Bukefalos 28 år!

Jag har förssatt Leon o mig i en riktig knipa

Vad tror ni om det här stället?
http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/edsbro-smara-slaktarns_vag_5-554978?referrer=blocket
Ekonomin klarar kontantinsatsen, men jag får knappra på ramarna för pantbrev o lagfart.

I dagsläget så är det bara att inse att jag inom överskådlig framtid inte kommer att kunna utföra nuvarande arbetsuppgifter. Jag har blivit erbjuden ett generöst avgångsvederlag, om jag inte antar det så blir det utredning om min arbetskapacitet o den vet jag redan är relativt obefintlig.
Avgångsvederlaget, om jag får det på ett bräde finansierar halva huspriset o när jag fått nuvarande hus sålt så lär jag få väldigt låg boendekostnad.
Framtida fasta inkomst hoppas jag kan bli sjukpension o inte förtidspension.

Huset i länken är litet, men det är ju bara jag o hunden. Det är gångavstånd till busshållplats där det vardagar går tre turer till Norrtälje, i huset jag har nu är det över en mil till busstation.
Om jag förblir krampfri t.o.m. september -15 så får jag tbx körkortet o blir mindre beroende av kollektivtrafik.

Det vore så skönt att få landa någonstans.
Det ser helt underbart ut fräscht och fint, härlig att bo nära en sjö.
Hoppas att de funkar för dig och hunden där :)
 
Vad tror ni om det här stället?
http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/edsbro-smara-slaktarns_vag_5-554978?referrer=blocket
Ekonomin klarar kontantinsatsen, men jag får knappra på ramarna för pantbrev o lagfart.

I dagsläget så är det bara att inse att jag inom överskådlig framtid inte kommer att kunna utföra nuvarande arbetsuppgifter. Jag har blivit erbjuden ett generöst avgångsvederlag, om jag inte antar det så blir det utredning om min arbetskapacitet o den vet jag redan är relativt obefintlig.
Avgångsvederlaget, om jag får det på ett bräde finansierar halva huspriset o när jag fått nuvarande hus sålt så lär jag få väldigt låg boendekostnad.
Framtida fasta inkomst hoppas jag kan bli sjukpension o inte förtidspension.

Huset i länken är litet, men det är ju bara jag o hunden. Det är gångavstånd till busshållplats där det vardagar går tre turer till Norrtälje, i huset jag har nu är det över en mil till busstation.
Om jag förblir krampfri t.o.m. september -15 så får jag tbx körkortet o blir mindre beroende av kollektivtrafik.

Det vore så skönt att få landa någonstans.

Gulligt hus men för isolerat för min smak om jag saknade körkort (och inte var säker på om jag skulle få tillbaka det). Lägenhet är inget alternativ för dig eller?
 
Sen undrar jag hur det går med hunden och sovloftet? Kan den gå i sådana trappor eller kommer han att få bo på nedervåningen?
 
Sen undrar jag hur det går med hunden och sovloftet? Kan den gå i sådana trappor eller kommer han att få bo på nedervåningen?

För mig så är det en ickefråga, då mina djur inte får vara i sovrummet överhuvudtaget!

@vallhund jättefint och mysigt, men hur är det med färdförbindelser? Utan körkort så kan det ju bli väl besvärligt att bo så avsides oavsett hur fint och mysigt det är och för mig är ju läget helt to die for (fastän det är där nere ;)) och att få in en toa hade jag prioriterat rätt högt och kollat vad för möjligheter och kostnader det hade blivit.
 
Har du redan en toa som kan funka där verkar det ju väldigt bra tycker jag! Jag har dock ingen som helst koll på prislägen där, hur pass "säker investering" kan man tänka sig att det handlar om? Alltså, hur pass ekonomiskt bunden kommer du att vara till att stanna kvar där även om det inte funkar så bra som du hoppats på?

Det ser jättetrevligt ut i alla fall. :)
Och jag kan tänka mig att du verkligen behöver få din boendesituation lite lugnare, så du kan andas ut litegrann.
 
Vad tror ni om det här stället?
http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/edsbro-smara-slaktarns_vag_5-554978?referrer=blocket
Ekonomin klarar kontantinsatsen, men jag får knappra på ramarna för pantbrev o lagfart.

I dagsläget så är det bara att inse att jag inom överskådlig framtid inte kommer att kunna utföra nuvarande arbetsuppgifter. Jag har blivit erbjuden ett generöst avgångsvederlag, om jag inte antar det så blir det utredning om min arbetskapacitet o den vet jag redan är relativt obefintlig.
Avgångsvederlaget, om jag får det på ett bräde finansierar halva huspriset o när jag fått nuvarande hus sålt så lär jag få väldigt låg boendekostnad.
Framtida fasta inkomst hoppas jag kan bli sjukpension o inte förtidspension.

Huset i länken är litet, men det är ju bara jag o hunden. Det är gångavstånd till busshållplats där det vardagar går tre turer till Norrtälje, i huset jag har nu är det över en mil till busstation.
Om jag förblir krampfri t.o.m. september -15 så får jag tbx körkortet o blir mindre beroende av kollektivtrafik.

Det vore så skönt att få landa någonstans.
Det ser väldigt trevligt ut och kan du ställa dit frysförbränningstoan är det ju ännu bättre. 6 km till affär är helt klart möjligt med moppe, cykel eller till fots beroende på årstid och buss tre ggr/dag till N-tälje är ju inget problem. Jag tycker du ska slå till om du kan få loss avgångsvederlaget och allt inte går åt i skatt. Tänk så mycket bättre du ska må bara av att veta att bostadssituationen har löst sig och du kan ha Leon hos dig. :)
 
Ett alldeles eget kråkslott?
11242380.jpg


http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektGID=OBJ2340_1363715522
Frågan är om det går att rädda, stommen är i timmer, eller det bara duger för brandkåren att träna på?
 
Titta på läckorna taket, där kommer att krävas många sköna slantar för att fixa takstolar och övrigt. I mina ögon (och då håller jag ändå på ett med ett helt galet renoveringsobjekt just nu) är det bara brasved på rot.

Det går ju heller inte att bo där medan det görs vid, som jag ser det, eftersom skadorna måste vara rent hälsovådliga.
 
Inte ska du väl skaffa ett sådant hus? Det du la upp tidigare (det lilla röda huset) såg jättetrevligt ut!!! Hoppas du kan få bli vid det!
Det lilla röda huset skulle jag bjuda 550000 för, absolut inte mer än 600 000. Först ville de ha 795, sänkt till 695, de hade blivit erbjudna 675 men avböjt, sannolikheten att de får det sålt är minimal om priset inte är förhandlingsbart. Man är ganska orealistisk om man tror att man kan få ut alla kostnader för renovering när man säljer ett hus.

Nåja det skall tittas på, både in o utvändigt tillsammans med kunnig person.
 
Ett alldeles eget kråkslott?
11242380.jpg


http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektGID=OBJ2340_1363715522
Frågan är om det går att rädda, stommen är i timmer, eller det bara duger för brandkåren att träna på?
Men det där huset "har ju potential och är ett fynd för den händige", bara att slå till ju. :laugh:

Allvarligt, jag bor ju i ett fuktskadat mögligt felbyggt-fuskbyggt hus som enligt "expertisen" bara var att rusta lite och tapetsera om. Enda "renoveringen" som borde gjorts hade varit en dunk diesel och en tändsticka. :meh:

Jaja, man gör sina "små" misstag, som att lita på sk. "sakkunniga experter" men man lär sig att sådana inte finns. :meh:
 
Var högst på listan för brådskande återbesök på avbokade tider.

Jag träffade en neurolog som jag träffat under tiden jag var inlagd. Jag blev sjukskriven från den dagen jag lämnade sjukhuset i slutet av september t.o.m. 21/12. Husläkaren står för fortsättningen o sedermera utredning för sjukpension.

En enorm tyngd har lyfts från mina axlar. Det är en betydande skillnad mellan förtida uttagen pension o sjukpension. Det är oxå en stor sorg att tvingas inse att min hjärna inte längre har den kognitiva förmågan att kunna sköta mitt arbete, ännu mindre kunna köra bil, iaf i nuläget.
Vad jag kan förstå så har jag haft ett antal serier av ickekloniska status epileptikus som enbart kunde brytas med massiva doser av stesolid.

Sorg men oxå en möjlighet att landa någonstans o ta avstamp ifrån. Jag har sagt upp mig själv o får 9 månaders lön i avgångsvederlag vilket är väldigt högt jämfört med praxis, naturligtvis har alla steg gjorts i samarbete/samförstånd med facket.
 
Var högst på listan för brådskande återbesök på avbokade tider.

Jag träffade en neurolog som jag träffat under tiden jag var inlagd. Jag blev sjukskriven från den dagen jag lämnade sjukhuset i slutet av september t.o.m. 21/12. Husläkaren står för fortsättningen o sedermera utredning för sjukpension.

En enorm tyngd har lyfts från mina axlar. Det är en betydande skillnad mellan förtida uttagen pension o sjukpension. Det är oxå en stor sorg att tvingas inse att min hjärna inte längre har den kognitiva förmågan att kunna sköta mitt arbete, ännu mindre kunna köra bil, iaf i nuläget.
Vad jag kan förstå så har jag haft ett antal serier av ickekloniska status epileptikus som enbart kunde brytas med massiva doser av stesolid.

Sorg men oxå en möjlighet att landa någonstans o ta avstamp ifrån. Jag har sagt upp mig själv o får 9 månaders lön i avgångsvederlag vilket är väldigt högt jämfört med praxis, naturligtvis har alla steg gjorts i samarbete/samförstånd med facket.

Tråkigt, men nu får du i alla fall en chans att gå vidare! När man fått svart på vitt hur läget är, då vet man var man står. :)

Jättebra att du fått högt avgångsvederlag också, så kan du förhoppningsvis få en mjukare omställning till ditt nya liv. Hoppas verkligen det löser sig med ditt boende också nu snart! :up:
 
Tråkigt, men nu får du i alla fall en chans att gå vidare! När man fått svart på vitt hur läget är, då vet man var man står. :)

Jättebra att du fått högt avgångsvederlag också, så kan du förhoppningsvis få en mjukare omställning till ditt nya liv. Hoppas verkligen det löser sig med ditt boende också nu snart! :up:
Jag ser det som avstamp för en ny tid i livet. Hade tänkt arbeta till minst 65, helst 67, men man får rätta sig efter vad man klarar av.

Undrar hur många som råkar ut för liknade har resurserna att leva flera månader utan inkomst? Det är synd om människan var det nog någon som skrev.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp