Bukefalos 28 år!

Irriterande detaljer i tv-serier.

Såg att flera skrivit om telefonsamtal som avslutas konstigt; man bara lägger på. Sjukt störande! Kom också på att i serier/filmer där det rings från en vanlig telefon, så behöver ingen kolla i telefonbok/hitta.se/118118, alla bara kan allas nummer utantill även närman ringer nån man inte känner, de knappar in numret bara O_o

Håller även med om överdrivet gnäggande hästar, typ mitt i en vansinnes-galopp med ryttare på osv.
 
Haha I 112 på liv och död när de var i Uppsala
De körde TILL sjukhuset när de skulle åt andra hållet i klippet hahaha

Jag såg en gång då de åkte iväg till olycksplatsen i en ambulans men kommer fram i en med annat regnr.
Självklart störande, vet själv hur lustigt det var när de under julkalendern förförra året (den med typ tema Historieätarna) går in genom portarna till Klosterlängan här i Visby men alla scener visas från Kapitelhusgården :D. När det gäller 112 på liv och död tror jag dock att det har att göra med att det ska vara lite svårare att lista ut vart själva olyckan har inträffat, eller det är vad jag fått förklarat för mig i alla fall:o.
 
Självklart störande, vet själv hur lustigt det var när de under julkalendern förförra året (den med typ tema Historieätarna) går in genom portarna till Klosterlängan här i Visby men alla scener visas från Kapitelhusgården :D. När det gäller 112 på liv och död tror jag dock att det har att göra med att det ska vara lite svårare att lista ut vart själva olyckan har inträffat, eller det är vad jag fått förklarat för mig i alla fall:o.
Sen har de väl X antal klipp på ambulanser som kör, filmade utifrån, och använder de klippen lite här och där när det larmar.
 
Att folk hela tiden "råkar" ha sex, och "råkar" vara otrogna.

Ja o sen i filmer där dom inte vill visa sexscener ska man förstå att dom har haft sex av att han ligger ovanpå henne o båda säger AAAAAHHHH!! samtidigt, o sen rullar han av på en gång. Alltså...är det oss det är fel på eller gör alla andra människor så? Att han rullar av i samma ögonblick han är klar? :o:o:o Eller är det bara amerikaner? Eller är det bara på film? I'm confused :o:DO_oO_oO_o
 
Ja o sen i filmer där dom inte vill visa sexscener ska man förstå att dom har haft sex av att han ligger ovanpå henne o båda säger AAAAAHHHH!! samtidigt, o sen rullar han av på en gång. Alltså...är det oss det är fel på eller gör alla andra människor så? Att han rullar av i samma ögonblick han är klar? :o:o:o Eller är det bara amerikaner? Eller är det bara på film? I'm confused :o:DO_oO_oO_o
Såg just en sån scen, ännu roligare när den kvinnliga parten kliver ur sängen klädd i pyjamas som inte ens är skrynklig? O_o Ändå skulle man få intrycket av att de just hade haft vilt och svettigt sex! :rofl:
 
Ja o sen i filmer där dom inte vill visa sexscener ska man förstå att dom har haft sex av att han ligger ovanpå henne o båda säger AAAAAHHHH!! samtidigt, o sen rullar han av på en gång. Alltså...är det oss det är fel på eller gör alla andra människor så? Att han rullar av i samma ögonblick han är klar? :o:o:o Eller är det bara amerikaner? Eller är det bara på film? I'm confused :o:DO_oO_oO_o
Ja! Och sen kliver båda två upp ur sängen med kläder på. Värsta jag sett var nog när tjejen klev upp ur sängen med ett nattlinne på sig, sen klev killen upp med kalsonger på. Ändå var det en "mitt-uppe-i-sex" scen. :confused::rofl:
 
Ja o sen i filmer där dom inte vill visa sexscener ska man förstå att dom har haft sex av att han ligger ovanpå henne o båda säger AAAAAHHHH!! samtidigt, o sen rullar han av på en gång. Alltså...är det oss det är fel på eller gör alla andra människor så? Att han rullar av i samma ögonblick han är klar? :o:o:o Eller är det bara amerikaner? Eller är det bara på film? I'm confused :o:DO_oO_oO_o
Vadå kommer inte alla sexpar samtidigt i av att torrjucka i missionären i underkläder :confused: Och hur menar du att det finns någon poäng med fysisk närhet om man redan har uppnått den gemensamma orgasmen?
 
Ja o sen i filmer där dom inte vill visa sexscener ska man förstå att dom har haft sex av att han ligger ovanpå henne o båda säger AAAAAHHHH!! samtidigt, o sen rullar han av på en gång. Alltså...är det oss det är fel på eller gör alla andra människor så? Att han rullar av i samma ögonblick han är klar? :o:o:o Eller är det bara amerikaner? Eller är det bara på film? I'm confused :o:DO_oO_oO_o
Och ALLTID missionären. ALLTID!
 
Jag stör mig även på att hästar gnäggar oavbrutet. Om någon leder en häst så gnäggar och hummar den hela tiden. Mina hästar gnäggar när de ser mig, eller när de blir lämnade ensamma.

Det gör mig tokig! Så även i aftonens Wallander. Två ryttarinnor kommer skrittande. Nedanför vägen ligger en död människa i ett vattenbryn. Hästarna bara "GNÄGG GNÄÄÄÄGG! Å nej å nej, det ligger en mördad (!) människa i närheten av vår ridväg, usch och fy! Vi blir så upprörda att vi bara måste..... GNÄGGA!!!"

Senare i filmen beskrev även ryttarna att hästarna hade blivit "så oroliga" när de närmade sig platsen. Nu har jag lyckligtvis aldrig hittills råkat på ett lik under mina ridturer, men antagligen skulle mina hästar inte bry sig ett smack, utan reagera mer för en osynlig skugga vid en sten. Eller en fasansfull plastpåse. Eller en livs levande ko. (men de skulle lik förbannat inte gnägga! :rage: )
 
På samma tema ang sexscener, strippklubbar (finns det en polisserie någonsin där inte huvudpersonerna vid något tillfälle hamnar på en sexklubb?) och alla kvinnorna har mer på sig än på en badstrand. Jo jag vet att det måste vara PG men varför envisas man då med att alltid placera scenen i strippklubben.

Hmm, måste kolla om Day of Tomorrow och det stämmer nog om zoo, har inte sett den heller på länge. Men, varför när det måste finnas frusna lik överallt blir de plötsligt aggressiva mot levande människor. Anser fortfarande att det är helt ologiskt.

Kollade om Internationel Velvet av någon anledning, filmen är verkligt usel (och delar av den är orealistiska), men fälttävlansscenerna är förvånande realistiska. Dels filmade de under den riktiga 1977 Ledyard och visade den mindre glamorösa sidan av FT, dressyr i hällande regn med några tappra åskådare :D

Tydligen använde de också flera elitryttare i England, fick tillåtelse att filma på några av de största terrängbarnorna + Windsor (tror jag) för banhoppningen, och sedan fick ryttarna (en del elithästar) hoppa ett hinder i taget medan de filmade. Hmm, man märker att det var en del år sedan och att FT och säkerhetstänket har utvecklats sedan dess. Men en riktig nostalgitripp om man följde FT på den tiden.
 
Senare i filmen beskrev även ryttarna att hästarna hade blivit "så oroliga" när de närmade sig platsen. Nu har jag lyckligtvis aldrig hittills råkat på ett lik under mina ridturer, men antagligen skulle mina hästar inte bry sig ett smack, utan reagera mer för en osynlig skugga vid en sten. Eller en fasansfull plastpåse. Eller en livs levande ko. (men de skulle lik förbannat inte gnägga! :rage: )

Ja eller så skulle dom känna en konstig doft o liksom blåsa upp sig o trippa lite. Men gnägga.....nej :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp