Irriterande detaljer i tv-serier.

Jag tittar för närvarande på en israelisk spionserie. Folk ska diskret skicka sms, så där diskret att de till och med går in i ett rum och öppnar vattenkranen så att det ska bli svårt att avlyssna - men så har de ändå LJUDET OCH TANGENTBORDSLJUDET (dödssynd btw!) PÅ hela tiden :confused::banghead:
 
Stör mig på att bilarna alltid har rutorna nedrullade oavsett väder eller om de stått parkerade på gatan. Och alla dessa bilar med oändligt många växlar! Om man ska gå efter ljudeffekterna som gång på gång upprepar en acceleration och uppväxling.... Eller att alla skådisar tar skydd bakom en öppen bildörr när de blir beskjutna, varenda random bil kan ju knappast vara förstärkt för att stå emot skott.
I Spirit-filmen stör jag mig på att hästarna (tecknade) slickar i sig vatten som en hund.

Eller att Spiritfölen är lika små ett år senare som i början....
 
När huvudfigurerna inte åldras men deras barn åldras väldigt snabbt. Ena stunden bebis, nästa ca 4-5år, sen nån lägre skolålder, sen yngre tonår och vips vuxen. Allt inom loppet av max 5 år. Och föräldrarna är inte en dag äldre.

Har lite svårt för när skådespelarna är i en helt annan ålder än den dom ska spela har. När det skiljer typ 10 år eller mer och man tydligt ser att skådisen är för gammal eller för ung för att vara i den åldern
 
Stör mig orimligt ofta på ljudläggning :o Speciellt två ljud - som alla som spelat Arvet från Rosemund Hill känner igen. Ett specifikt knirrande av en dörr och ett mycket karaktäristiskt "YEAH-YEAH" från en kvinnoröst i en publikmassa. Jag kan säga att jag spelade spelet lite för mycket när jag gick på mellanstadiet och dessa ljud har etsat sig i min hjärna. Att sedan upptäcka att de är väldigt vanliga i ljudläggningen av filmer och serier stör mig omåttligt då jag alltid tänker på spelet!
HITTA PÅ NYA JÄVLA LJUD!

Det enda ljudet jag tycker är accepterat att använda återkommande är Wilhelmskriket, för att det är en grej.
 
Har lite svårt för när skådespelarna är i en helt annan ålder än den dom ska spela har. När det skiljer typ 10 år eller mer och man tydligt ser att skådisen är för gammal eller för ung för att vara i den åldern

Ja som typ i Twilightfilmerna, där ungdomsvampyrerna ska vara 17 år gamla o alla ser ut att vara närmare 30 :rofl:
 
Stör mig orimligt ofta på ljudläggning :o Speciellt två ljud - som alla som spelat Arvet från Rosemund Hill känner igen. Ett specifikt knirrande av en dörr och ett mycket karaktäristiskt "YEAH-YEAH" från en kvinnoröst i en publikmassa. Jag kan säga att jag spelade spelet lite för mycket när jag gick på mellanstadiet och dessa ljud har etsat sig i min hjärna. Att sedan upptäcka att de är väldigt vanliga i ljudläggningen av filmer och serier stör mig omåttligt då jag alltid tänker på spelet!
HITTA PÅ NYA JÄVLA LJUD!

Det enda ljudet jag tycker är accepterat att använda återkommande är Wilhelmskriket, för att det är en grej.

Det där publikljudet stör jag mig också sjukt mycket på :arghh:
 
Stör mig orimligt ofta på ljudläggning :o Speciellt två ljud - som alla som spelat Arvet från Rosemund Hill känner igen. Ett specifikt knirrande av en dörr och ett mycket karaktäristiskt "YEAH-YEAH" från en kvinnoröst i en publikmassa. Jag kan säga att jag spelade spelet lite för mycket när jag gick på mellanstadiet och dessa ljud har etsat sig i min hjärna. Att sedan upptäcka att de är väldigt vanliga i ljudläggningen av filmer och serier stör mig omåttligt då jag alltid tänker på spelet!
HITTA PÅ NYA JÄVLA LJUD!

Det enda ljudet jag tycker är accepterat att använda återkommande är Wilhelmskriket, för att det är en grej.

Ja när publiken jublar på ett visst vis i spelet hör jag också överallt!

Sedan stör jag mig på att vid bränder/explosioner använder de ofta jaguarens "vrål" istället för det riktiga ljudet. :/
 
Att varje gång en kvinna ska föda så är det alltid samma visa. Hon fattar inte att det är värkar hon känner utan hon har gått omkring hela dagen med lite milt obehag. Sen går vattnet, hon får monstervärkar och ungen studsar ut någon minut senare. Självklart ska scenen utspela sig på en så udda plats som möjligt. :cool:
 
Stör mig orimligt ofta på ljudläggning :o Speciellt två ljud - som alla som spelat Arvet från Rosemund Hill känner igen. Ett specifikt knirrande av en dörr och ett mycket karaktäristiskt "YEAH-YEAH" från en kvinnoröst i en publikmassa. Jag kan säga att jag spelade spelet lite för mycket när jag gick på mellanstadiet och dessa ljud har etsat sig i min hjärna. Att sedan upptäcka att de är väldigt vanliga i ljudläggningen av filmer och serier stör mig omåttligt då jag alltid tänker på spelet!
HITTA PÅ NYA JÄVLA LJUD!

Det enda ljudet jag tycker är accepterat att använda återkommande är Wilhelmskriket, för att det är en grej.
Samma här, har också spelat en hel del Arvet från Rosemond Hill och man kan inte undgå att missa de där ljudeeffekterna som dyker upp överallt :o
 
Att varje gång en kvinna ska föda så är det alltid samma visa. Hon fattar inte att det är värkar hon känner utan hon har gått omkring hela dagen med lite milt obehag. Sen går vattnet, hon får monstervärkar och ungen studsar ut någon minut senare. Självklart ska scenen utspela sig på en så udda plats som möjligt. :cool:
Tycker oftare det är så att oavsett om vattnet går eller de får värkar så måste de till sjukhuset NU! Och sen tar det inte många timmar innan ungen är ute. Oavsett om de är förstföderskor eller ej.
 
Kylo Ren i Star Wars, som ska vara en vilsen tonåring och ser ut som han är 35 :rage::rage::rage:

Kylo Ren föddes året efter att de förstörde den andra dödsstjärnan i "Return of the Jedi" och "The Force Awakens" utspelas ju runt 30 år efter RotJ, så jag tycker att han ser ut att vara ungefär så gammal som karaktären är.
 
Blir irriterad varje gång jag kollar på tunnelbanan på tv och dom säger att dom är påväg till ett visst ställe men filmar nån helt annanstans :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp