Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag frågade ju. Alltså skrev du det inte.

Själv tycker jag att det verkar så pass ovanligt att man inte alls behöver släta över @grodan21 s reaktion med att han nog bara tittade för att få veta om det inte var hans årgång hon letade efter.
Jag svarade på @aprilmaj s inlägg om att specifikt leta efter en 40 år äldre man och eftersom aprilmaj inte nätdejtar så ville jag förtydliga hur det ser ut på åtminstone HP - att du måste besöka profilen för att se vad personen söker.
Smilien var till just @aprilmaj och jag försöker inte släta över något öht.

Ska jag förklara något mer du egentligen förstått?
 
Jag svarade på @aprilmaj s inlägg om att specifikt leta efter en 40 år äldre man och eftersom aprilmaj inte nätdejtar så ville jag förtydliga hur det ser ut på åtminstone HP - att du måste besöka profilen för att se vad personen söker.
Smilien var till just @aprilmaj och jag försöker inte släta över något öht.

Ska jag förklara något mer du egentligen förstått?
Men jösses vilken sur släng. Om jag hade förstått det du skriver i det där inlägget hade jag väl inte sagt något? Jag har bättre saker att lägga tid på.
 
Men jösses vilken sur släng. Om jag hade förstått det du skriver i det där inlägget hade jag väl inte sagt något? Jag har bättre saker att lägga tid på.
Jag upplevde ditt inlägg som rätt tramsigt och svarade därefter.
Jag vet väl inte mer än du om det är vanligt förekommande att 20-åringar söker 40 år äldre män, jag är mer än dubbelt så gammal och när jag var 20 existerade inte nätdejting.
 
Själv tycker jag att det verkar så pass ovanligt att man inte alls behöver släta över @grodan21 s reaktion med att han nog bara tittade för att få veta om det inte var hans årgång hon letade efter.

Om jag råkade - och då menar jag råkade - titta in hos en ca tjugoåring på en dejtingsajt skulle jag känna mig väldigt obekväm och sunkig. Om jag sedan skulle skriva något snällt, ursäktande och uppmuntrande, eller bara dra mig tillbaka i tyst skam, vet jag inte. Jag har alltså all förståelse för att @grodan21 tycker att det känns skumt.

Om en ca tjugoåring skulle titta in hos mig, skulle jag obekymrat tänka att det var av misstag, oavsett personens kön.
 
@Lovisaleonora Det är nog bara jag som är känslig. De får så klart vara inne och kolla på min profil
Surfar man från mobil är det superlätt att man råkar klicka upp en profil. Vet att jag råkade göra det flera ggr och sen kunde man få ett medelande "Hej, såg att du besökt min profil........."
Brukade bara låssas som det regnade när jag fick de medelanderna. Var ju pinsamt att skriva "Jag råkande klicka fel" om de skrivit något trevligt :o
 
Vill bara förtydliga att inte jag heller menar att släta över @grodan21 s reaktion, och som också var min reaktion. Däremot känns det för mig annorlunda med vetskapen att det är lätt att av misstag gå in på/i andras profiler.
Jag tyckte tvärtom att det var bra att du stöttade @grodan21 i hennes reaktion. Alltså motsatsen till att släta över.

Och förklaringen om att ha fepplat på mobilen låter fullt rimlig för mig också, efter att ha addat en vilt främmande Kostas på fb.
 
Jag upplevde ditt inlägg som rätt tramsigt och svarade därefter.
Jag vet väl inte mer än du om det är vanligt förekommande att 20-åringar söker 40 år äldre män, jag är mer än dubbelt så gammal och när jag var 20 existerade inte nätdejting.
Det var alltså helt seriöst menat.

Oavsett formen för dejting så ser jag nog inga skäl att tro dagens 20-åringar är mer intresserade av 60-åringar än du och jag var när vi var 20.
 
Om jag råkade - och då menar jag råkade - titta in hos en ca tjugoåring på en dejtingsajt skulle jag känna mig väldigt obekväm och sunkig. Om jag sedan skulle skriva något snällt, ursäktande och uppmuntrande, eller bara dra mig tillbaka i tyst skam, vet jag inte. Jag har alltså all förståelse för att @grodan21 tycker att det känns skumt.

Om en ca tjugoåring skulle titta in hos mig, skulle jag obekymrat tänka att det var av misstag, oavsett personens kön.
Men har du någonsin varit aktiv på en datingsite?
Att gå in på en profil är liksom inget commitment eller ens ett kontaktsökande.
Det betyder ofta ingenting eller kan vara felklick helt enkelt. :-)
 
Wow, vilka reaktioner. Jag har absolut slängt käft (på nätet och IRL) med killar som kunde varit min son. Med och utan sexuellt intresse. Bara för att jag pratar (eller skriver) med någon innebär inte det att jag automatiskt vill para mig eller gifta mig.
Är inte syftet på en dejtingsajt att man ska para sig?
 
Men har du någonsin varit aktiv på en datingsite?
Att gå in på en profil är liksom inget commitment eller ens ett kontaktsökande.
Det betyder ofta ingenting eller kan vara felklick helt enkelt. :-)
Japp. De verkar vara lite olika konstruerade.

Men jag har också som @mandalaki råkat adda, inte en vilt främmande Britt-Marie, men en jag inte alls tycker om irl, pga den förbannade mobilskärmen, så jag är öppen för att lite av varje kan hända.

Nu var det ju ändå så att en (1) gubbe hade kollat @grodan21 s presentation, så det tycks ju inte vara så att alla hamnar galet hela tiden.
 
Det var alltså helt seriöst menat.

Oavsett formen för dejting så ser jag nog inga skäl att tro dagens 20-åringar är mer intresserade av 60-åringar än du och jag var när vi var 20.
Nej, jag tror också det är rätt ovanligt men jag personligen lägger ingen vikt vid att någon tittar på min presentation just av de anledningar som kan finnas.

Helt enkelt för att det inte är värt min energi om de inte söker kontakt, DÅ är det en helt annan sak.
 
Japp. De verkar vara lite olika konstruerade.

Men jag har också som @mandalaki råkat adda, inte en vilt främmande Britt-Marie, men en jag inte alls tycker om irl, pga den förbannade mobilskärmen, så jag är öppen för att lite av varje kan hända.

Nu var det ju ändå så att en (1) gubbe hade kollat @grodan21 s presentation, så det tycks ju inte vara så att alla hamnar galet hela tiden.
Jag har råkat gå in på en profil vid ett flertal tillfällen bara för att konstatera att ja just det, det var det där puckot ja... Sen har han gått in på min för att jag gått in på hans osv osv i all oändlighet. :o
 
Är inte syftet på en dejtingsajt att man ska para sig?

Det är väl upp till var och en varför man är där? Bara för att jag går ut på krogen (och många raggar där) är jag ju inte automatiskt ute efter att para mig eller sondera terrängen.

Och samma när jag var på dejtingsidor, jag var där minst lika mycket för att träffa människor (vilket oftast blev av motsatt kön) och jag hade många killar som jag höll SMS-kontakt med när vi var ute i varsin ände av landet (på krogen). Och många jag bara pratade med via nätet, ett sätt att fördriva tid mellan stallet och loppelådan.
 
Jag har bestämt mig för att inte träffa den där supertrevliga snubben nåt mer. Det finns absolut noll och ingen knullbarhet och eftersom han gärna vill mer blir det tack å hej.

Har kontakt med en annan som är så långt ifrån min typ man bara kan vara. Hippiestil med rastaflätor och vegeterian. Dessutom bor han 30 mil härifrån. Men han är så himla trevlig och oerhört sympatisk så vi ska fika nästa gång han kommer till Sthlm. Han har släkt och vänner här så han åker hit lite då och då.

Och fika kan man ju göra utan att gifta sig!
 
Jag bryr mig inte speciellt mycket om vilka som besöker min profil. Tar inte illa upp om nån för gammal eller ung gör det, men är det ständigt återkommande eller det skickas en massa mail/flirtar så skulle jag blockera.
Jag, som angett heterosexuell, får sedan flera år tillbaka återkommande besök av en (nu)23 årig tjej från Stockholm? Jag bor i Skåne. Förstår verklige inte varför? Hon har också angett hetero, så kan ju inte direkt tryckt fel på mig en himla massa gånger eftersom hon inte borde få upp mig på nåt sätt? Jag har även bytt bild ett par gånger under hennes besök på min sida. Så varför besöker hon mig??? Blir orolig att hon inte alls är nån tjej utan nån som spannar på mig under täckmantel.:confused::nailbiting::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 317
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 927
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Sazlight
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp