Bukefalos 28 år!

Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Jag är väl inte sådär jätteinne på tjurar men fin var han iallafall! :)
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Tackar, det tyckte dommaren också ;)
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Vilken tjusig tjur!!! Jag förstår att du är stolt över honom :bow:
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Det kan du tro att jag är :banana: :angel:
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Nej jag skulle nog inte våga, det får bli en get istället om det blir något annat än häst :D
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Om du ska ha kreatur rekomenderar jag två snälla kor. Det finns inget värre än kvigor, dom är lika vilda som otränade tjurar, men på en tjur finns det ju en ring i näsan som är en bra broms om det skulle gå för fort, men på kvigor sätter man ingen ring i näsan, och man ska inte tro att man stoppar en kviga i bara grimma.
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Nu har han kommit hem :love:
Den stora djurbussen körde in på gårdsplanen för en liten stund sedan och nu är han tillbaka i hagen med sin flickvän som väntat på honom hela helgen. ;)
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Grattis till segern!! :bump:
Jättefin var han, Hubbe. Kan förstå att han vann sin klass ;)

Visst kan tjurar vara jättemysiga. Gårdens tjur älskar att kramas och bli kliad i pannan. Och sitta i knät! :love:
Här är han :)
SirN.jpg
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Trevlig tjur :D Ser ut som Charolais?
Hubbe älskar också att sitta i knäet. Ska säga att jag sov middag i hans bås i stallet på Elmia. Han låg och vilade och jag låg och sov, lutad mot hans runda mage. *Myser* :D
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Där shettisen som jag brukar hälsa på ute i skärgården har dem bara tjurar typ 8 st eller ngt tror ej att dem har några kvigor..
Dem hade några tjurar innan som älskade att bli kliade i pannan..


Lånar din bild zenith..
ungefär så sser dom ut men rödbruna..
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Men sån mäktig tjur! Måste säga att jag har lärt mig mycket nytt om tjurar i den här tråden! Med risk för att verka dum så måste jag bara fråga, vad är en kviga? Trodde det är en ko helt enkelt..?
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

vilken bastand&fin tjur, även om jag nog måste erkänna att jag gillar rökullor & fjällkor mer, beror kanske på att jag har hjälpt till på min kompis fäbod och i hennes laggård..

haha måste bara berätta detta:

för nått år sedan på fäboden så rymde tjurarna, en var väll knappt 1 - 1½ år men den andra var ju stor, och när vi skulle mjölka skulle ju tjurarna oxå det tkt dom, så de va bara att jaga dom med sopkvastar & sånt..

(tur att dom va snälla!)

ska tillägga att jag knappt vågade gå förbi en kohage innan jag hon flyttade hit.. :o
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

en kviga är en ko som inte har fått nån kalv..

dumma fjortisar kan man likna dom med.!:P
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

En kviga är igentligen samma sak som ko. Det är bara det att innan dom fått sin första kalv kallas dom kviga, från och med att dom fått fin första kalv kallas dom ko. :D

Kul att iaf någpn lärt sig något :D

Dessutom låter du inte alls dum, det är faktiskt många dom även kallas tjurar för kor :smirk:
 
Sv: Jag är tillbaka =D (Snälla läs)

Aha, jag misstänkte något i den stilen!
Morfar hade två unga tjurar när jag var yngre, de var så himla goa! Jag minns att jag lekte tittut genom stängslet med en och fick en blöt mule i ansiktet hela tiden. Så hade den en låång tunga, tyckte jag då i alla fall. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp