Bukefalos 28 år!

Jag har förssatt Leon o mig i en riktig knipa

Så himla trist. Jättesynd att du bor så långt bort, annars hade jag kanske kunnat fixa med något.

Det är en fin tanke att du tänker att Leon kanske ska flytta men för din egen skull tycker jag nog att det är bäst att det är tillfälligt. Hundar är bra för hälsan! Kanske kan du utbilda honom till assistanshund? Eller är han för gammal?
 
Men du, du borde kunna få färdtjänst för att kunna ta dig till jobbet och till affären och så. Det ska man kunna få om man pga sjukdom eller funktionshinder inte kan/får köra bil själv och det inte finns eller om man inte kan utnyttja allmänna kommunikationer. Kolla upp det! Om du behöver ha någon med dig nu i början till affären eller till vården eller behöver hjälp hemma så borde du kunna få hjälp av kommunen så att du får med dig en ledsagare/hemtjänst. Du kan också ansöka om handikappbidrag för fördyrande resor till och från arbetet och för kostnad av ev. ledsagare/hemtjänst ifrån försäkringskassan. Här kostar varje resa 40 kr om jag inte minns fel. Jag har inte färdtjänst själv så jag vet inte exakt och priserna varierar över landet. Ring kommunen och be att få prata med biståndshandläggaren så kan hen säkert hjälpa dig.

Då kan du kanske bo kvar. Iallafall tills du har hittat ett lämpligt boende för dig och Leon.

Krya på dig!
 
Så himla trist. Jättesynd att du bor så långt bort, annars hade jag kanske kunnat fixa med något.

Det är en fin tanke att du tänker att Leon kanske ska flytta men för din egen skull tycker jag nog att det är bäst att det är tillfälligt. Hundar är bra för hälsan! Kanske kan du utbilda honom till assistanshund? Eller är han för gammal?
Innerst inne så tror jag oxå att det vore bäst för oss båda att leva tillsammans, men det bygger på att vi har någonstans att bo.

TinyWinys förslag skall jag undersöka, men då måste jag hitta någon som bor i närheten som kan ha Leon på nätterna när jag jobbar 12 timmar är för lång tid att vara ensam. Tidigare hade jag hundarna hemma med luckan till hundgården öppen. Tyvärr stör det grannarna när hundar skäller på natten.
 
Innerst inne så tror jag oxå att det vore bäst för oss båda att leva tillsammans, men det bygger på att vi har någonstans att bo.

TinyWinys förslag skall jag undersöka, men då måste jag hitta någon som bor i närheten som kan ha Leon på nätterna när jag jobbar 12 timmar är för lång tid att vara ensam. Tidigare hade jag hundarna hemma med luckan till hundgården öppen. Tyvärr stör det grannarna när hundar skäller på natten.

Men undersök om du kan ha rätt att få skjuts till hundvakten också. Om du blir beviljad färdtjänst så är det ju inte enbart till affär och jobb som du får färdtjänst utan också om du vill hälsa på någon, åka på event, utställningar eller så. Det ska ju ersätta ditt behov av att ta dig till olika ställen med egen bil. Nu vet jag inte hur de ställer sig till hundar i taxibilar men det är absolut värt att kolla upp.
Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig på något sätt och att du och Leon kan få fortsätta ert liv tillsammans.
 
Har inte mycket att tillägga, mer än att det kan vara värt att investera i något bra vattentätt skydd som du kan erbjuda färdtjänst-bolaget att ha i bilen när du åker med hunden, så slipper dem oroa sig för att det kommer diverse "hundrester" på sätena.

Normalt sett får man inte ha hunden på sätet när man åker med SJ, men jag frågade av ren nyfikenhet om jag kunde få ha hunden på sätet om jag täckte in det ordentligt, och damen på kundtjänsten sa att det var okej om jag täckte med filt.

Så även om dem i regel säger nej, så brukar det ofta gå att lösa ändå om man själv är lite tillmötesgående.
 
Innerst inne så tror jag oxå att det vore bäst för oss båda att leva tillsammans, men det bygger på att vi har någonstans att bo.

TinyWinys förslag skall jag undersöka, men då måste jag hitta någon som bor i närheten som kan ha Leon på nätterna när jag jobbar 12 timmar är för lång tid att vara ensam. Tidigare hade jag hundarna hemma med luckan till hundgården öppen. Tyvärr stör det grannarna när hundar skäller på natten.
Hur fungerar han med andra djur?
 
Inte för att det gör nån skillnad men jag säger som så många andra att jag skulle så gärna hjälpa till om jag bara kunde men bor ju antagligen för långt bort :( Följer tråden med spänning och hoppas så att det löser sig till det bästa för er
 
Här finns det ju gott om vettigt hundfolk som även har bra kontakter inom hundvärlden så du ska se att det löser sig!

Vad är det han skulle behöva för att må bra, dels om du får avlastning om han bor kvar hos dig, dels hos ett tillfälligt hem?
Eller hästfolk?
Mailade en kvinna i går kväll som hyr ut en liten lägenhet i nybyggt stall i Rosersberg, skulle passa oss perfekt!
:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Vad tror ni om det här stället?
http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/edsbro-smara-slaktarns_vag_5-554978?referrer=blocket
Ekonomin klarar kontantinsatsen, men jag får knappra på ramarna för pantbrev o lagfart.

I dagsläget så är det bara att inse att jag inom överskådlig framtid inte kommer att kunna utföra nuvarande arbetsuppgifter. Jag har blivit erbjuden ett generöst avgångsvederlag, om jag inte antar det så blir det utredning om min arbetskapacitet o den vet jag redan är relativt obefintlig.
Avgångsvederlaget, om jag får det på ett bräde finansierar halva huspriset o när jag fått nuvarande hus sålt så lär jag få väldigt låg boendekostnad.
Framtida fasta inkomst hoppas jag kan bli sjukpension o inte förtidspension.

Huset i länken är litet, men det är ju bara jag o hunden. Det är gångavstånd till busshållplats där det vardagar går tre turer till Norrtälje, i huset jag har nu är det över en mil till busstation.
Om jag förblir krampfri t.o.m. september -15 så får jag tbx körkortet o blir mindre beroende av kollektivtrafik.

Det vore så skönt att få landa någonstans.
 
Vad tror ni om det här stället?
http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/edsbro-smara-slaktarns_vag_5-554978?referrer=blocket
Ekonomin klarar kontantinsatsen, men jag får knappra på ramarna för pantbrev o lagfart.

I dagsläget så är det bara att inse att jag inom överskådlig framtid inte kommer att kunna utföra nuvarande arbetsuppgifter. Jag har blivit erbjuden ett generöst avgångsvederlag, om jag inte antar det så blir det utredning om min arbetskapacitet o den vet jag redan är relativt obefintlig.
Avgångsvederlaget, om jag får det på ett bräde finansierar halva huspriset o när jag fått nuvarande hus sålt så lär jag få väldigt låg boendekostnad.
Framtida fasta inkomst hoppas jag kan bli sjukpension o inte förtidspension.

Huset i länken är litet, men det är ju bara jag o hunden. Det är gångavstånd till busshållplats där det vardagar går tre turer till Norrtälje, i huset jag har nu är det över en mil till busstation.
Om jag förblir krampfri t.o.m. september -15 så får jag tbx körkortet o blir mindre beroende av kollektivtrafik.

Det vore så skönt att få landa någonstans.


Nu vet jag ju inte vad du har för sjukdomsbild, men du tänkte på att det inte fanns någon toalett inomhus va? Kan vara nog så besvärligt, typ när man vaknar mitt i natten vintertid, att gå ut ändå.

Annars har jag en släkting som bor i området och det verkar väldigt trevligt. Dessutom upplever jag det som otroligt skönt att ha en boendekostnad som är så låg!
 
Det finns stenkista för avloppsvatten, samma som nu. Vad gäller toa så har jag en separett i nuvarande hus, totalt katastrofalt, bättre då med en hink ute. Däremot har jag en frysförbränningstoa som jag inte ens packat upp o som borde få plats i dusch eller tvättrummet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp