Jag blir så arg på en del som lastar sina hästar

Sv: Jag blir så arg på en del som lastar sina hästar

Varför ville dom inte ta emot hjälp tänker jag. Skulle bli glad om någon erbjöd mig hjälp i situationer där jag behöver det.

Jag blir glad för hjälp oavsett om jag behöver eller inte:D . Nån annan får gärna lasta min lättlastade häst. Oj då va snäll han är brukar kommentaren vara. :angel:
 
Sv: Jag blir så arg på en del som lastar sina hästar

har bara skumläst tråden men tänker bara påpeka att det kan lätt skada mer än det gör nytta att klappa igen bakbommen för snabbt, en vän till mig lånade ut sin häst på foder, hästen kom tillbaka totalt förlamad i bakbenen efter att fodervärdarna lastat honom och kastat på bakbommen innan hästen lugnat ned sig och funnit sig tillrätta, hästen fick då ett frispel och pressades ihop och fastnade under bommen. Rehabiliteringen för den hästen tog två år, och då har han fortfarande kvar vissa hämningar i ökad trav och galopp.

Tänkvärt.

Sedan är det ju då betydligt säkrare att ha en halvvägg, om man absolut smacka igen bommen bakom arslet så snabbt det går..
 
Sv: Jag blir så arg på en del som lastar sina hästar

En olycka händer lätt och man kan inte smälla igen bakbommen alltid på alla hästar.

Idag är hästen som blev slagen mkt bättre att lasta när tjejen som slog inte är med och "hjälper" till.
 
Sv: Jag blir så arg på en del som lastar sina hästar

Min får man inte visa ett spö för för då slår det slint i skallen på henne. Däremot kan man putta henne i rumpan med ett kvastskaft utan problem, vilket också brukar vara det som får henne att gå in.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 978
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 241
Senast: Sirap
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 208
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp