Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt tror jag inte att min omaskulina bil var det egentliga skälet; det var nog det gamla vanliga 'saknades pirr', men att det var vad hon kom på i hastigheten.
 
Eftersom jag är förtjust i bilar så blev jag ju nyfiken nu :p vad hade du för bil och vad ville dejten att du skulle ha istället?
Eftersom hon kom i nåt stadsjeepliknande grejs gissar jag att en maskulin bil kan vara i klass med en Humvee.
800px-thumbnail.jpg


Jag kör en något modestare Ford C-Max.
 
Jag tycker inte att detaljnivån t ex "minst 180 cm" skiljer sig på något avgörande sätt från "D-kupa eller större". :)
Min erfarenhet är att det skiljer sig och jag undviker snubbar som är bröstfixerade men som tur är så brukar jag inte råka ut för så många sådana trots att jag har större än D så har det bara hänt några få gånger :up:Nej tack till all slags objektifiering
 
Ja, det är ju väldigt lätt att ta åt sig om man formulerar sig som du gjorde, dessutom direkt vänt mot mig, enligt lex @mandalaki.

"Alltså, det här är ändå lite intressant, tycker jag, och det är i viss mån i linje med ganska många av de olika floppar du beskriver."
Varför blandar du in mig i det där? Du citerade mig, alltså trodde jag att du vände dig till mig och därför svarade jag. Det liksom så man oftast gör här och har inget med min person att göra.
 
Varför blandar du in mig i det där? Du citerade mig, alltså trodde jag att du vände dig till mig och därför svarade jag. Det liksom så man oftast gör här och har inget med min person att göra.
Jag blandade in dig för att samma sak hände mellan oss ett par timmar tidigare (fast tvärt om, och då var det ju legit för dig att undra), och då taggade jag dig eftersom det är oftast så man gör här när någon nämns, och det har liksom inget med din person att göra.
 
Ja och det är väl den mest relevanta jämförelsen? Alltså hennes längdkrav vs hans längdkrav.

Jag tycker att det är svårt att bortse från hur sexualiserade just bröst är. De existerar liksom inte i ett vakuum. Jämförelsen här borde snarare vara hans krav på bröststorlek vs hennes krav på kukstorlek.
Du fångade den avgörande skillnaden!!! Killar som kräver stora bröst har det liksom i 9 av 10 som någon objektifierande fetish och det brukar vara ungefär 100 gånger mer sexualiserande och objektifierande än folks casual längdkrav men det får man väl inte säga i det här jävla landet!!!

Min attityd håller dessa män på avstånd som tur är :D
 
Du fångade den avgörande skillnaden!!! Killar som kräver stora bröst har det liksom i 9 av 10 som någon objektifierande fetish och det brukar vara ungefär 100 gånger mer sexualiserande och objektifierande än folks casual längdkrav
Jag må vara ovanligt korkad och obstinat, men hur sexualiserade kvinnobröst än är så ser jag ärligt talat inte att "jag tänder helt enkelt inte på korta män" är mindre objektifierande än "jag tänder helt enkelt inte på tjejer med små bröst". Där antar jag att vi får vara ense om att vara oense.

Sen funkar det nog egentligen åt båda håll, åtminstone om jag återigen ser till mig själv. En kvinna (eller man, om jag haft den läggningen) som irl eller på nätet uttalar ett strikt skallkrav ifråga om längd - eller något annat fysiskt företräde - gör sig därmed ganska ointressant för mig, även om jag faller inom kravspecen. :)

För övrigt, och kanske mer on-topic (sorry för sidospåret), ska jag kanske snart på fikadejt. Med en singelmamma från HP, och vi har varken berört längd eller bröststorlek ännu. :banana:
 
Senast ändrad:
Jag må vara ovanligt korkad och obstinat, men hur sexualiserade kvinnobröst än är så ser jag ärligt talat inte att "jag tänder helt enkelt inte på korta män" är mindre objektifierande än "jag tänder helt enkelt inte på tjejer med små bröst". Där antar jag att vi får vara ense om att vara oense.
Bröst är sexualiserade på ett helt annat sätt, uppfattar jag. Det är till exempel inte ovanligt att kvinnor uppmanas att inte amma offentligt. Jag har aldrig hört talas om att långa män uppmanas att inte vistas i offentliga rum.
 
Bröst är sexualiserade på ett helt annat sätt, uppfattar jag. Det är till exempel inte ovanligt att kvinnor uppmanas att inte amma offentligt. Jag har aldrig hört talas om att långa män uppmanas att inte vistas i offentliga rum.

Långa män utan tröja brukar inte ens uppmanas att inte vistas i offentliga rum. Innan någon kommer och säger att det är för att det är avklätt som kvinnor uppmanas att inte amma offentligt.
 
Jag må vara ovanligt korkad och obstinat, men hur sexualiserade kvinnobröst än är så ser jag ärligt talat inte att "jag tänder helt enkelt inte på korta män" är mindre objektifierande än "jag tänder helt enkelt inte på tjejer med små bröst". Där antar jag att vi får vara ense om att vara oense.

Sen funkar det nog egentligen åt båda håll, åtminstone om jag återigen ser till mig själv. En kvinna (eller man, om jag haft den läggningen) som irl eller på nätet uttalar ett strikt skallkrav ifråga om längd - eller något annat fysiskt företräde - gör sig därmed ganska ointressant för mig, även om jag faller inom kravspecen. :)

För övrigt, och kanske mer on-topic (sorry för sidospåret), ska jag kanske snart på fikadejt. Med en singelmamma från HP, och vi har varken berört längd eller bröststorlek ännu. :banana:
Korkad vet jag inte men lite obstinat kanske :laugh: Ja vi får vara ense om att vara oense när det gäller den frågan då

Grattis till dejten!!!! :up:
 
Ja och det är väl den mest relevanta jämförelsen? Alltså hennes längdkrav vs hans längdkrav.

Jag tycker att det är svårt att bortse från hur sexualiserade just bröst är. De existerar liksom inte i ett vakuum. Jämförelsen här borde snarare vara hans krav på bröststorlek vs hennes krav på kukstorlek.
Ja, visst är det så
Frågan är om det är tillåtet på en dejtingsida att ha önskemål om kukstorlek?
 
Alltså, det här är ändå lite intressant, tycker jag, och det är i viss mån i linje med ganska många av de olika floppar du beskriver. Dvs du - eller andra män - blir i någon mening bortvalda pga vad som kan tolkas som brist på stereotyp maskulinitet.

Under antagandet att man i någon mån kan påverka vilka personer man dejtar (man kan i alla fall alltid avstyra en dejt, inte med samma självklarhet få en dejt att äga rum), så kan man ju fundera på vad det innebär om man relativt återkommande blir ratad av likartade skäl.

Kort sagt, vad är det som gör att samma man/kvinna hamnar på dejter med en man/kvinna som väljer bort honom/henne på grund av brist på stereotypa maskulina/feminina drag? Om detta drabbar samma person återkommande, kan det tex antas betyda att hen faktiskt faller för personer som själva gestaltar ganska stereotypa drag map kön?

Eller finns det någon annan sorts förklaring, om det nu finns något att förklara?

(Nu tänker jag främst på de stereotypa drag som man kan påverka själv, bilmärke är ett exempel på det, kroppslängd är det inte.)

Jag gjorde tvärtom, jag valde bort pga stereotypa manliga drag i presentationer. Alltså de som beskrev sig i ordalag som gick åt det hållet ratade jag direkt.
 
Sidospår, sidospår.... Nu vill jag veta:
Hur går det för er som varit på dejter/fortsatt umgås med de ni träffat mm?

Har nog inte skrivit om min senaste dejt? Promenaddejt med en kille som jag uppfattat som rätt tråkig och lillgammal. Det visade sig stämma... Ländes så fel så att jag helst ville springa därifrån de första minuterna. Men han var ju inte otrevlig eller något sånt, så jag höll ut ;) Men blev ju inte mycket bättre än fösta intrycket att han var alldeles för trist/stillsam typ för mig... Han kändes lite väl gammal, och var ändå tre år yngre än mig ;) Så nej, inget mera där.
 
Det kan även gå åt andra hållet. Ett X angav sin längd inkl en halv cm när vi träffades; mkt viktigt detta. Några år senare hade det rundats av till närmaste cm uppåt om det kom på tal i något sammanhang. Ytterligare senare hörde jag honom runda av det uppåt till närmaste tiotal cm...

Min sambo har krympt fort. Sa att han var 176cm då vi träffades men "har krympt" till 173cm :rofl: Han säger dock att han alltid sagt 173 :cool: (inte för att jag bryr mig, bara skönt att han inte är mer än ett huvud längre)
 
Har nog inte skrivit om min senaste dejt? Promenaddejt med en kille som jag uppfattat som rätt tråkig och lillgammal. Det visade sig stämma... Ländes så fel så att jag helst ville springa därifrån de första minuterna. Men han var ju inte otrevlig eller något sånt, så jag höll ut ;) Men blev ju inte mycket bättre än fösta intrycket att han var alldeles för trist/stillsam typ för mig... Han kändes lite väl gammal, och var ändå tre år yngre än mig ;) Så nej, inget mera där.
Det är så jobbigt när man på en gång bara vill därifrån!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 313
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 919
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Sazlight
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp