Bukefalos 28 år!

Jätte stel häst!

Hej!

Har ett halvblodssto som precis fyllt 22 år. Hon är pigg och glad när jag rider henne men igår när hovslagaren var här och skulle sko henne hade hon jätte ont i bakbenen. Hon är väldigt stel och när hovslagaren försiktigt försökte verka henne kunde hon inte stödja på benet. Jag led så med henne för hon hade så fruktansvärt ont. Jag beslutade att hon skulle gå barfota i bak och hoppas att det funkar nu.

Frågan är nu vad jag kan göra för att detta ska bli bättre. Jag tror ju som dom allra flesta hästar säkert mår bra av,regelbunden motion. Men finns det något jag kan ge henne i maten som skulle hjälpa?
Hon får nu betfor, Kornkross, mineraler och glucosamin. Sen är hon ju ingen ungdom längre såklart men tänkte att ni kanske har några bra tips på vad man kan göra för henne.

Ha en bra dag allesammans :)
Hur har det gått? :)
 

Liknande trådar

Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 251
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 270
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej alla! Hoppas jag kan få några vettiga svar härifrån ! Har en welshcob 20 år alltid varit pigg & glad. För ca 1 månad sen hände...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 300
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp