Bukefalos 28 år!

Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Men kursen är ju till för just sånna som inte har hoppat förut :) Jag är anmäld som nr 2, finns bara fyra platser. Skynda ;)
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

jaaa men ändå ;) skulle inte precis kalla mig själv "fit" nu heller :p
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Haha lova mig att du inte heller är fit då ;)

Jag har ju inte ens ridit snabbjobb eller speciellt mycket jobb alls på typ 1 1/2 år :S Red två dagar hos Henke i höstas bara :p

Meeen okej, min mentor inom galoppen trodde jag skulle klara av det om jag bara gick in med inställningen att jag är odödlig.. och min sambo godkände det, så jag anmäler mig!!
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Vad kul! :) jag rider bara ut ca en dag i veckan för tillfället, så jag kan absolut inte skryta med någon toppfysik. Men överlevde jag förra årets kurs på samma premisser så borde jag väl förhoppningsvis klara mig nu med :p
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Vad kul! :) jag rider bara ut ca en dag i veckan för tillfället, så jag kan absolut inte skryta med någon toppfysik. Men överlevde jag förra årets kurs på samma premisser så borde jag väl förhoppningsvis klara mig nu med :p


Men hörru! Du menar att du gick samma kurs förra året??? :eek: :p


Både jag och piffpuffen ska på hinderkursen också!
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Collin är ju underbar!! Och kursen denna veckan var super skoj! Jag fickck rida ett snabbjobb med Collin till och med :D

men hinderkursen får vi njuta av för det är sista kursen dom kommer ha :(
:,
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Hur många fullblod hade de kvar nu, det pratades om att eleverna skulle rida andra skolhästar?

Jag tog ju hem min för ett tag sedan men det var av andra orsaker och han gick som hoppskolhäst på gymnasiet ett tag också.
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

5 stycken var det nu, den femte kom dit för bara några veckor sen :)
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Vad kul! Skönt att de tagit in "riktiga" hästar även till de sista kurserna och så att gymnasieeleverna får ha fullblod hela utbildningen!
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Ja det var 5 riktigt trevliga hästar nu. Den som kom in nu senast var väl lite bebis och fattade inte alls att man kunde galoppera i ridhuset första två lektionerna.. tråkigt nog är det bara 3 stycken av dom som hoppar, så vi får la se hur det blir på hinderkursen om den blir av.
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Vad skall Colin göra nu? Blir han kvar i Strömsholm eller åker han tillbaka till GB igen? Ja, det är verkligen synd att det är slut med galoppkurserna på Strömsholm. Colin är den bästa instruktören jag träffat och då jämför jag även med andra sporter. Tråkig utveckling verkligen...
 
Sv: Intro/Prova på kurs Galopp på Strömsholm

Strömsholm blir han inte kvar på eftersom allt vad galopp heter försvinner efter Maj.. men han ska flytta till Sthlm, så han kommer säkerligen befinna sig en hel del på Täby..
Men han funderar och kollar på möjligheter, så vem vet.. han kanske startar nånting igen så småningom..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: yamyam
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 759
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 347
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp