Bukefalos 28 år!

Inte bara se godisen när man ska tränar?

B

Bee Sweet´s

Har ett problem med Leia...

När vi ska träna saker som är mer lugna, som t.ex ligg och stå så ser hon bara godisen... Hon blir låst och hör inte... Det är bara godis som hägrar, har prövat med en leksak men det är samma där..
Har jag inget gott/roligt så är det inte tillräckligt kul.

Men alla andra saker som t.ex gå ut, gå och lägg dig, hoppa ner mm är inga problem, det har hon lärt sig automatiskt...

Gör jag för stor grej av det hela??

Har ni några tips??
 
Sv: Inte bara se godisen när man ska tränar?

Skulle rekommendera att öva mkt kontaktövningar. Att du håller tex godisbitar i handen, låter hunden veta det, knyter handen, sen håller handen utsträcktlångt från dina ögon, och väntar att göra ngt alls tills hon set dig i ögonen. Detta är mkt lättare att genomföra med hjälp av en sk klicker, eftersom du kan belöna DIREKT när hon tar kontakt med dig, istället för att bara se godiset.

Så fort du lärt att klicket betyder: BRA! Och godis, så kan man med hjälp av den komma vidare i träningen.

Finns massa böcker osv om klickerträning!

Hoppas dett kan vara en idé!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Nova123
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 789
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 428
Senast: Acto
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 550
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp