Jag får ta bort min häst p.g.a slarv

Sv: Jag får ta bort min häst p.g.a slarv

Jag hade brutit ihop fullständigt om det var mig TS ringt till och gråtit! Jag får kalla kårar bara jag tänker på om jag någon gång skulle göra så fel att det finns chans att jag är skuld till att en häst gått sönder totalt! :(
Tror inte jag skulle våga åka till stallet igen!

Bara att erbjuda mig att betala något skulle kännas futtigt!

Att klanta mig och göra något sådant är en av mina värsta mardrömmar! Hualien! :crazy:

Jag hade också brutit ihop om jag skulle ha orsakat något så hemskt och fått ett samtal från en gråtande hästägare.

Fast hur hade DU tänkt då, när du redan hade brutit ihop, väl medveten om vad du gjort, och sedan dessutom fått en bild på den slaktade blodiga hästen? Du är förmodligen en stark person. Men anta att någon annan som utsatts för detta hade varit väldigt skör.

Jag förstår din nolltolerans, jag känner faktiskt likadant efter att ha varit med om diverse tråkigheter. Men jag tycker att det du anser OK (blodiga bilder) är osmakligt (som andra skrev, men det är milt uttryckt) och helt absurt. Och hur det kan anses vara förebyggande att ge sig på en person efter händelsen förstår jag fortfarande inte.
 
Sv: Jag får ta bort min häst p.g.a slarv

kl

"You can never make the same mistake twice
because the second time you make it, it´s not
a mistake, it´s a choice"
 
Sv: Jag får ta bort min häst p.g.a slarv

Det citatet är en av de största lögnerna jag känner till.

Däremot tar det väl lite mer att ha skadat en häst väldigt svårt än att ex bryta ett eget ben.

Generellt ser jag rött när jag ser citatet iaf.
 
Sv: Jag får ta bort min häst p.g.a slarv

*kl*

Att misstag kan ske och skyltar/lappar misstolkas är väl ingen nyhet.

Måste bara säga att om jag hade en häst som var skadad på något sätt hade jag sett till att sköta all hantering av den och vara där vid utsläpp, fodring mm.

Kan jag inte det så pratar jag med den som ska göra det, just för det här med lappar och tavlor.
Har haft häst inackorderad och vet att man kan vara trött och missa lappen just för det sitter en massa lappar meddelanden överallt.

Därav att jag sen massor med år har eget stall och vägrat att ta inackorderingar själv , utom tills nu då jag har världens bästa inackordering.
:love:

Jag som hästägare anser att jag har strikt ansvar för min häst lämnar jag över till någon annan så kan fel begås pga missförstånd eller annat. Jag har själv förlorat en häst när andra skulle sköta den men inte kan jag klandra dem de gjorde så gott de kunde JAG la ansvaret till dem och skulle göra det igen en olycka missförstånd kan ske med hästar .

Det är olyckligt tragiskt och dyrt när något händer men som hästägare gör man ett val, tar allt själv i alla lägen eller tar hjälp.
/Cetzy
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 607
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 122
Hästvård Hej, Jag har en häst på 23 år som har fått konstaterad fång nu precis med lite rotation men inte jätte stor. Veterinären verkar inte...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Görel
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 977
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp