Järnfråga igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Järnfråga igen

Jag fick järntabletter utskrivna för att värdena var nere på 84, sen hjälpte inte det så fick jag sprutor med nåt som skulle höja värdena, men det fick jag så vansinnig värk av ( i magen) så det fick bli slut med det. Jag överlevde ändå på nåt vis...... :D
 
Sv: Järnfråga igen

Jag hade också dåligt blodvärde och fick köpa järntillskott på apoteket. Men BM rekommenderade också detta:

- cornflakes
- jordgubbar
- broccoli
- persilja
- leverpastej
 
Sv: Järnfråga igen

Någonting har jag tydligen lyckats göra rätt de senaste två veckorna... :smirk: Utan att ha ändrat på någonting vad gäller mat eller mediciner så har hb värdet tvärvänt och är nu uppe i 124 vilket är snudd på samma som jag ahde alldeles i början av graviditeten. :confused:
Mycket underligt tycker jag, och även om sköterskan som tog provet sa att det kunde ta tid innan järntabletterna började göra verkan så höll hon med om att det var stor ändring. Dom gjorde om provet en gång extra, men resultatet var detsamma. Bara att tacka och ta emot liksom.

Jenny
 
Sv: Järnfråga igen

vad bra att det var bättre nu - det tog jättelänge innan mitt värde vände oxå när jag var gravid och jag åt niferex
 
Sv: Järnfråga igen

Oj vad lågt.

Jag hade 143 tror jag det var senast jag var hos BM. Det var visst väldigt bra. Jag hade järnbrist förra våren (var ej gravid då) och mådde då illa men fattade inte varför förrän läkaren upptäckte järnbrist (konstigt nog var blodvärdet bra, vilket alltså inte brukar hända - det brukar gå hand i hand - men enligt läkaren skulle även blodvärdet gått ner om jag inte börjat äta järntabletter då).

Jag äter leverpastej på morgonen och tar Eco Fer (fast tar dem till maten istf emellan, eftersom jag så lätt glömmer dem om jag gör som burken föreskriver). Fast när jag mätte 143 hade jag ätit blodpudding dagen innan - kanske kan ha påverkat lite (fast borde inte enligt bm).
 
Sv: Järnfråga igen

Oj! Själv hade jag 123 vid inskrivningen och det tyckte min BM var för lågt, så jag äter både Niferex och Blutsaft. Åt enbart Niferex innan men tyckte inte det hjälpte så mycket. Jag har iofs ingen magsäck pga operation, så upptaget kan vara begränsat pga det. Efter att ha tagit Blutsaft då och då i en vecka hade mitt HB gått upp till 124, så det verkar ju hjälpa. Ska ta mig i kragen och skärpa intaget, är lite slarvig med mina tillskott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
37
· Visningar
2 348
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 111
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: Viva
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 390
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp