Evergreen

Trådstartare
Någon som har hunnit utvärdera nya iPhone? Är det värt att skaffa en 7:a istället för en 6s? :)
 
Kameran är jättebra, men jag köper av princip inget som inte har s, efter. Gjorde det misstaget med 5:an och gör det inte igen.
 
Ah, du tänker så!
Nuvarande luren är en 5s, den har hängt med i tre år nu och varit oförskämt bra!
 
Ah, du tänker så!
Nuvarande luren är en 5s, den har hängt med i tre år nu och varit oförskämt bra!

Samma här, jag har inte haft 5s lika länge men är väldigt förtjust i den. Allt funkar, även om batteriet börjar tjorva lite nu.

Jag hoppade på 5 direkt när den kom och det slutade med att jag slängde ut den på vägen mellan byn och stan :o (väldigt balanserat).

Sedan har jag sett tillräckligt många hoppa på hajpen med första utgåvan, och hör sedan hur de klagar över allt som inte funkar som de ska...
 
Jag drog igång min igår kväll. Ersätter min 6 som egentligen är kanonbra.

Hatar nya hemknappen intensivt men det kanske går över när jag använt den mer. :)
 
Någon som har hunnit utvärdera nya iPhone? Är det värt att skaffa en 7:a istället för en 6s? :)

Jag skaffade en 7a samma dag som den släpptes så har haft den ett tag nu. Tycker den känns som 6an (hade 6+). Dock vattentät! Vilket är bra för vår dotter har kastat min telefon i toaletten två gånger. Sista gången fastnade den och låg där i 15-20 min innan den kom loss. Funkade som vanligt ändå. Jag spolade ändå av den efteråt också + dränkte i handsprit pga äckligt...

Tycker det är äckligt dock efter doppen i toaletten så tänker köpa en ny 7a eller 7+ när jag fyller år i februari. Onödigt ja men jag kan inte komma över att den badat i toan 2 gånger.
 
Någon som har hunnit utvärdera nya iPhone? Är det värt att skaffa en 7:a istället för en 6s? :)

Jag kan inte uttala mig om den är bättre än en 6:a då jag gick från 5s till 7.
Köpte samma dag som den släpptes och jag är mer än nöjd!
Batteritiden är sjukt bra och kameran är bättre. Väljer man 7 plus får man en ännu fräsigare kamera.
Jag har inte alls något emot nya hemknappen, tycker den fungerar jättebra.
Har inte märkt några som helst problem eller buggar, man är alltid lite orolig för det när man köper en nysläppt mobil ;)
 
Sjukt nyfiken, VAD är skillnaden mellan nya hemknappen och på de äldre telefonerna :nailbiting:!?
Förstår det :D

Den har haptik! En sjukt otäck teknik. Knappen ser ut som vanligt men är ingen fysisk knapp, utan en touchknapp som ger ett slags märklig vibration som reaktion, istället för att sjunka ner ett par millimeter som en fysisk knapp.

Haptiken kan t o m ställas in i tre lägen, beroende hur man vill att det ska kännas.

Börjar vänja mig nu men har fortfarande svårt att motstå känslan att fan, trycket funkade inte, jag måste trycka en gång till.

Men annars verkar 7 fin. :)
 
Vilken bra tråd! Jag har funderingar i precis samma banor. Min 5S börjar kännas väldigt föråldrad och även om jag vet att jag säkert kommer att ääälska min nya lur - vilken det än blir - så nojar jag alltid inför byten.

Men - jag har följt med väldigt dåligt. Finns det några särskilt uppmärksammade problem med sjuan? Något många klagar över/är missnöjda med och som man kan tänka sig kommer att rättas till framöver, till nästa version? Finns det redan en 7S planerad (med datum alltså)?

Hur funkar det btw med hörlurarna? Har jag fattat rätt i att det inte medföljer några hörlurar alls, men väl en adapter så att man kan fortsätta använda sladdlurar?

OCH - för nojans skull :D - det är väl fortfarande bara att göra en säkerhetskopia av den gamla luren i iTunes och sedan köra över allt till den nya? Utan att något försvinner längs vägen?
 
@aiquen Lurar följer med som vanligt - och en liten "skarvsladd" som du sätter i "laddningshålet" och sedan pluggar i lurar i.

Jag säkerhetskopierade den gamla till Itunes men valde sedan "från ICloud" när jag skulle ha ner innehållet i den nya, bara för att se om det skulle gå bra. Funkade utmärkt men det tog en väldigt tid för apparna att komma ner.

Har inte sett några rapporter om typiska 7-problem men har inte letat heller.

Så här efter några dagars användning är batteritiden det mest påtagliga. Jäklar vad lång den är!

En sak förresten - jag har alltid silikonskal till mina iphones. Precis som med 6 känns det helt nödvändigt till 7. Den är lika tunn och lika glatt att hålla i, jag skulle förmodligen tappa den fem gånger om dagen om jag inte hade ett skal med mattare yta. Fast det finns nog fler skal som funkar iofs, till jobbsexan har jag fejkläder och det är ju inte heller glatt.
 
Oops @aiquen jag var ute på en cykeltur! Kollade de medföljande lurarna nu och de har kontakt som passar direkt i "laddningsuttaget" på telefonen.

Skarvsladden är till för lurar med gamla runda kontakten, jag använder den själv till mitt ajays-handsfree. (Har ett bluetooth headset liggande på posten, har bara inte hämtat det än).

Använder man de medföljande hörlurarna kan man alltså inte ladda mobilen samtidigt. Annars ser jag inga nackdelar.
 
Jag hade en gammal skruttig iPhone 5 som behövde bytas ut akut och köpte faktiskt en SE för någon månad sedan istället för en 7. Är toknöjd! Det spekuleras i att 2017 års iPhone kommer bli awesome eftersom det då är 10 år sedan den första modellen släpptes, så jag köpte den billigare (eh..."billig" är väl relativt) varianten nu och sparar slantarna till nästa år istället ;)
 
@mandalaki Tack! :) Jag får se hur jag gör, men jag blir ju onekligen sugen på en sjua! Ska klämma och känna lite (på hemknappen! :D) med bara. Men det känns ju nästan dumt att inte gå på den senaste modellen när jag nu ändå tycks byta så sällan.
 
Jag älskar min 7 :heart
Bytte från 6, eftersom den gick en brutal död till mötes :p

Det enda jag stör mig på med 7:an är att det inte går att ladda och lyssna på lurarna samtidigt. Måste nog köpa mig en adapter för det. Jag pendlar till jobbet och laddar ofta telefonen i bilen samtidigt som jag vill lyssna på ljudbok :p

Hemknappen stör mig ingenting :)
Har dock en apple watch också, så jag är van vid haptik sen innan.
 
Märker ärligt ingen större skillnad från 6s. Den är nästan ett snäpp sämre.... lurarna stör mig lite och apparna hänger sig något oftare. Men det är ju en sjukt bra telefon och jag gillar den skarpt!
 
jag har en sjua och började använda den igår kväll så jag har inte hunnit störa mig på så mkt ännu. Möjligen skulle det vara att det inte går att använda vilka lurar som helst. Sen är det något konstigt med ljudet så det låter alltid som att det är nästan på högtalare, fast jag har ganska låg volym. :/
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
287
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 459
Senast: Badger
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Min iPhone sjunger på sista versen! Vad ska jag skaffa för ny? Har ”alltid” haft iPhone så det lutar åt iPhone 14 när den kommer, men...
Svar
12
· Visningar
778
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp