Bukefalos 28 år!

Jätteröv !!!

Sv: Jätteröv !!!

Jag bara måste fråga - har ni två, Gordon och Bill, ihop det eller?
Men det är inget som hindrar att du PMar ditt mobilnr, jag är godkänd för avel i hela riket o har faktiskt lämnat ett par fina kullar! :banana:
 
Sv: Jätteröv !!!

Åsså måste det vara ljudisolerat för att dämpa brunstvrålen som damen häver ur sej! :eek:
 
Sv: Jätteröv !!!

Ser inte alls det förståndiga i att köpa en ardenner åt en kille som förhoppningsvis gått ner i vikt inom ett år. Anser inte att hästar är vandringspokaler. Förstår inte heller hur 5 minutersturer max 2 ggr/ vecka så kraftigt skulle skada en häst.

Dessutom har vi nu kommit en bra bit från topic, och jag vore glad om vi kunde återvända till det.

:eek::eek::mad: nähä?? Men då tycker jag att du ska pröva med att bära en ryggsäck på 40kg medan du går på alla 4 i 5 minuter, dvs din ryggrad ska belastas i horisontell riktning. Så kan du ju fundera på hur länge du håller innan du får diskbråck.
Fö låter det högst osannolikt att det kommer röra sig om 5-min turer. Man sadlar väl inte och tar sig till stallet för 5 min ridning.

Nädu, djurplågeri anser jag, med 120 kg på en normalstor vb-travare.
Han får helt enkelt banta innan han kan börja rida!

Det handlar ju om omsorg om djuret, det är ingen mänsklig rättighet att rida på bekostnad av djurets välmående. Jag är för stor för en shettis, det är ju bara att inse fakta.

Och om bantningen ska ta ett år så är det väl en perfekt idé som någon sa att ta en ardenner på foder ett år och så lämnar ni tillbaka den när ryttaren har smalnat av till lämplig storlek.
 
Sv: Jätteröv !!!

Stock sadel tycker du ska testa till han den är rymlig och fördelar tyngden bra för hästen ( den måste vi också tänka på) jag har haft Börjes stock sadel sidney och det är den rymligaste sadeln jag har haft, den har långa stigläder med.. tyvärr passade den ju inte för mig med mina 158 cm så jag sålde den vidare men en storvuxen vän red i den och satt jätte bra.. värt att prova i alla fall ;)
 

Liknande trådar

K
Utrustning :confused: svärsonen har en travhäst, normalstor. däremot har svärsonen ett jättestort arsel. :angel: behöver nu sadelförslag.
2
Svar
29
· Visningar
2 549
Senast: Konie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp