Bukefalos 28 år!

Jack Russelterrier.

Narcissa

Trådstartare
Jag har efter mycket funderande hit och dit antagligen bestämt mig för att köpa en JRT till. Jag har redan en och han har varit mycket skarp så jag undrar lite hur era JRT är. Jag älskar rasen och har givetvis erfarenhet efter den eftersom jag själv äger en och eftersom jag vet hur de kan vara har jag ändå varit en aning skeptisk. :D
Kan ni har era lösa hur som helst? Har ni tik eller hane? Hur är din JRT i psyket?

Min är som jag skrev väldigt skarp och jag vill ha en utan den jaktlust min lille kille har.
 
Sv: Jack Russelterrier.

Hej
Har du en kortbent eller högställd? Tycker det verkar vara ganska stor skillnad mellan dom. Upplever den högställda som lite mer krävande.
Du lär nog få leta om du inte vill ha en med jaktlust :)
Dom flesta drar sig nog inte för att jaga om det kommer upp något framför näsan, att dom därimot drar på spår kan vara lättare att jobba bort, speciellt om du tränar viltspår, det har jag haft ut mycke av :)

Jag har en högställd tik som är 2 år, jag upplever henne som väldigt mjuk och följsam. Hon är väldigt lättlärd och vi tävlar i lydnad och viltspårar mycke på sommaren.
Jag kan ha henne lös överallt nästan, inte gärna inne i bostadsområden då hon gärna jagar katter...

Hon kan vara lite bitchig mot andra hundar speciellt tikar. Hade henne tillsammans med en annan russelltik med det funkade inte alls så jag råder dig till att inte skaffa en till föränn den du har verkligen har vuxit upp och mognat.
Bodde tillsammans med en kille förr som hade en russell hane och de funkade klockrent.
Men kolla olika linjer och ring uppfödare och fråga hur deras hundar är!

Lycka till!!
 
Sv: Jack Russelterrier.

Kul att höra!

Jag glömde skriva att det är en lågställd jag är intresserad av och det måste vara en tik. Som jag har förstått det så avlar ett flertal uppfödare mer på JRT som familjehund än som jakthund. Jag vill träna spår med den. :)
 
Sv: Jack Russelterrier.

Ja den lågställda har jag inte så stor koll på men det stämmer säkert att dom inte avlas för jakt längre.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 633
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 589
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Jag har kommit till insikt att jag inte riktigt har tid för min hund längre :( Det är en mini aussie tik som är helt underbar...
Svar
10
· Visningar
2 292
Senast: Ananas
·
Hundhälsa Hej! Söker lite tankar och input kring situationen som uppstått här hemma. Min syster och man (och i praktiken även jag eftersom jag bor...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp