Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är fint att den här tråden används för att förklara i detalj för ickenätdejtare som inte tänkt sig att nätdejta, hur nätdejting i dess mest basala funktioner fungerar.
 
Jag visste ju att det skulle bli problem...min dejt är pälsdjursallergiker...och det visste jag. Han sa dock att han var jätteallergisk mot häst (och det är helt ok för mig för jag har gärna stallet ifred), att han var lite allergisk mot katt och inte alls mot hund. Nu visar det sig att han är superallegisk mot min katt...han sa att han brukar kunna vara i samma hus som katt typ 4-5 timmar utan att känna ngt, min katt kände han av efter typ en timme.

Åååååhhhh...alltså ingen av oss har några ambitioner att nånsin flytta ihop, men det här innebär ju att han i princip inte ens kan komma hem till mig. Hur hanterar man det här då?
 
Surfar man från mobil är det superlätt att man råkar klicka upp en profil. Vet att jag råkade göra det flera ggr och sen kunde man få ett medelande "Hej, såg att du besökt min profil........."
Brukade bara låssas som det regnade när jag fick de medelanderna. Var ju pinsamt att skriva "Jag råkande klicka fel" om de skrivit något trevligt :o
På tal om att lätt komma åt på mobilen...
Då jag hade pojkvän och Facebook (båda raderade nu ;)) hade jag en gång varit på hans sida och skrollat bland hans vänner... Det visade sig sedan att jag skickat förfrågan.. Till hans ex!:rofl: Detta var i början av förhållandet.
Ni ska veta chocken och fasan när jag fick en avisering om att hans ex godkänt min förfrågan-en person jag aldrig träffat.:rofl:
Den vänskapen blev inte långvarig kan jag lova :D + att jag aldrig mer kollade andras vänner från mobilen :D
 
Jag visste ju att det skulle bli problem...min dejt är pälsdjursallergiker...och det visste jag. Han sa dock att han var jätteallergisk mot häst (och det är helt ok för mig för jag har gärna stallet ifred), att han var lite allergisk mot katt och inte alls mot hund. Nu visar det sig att han är superallegisk mot min katt...han sa att han brukar kunna vara i samma hus som katt typ 4-5 timmar utan att känna ngt, min katt kände han av efter typ en timme.

Åååååhhhh...alltså ingen av oss har några ambitioner att nånsin flytta ihop, men det här innebär ju att han i princip inte ens kan komma hem till mig. Hur hanterar man det här då?
Hur mkt gillar du personen?
 
Jag skulle ju lägga dejting på hyllan och har väl mer eller mindre gjort så, men känner att det skulle vara mysigt att ha någon att hänga med ibland, ligga lite och resa iväg med, så nu gör jag ett försök på tinder. Känns som det stället passar mer på den lite "ytligare" relation jag tänker mig (alltså inget flytta ihop, gifta sig eller familjeliv..).

För det första är jag ju uppenbarligen sjukt kräsen, inte många som godkänt från mig... Haha. Men har ändå hittat några enstaka, men vad gör man sen? Ingen av dem har skrivit till mig och jag vet liksom inte hur jag ska börja? På dejtingsidor var det lättare för då kunde man knyta an till presentationstexten, men här har folk några ord som press om ens det. Känns fjuttigt att bara skriva "hej"... Usch jag är så dålig på det här, men verkligen ett i-landsproblem.
 
På tal om att lätt komma åt på mobilen...
Då jag hade pojkvän och Facebook (båda raderade nu ;)) hade jag en gång varit på hans sida och skrollat bland hans vänner... Det visade sig sedan att jag skickat förfrågan.. Till hans ex!:rofl: Detta var i början av förhållandet.
Ni ska veta chocken och fasan när jag fick en avisering om att hans ex godkänt min förfrågan-en person jag aldrig träffat.:rofl:
Den vänskapen blev inte långvarig kan jag lova :D + att jag aldrig mer kollade andras vänner från mobilen :D
Åh, det är inte bara jag som råkar adda folk på Facebook från mobilen! Flertalet gånger har jag råkat klicka på någon i en grupp eller så (tex när jag vill få fram fler inlägg) och senare har personen godkänt en vänförfrågan från mig. Förstår inte hur jag lyckas :o


Och för att skriva något som kanske passar in i den här tråden lite mer så har jag senaste dagarna fått trevliga meddelanden från en man på ett community. Hade jag varit vettig hade jag säkert tänkt "åh, kanske någon att träffa". Istället tänker jag "hm... När kommer han visa sig vara en idiot?". Om jag någonsin får för mig att leta dejt så behöver jag nog ändra på hjärnan för att få lite mer positiva tankebanor :p
 
På tal om att lätt komma åt på mobilen...
Då jag hade pojkvän och Facebook (båda raderade nu ;)) hade jag en gång varit på hans sida och skrollat bland hans vänner... Det visade sig sedan att jag skickat förfrågan.. Till hans ex!:rofl: Detta var i början av förhållandet.
Ni ska veta chocken och fasan när jag fick en avisering om att hans ex godkänt min förfrågan-en person jag aldrig träffat.:rofl:
Den vänskapen blev inte långvarig kan jag lova :D + att jag aldrig mer kollade andras vänner från mobilen :D
Den har jag också lyckats göra. Man dör skämsdöden.
 
Åh, det är inte bara jag som råkar adda folk på Facebook från mobilen! Flertalet gånger har jag råkat klicka på någon i en grupp eller så (tex när jag vill få fram fler inlägg) och senare har personen godkänt en vänförfrågan från mig. Förstår inte hur jag lyckas :o


Och för att skriva något som kanske passar in i den här tråden lite mer så har jag senaste dagarna fått trevliga meddelanden från en man på ett community. Hade jag varit vettig hade jag säkert tänkt "åh, kanske någon att träffa". Istället tänker jag "hm... När kommer han visa sig vara en idiot?". Om jag någonsin får för mig att leta dejt så behöver jag nog ändra på hjärnan för att få lite mer positiva tankebanor :p
Neeej! Ta chansen! Någons stans finns ju HAN med stort H och tänk om det är den här killen :)
 
Det är väl upp till var och en varför man är där? Bara för att jag går ut på krogen (och många raggar där) är jag ju inte automatiskt ute efter att para mig eller sondera terrängen.

Och samma när jag var på dejtingsidor, jag var där minst lika mycket för att träffa människor (vilket oftast blev av motsatt kön) och jag hade många killar som jag höll SMS-kontakt med när vi var ute i varsin ände av landet (på krogen). Och många jag bara pratade med via nätet, ett sätt att fördriva tid mellan stallet och loppelådan.

Fast syftet för en krog är ju att vara krog. Och syftet för en dejtingsajt är väl ... dejting.

Jag bryr mig inte speciellt mycket om vilka som besöker min profil. Tar inte illa upp om nån för gammal eller ung gör det, men är det ständigt återkommande eller det skickas en massa mail/flirtar så skulle jag blockera.
Jag, som angett heterosexuell, får sedan flera år tillbaka återkommande besök av en (nu)23 årig tjej från Stockholm? Jag bor i Skåne. Förstår verklige inte varför? Hon har också angett hetero, så kan ju inte direkt tryckt fel på mig en himla massa gånger eftersom hon inte borde få upp mig på nåt sätt? Jag har även bytt bild ett par gånger under hennes besök på min sida. Så varför besöker hon mig??? Blir orolig att hon inte alls är nån tjej utan nån som spannar på mig under täckmantel.:confused::nailbiting::rofl:

Hon kanske visar dig för killkompisar som är singel?
 
Jag ska träffa din skäggiga på fredag som det ser ut nu, mycket spännande ska det bli :)

Sen har jag blivit döless på HP så nu har jag öppnat upp Tinder igen, jag som inte gillade det alls :D
Riktig självförtroende boost är det iaf att jag får match med nästan alla jag gillar :D

Har hittat en kock som är så snygg att jag får ont i magen. Honom ska jag träffa på söndag :D
 
Jag kanske bara har hjärnspöken, men jag inbillar mig att det kommer rinna ut i sanden med P.
Det blev inte av att vi sågs i helgen, och nu i veckan är han upptagen på olika håll i början sv veckan och jag åker bort andra halvan av veckan.
Men jag kanske hittar på problem som inte finns, vi får se.
 
Jag kanske bara har hjärnspöken, men jag inbillar mig att det kommer rinna ut i sanden med P.
Det blev inte av att vi sågs i helgen, och nu i veckan är han upptagen på olika håll i början sv veckan och jag åker bort andra halvan av veckan.
Men jag kanske hittar på problem som inte finns, vi får se.
Så länge det inte bara är han som är orsak till att ni inte ses, tror jag inte du behöver vara orolig på riktigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 309
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 919
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Sazlight
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp