Bukefalos 28 år!

Inte igen... Svår hälta

Mayalv

Trådstartare
Då var det tyvärr dags igen. Nike haltar illa på sitt ena framben och vi ska i morgon till SLU i Uppsala för att ortopeden ska kolla + röntga, jag känner mig ganska säker på vad de kommer hitta. Hon opererade samma ben (armbågsleden) för 4 år sedan (då 2 år) pga Osteochondros. Det var ganska illa redan då men blev nästan helt bra efter operation + rehab. Nu haltar hon betydligt värre än förra gången och verkar må sämre då hon är väldigt nedstämd och gärna går undan för att vara i fred (extremt olikt henne).

När jag pratade med veterinären lät det väldigt mörkt när det kommer tillbaka så kraftigt.

Nu börjar paniken sprida sig. Tänk om det inte finns ngt man kan göra? Min bästa vän som jag inte vet hur jag skulle klara mig utan. Hur i hela friden ska jag veta vad som är bäst för henne och vad som är värt att försöka operera? Samt OM man nu kan operera, så ska jag få till rehab och allt till det samtidigt som jag har en några v gammal bebis (självklart får det bara gå, men det kommer inte bli lätt).

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, behöver nog bara skriva det till andra som förstår hur mkt man kan älska ett djur och hur oron känns när man ser att de mår dåligt/har ont.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 864
Senast: Takire
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 064
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 519
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp