Bukefalos 28 år!

Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Att man har planer på att lägga ner det hela beror väl på ett flertal faktorer. Men främst handlar det väl om brist på bra PR. Galoppintresserade och tränare känner helt enkelt inte till kurserna på Strömsholm. Man la ju ner "galoppgymnasiumet" på grund av för få sökande och däri ligger det väl en del. För många gymnasium med galopp på schemat men med skiftande kunskaper och resurser har lett till att de som sökt blivit för få på varje enskilt gymnasium och programmen drabbats av dålig ekonomi. Hade man från tex. galoppförbundet gått in och pekat på att man vill att Strömsholm skall vara det galoppgymnasium som man skall satsa på så hade kanske förhållandena varit annorlunda. Men det verkar inte som man är riktigt medveten om vad man håller på att förlora...

Hade man fått med sig förbundet och tränare runt om i landet hade nog förhållandet varit annorlunda. Kostnaden för fem dagar på Strömsholm ligger väl på runt 2200 idag. Då inkluderar det boxplats, foder, boende och instruktör. Tränarna borde stå på kö...
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Jag är anmäld, men jag börjar få kalla fötter!

HUR bra kondition/styrka måste man ha?
Jag är väldigt otränad för tillfället och dessutom dragit på mig en förkylning,
har man något utbyte av kursen om man inte "orkar" med rent fysiskt?

Vill ju så hemskt gärna testa, men vill inte göra mig själv till åtlöje..

/StarryNight
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Vad jag förstått så är det för nybörjare också och dom kan ju knappast va i superridkondition.


Men iallafall, jag var hos en galopptränare och red för ett par veckor sen, va där i två dagar och red 8 hästar om dagen, så 16 turer på två dagar. Och jag är i väldigt dålig kondis nu och har inte ridit i galoppsadel på 6-7 månader och inte mer än 1-2 hästar 4-5 dagar i veckan senaste året. Så överlevde jag 16 turer på två dagar så bör du överleva galoppkursen ;)
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Det är klart att du klarar det! Men du kommer säkert att sova gott om nätterna..:angel:

Hare så himla kul!:bump::bump:
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Colin låter er säkert rida lätt en hel del och det kan vara rätt tröttande. Men det är mest för att se er styrka och hur det påverkar sitsen när ni blir trötta. Han filmar ju hela tiden så efter ridpasset kan han peka på vad ni bör tänka på och vad ni kan förbättra. Saker som var ni har knäna, hur ni står etc. Saker som få tränare pekar på när ni är hemma...

Men ni behöver inte vara räda för att ni inte skall orka. Det är tekniken och inte fysiken som ni får öva på i Strömsholm.
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Sparkar liv i den här tråden nu!! För nu har jag anmält mig till galoppkursen i April :D :D Nu jädrar ska jag sparka igång mig själv igen!
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Ja nu ska vi se om jag kan få fart på mig själv igen.. tanken var ju att jag skulle tagit amatörlicens förra året, men det sket ju sig med att det inte vart så mycket ridning.. så nu håller vi tummarna :D :D
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Ser ut som att det blir kurs just nu iallafall! För vi är 4 stycken anmälda, jag och piffpuffen och 2 till.. och det krävs ju 3 för att kursen ska bli av :D
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Jag ska inte ha med egen häst.. :) Men piffpuffen ska ha egen häst med :)
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Skoj! Då är vi 5 minst anmälda.. så då ser det ut att bli kurs :D
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Ni får ta väl hand om henne, ni som är lite äldre;)

Kul grej, och kan förhoppningsvis ge mycket tillbaka!
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Det ska vi göra :D

Hur gammal är din dotter? Har hon ridit mycket galopp?
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Då ska jag komma och titta på er!
Tyvärr är inte min häst kvar på utbildningen men de har ett par hästar som är helt ok ändå.
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Hon är född 1990.

Hon har träningsridit de vi har sedan några år tillbaka. Ridit snabbjobben flera gånger, även på Jägersro.

Men mest gillar hon att rida dressyr eller hoppa med dem. Sliter inte direkt på galoppsadeln i onödan ;)
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Usch då, åskådare ;) Ahaa, ja jag får hoppas dom har någon okej häst för jag har ingen att ta med tyvärr..



Ahaa jamen då är hon ju inte jätte unge.. 4 år yngre än mig.. :)
Huuuur kan man föredra dressyr/hoppning framför galopp :eek::eek: :D
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Det undrar jag med :confused:

Det är detta jag hoppas på att hon skall komma på under denna kurs :idea:
Så vi skall slippa lämna bort i träning! Då blir det väl investerade pengar ;)
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Då ska vi göra vårat bästa för att få henne att inse att det finns inget roligare att hålla på med än galopp! :D ;)

Min plan var att ta amatörlicens förra året, men byte av jobb och stallet jag red i vart av med en del träningshästar gjorde att det blev alldeles för lite ridning för att jag skulle känna att det var någon idé :( Så hoppas på att komma i gång nu i stället! Bor tyvärr på fel ställe bara, hade vart bättre att bo närmare någon stor bana.. :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
683
Senast: yamyam
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 595
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 300
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp