Bukefalos 28 år!

Jag har förssatt Leon o mig i en riktig knipa

Åh det där ser ju ut som en dröm! :) Hoppas att du får det, bra med ett par grannar också, om man behöver hjälp ibland. O nära kommunikationer. Håller tummarna!
 
Jag ser det som avstamp för en ny tid i livet. Hade tänkt arbeta till minst 65, helst 67, men man får rätta sig efter vad man klarar av.

Undrar hur många som råkar ut för liknade har resurserna att leva flera månader utan inkomst? Det är synd om människan var det nog någon som skrev.
Jag har gjort samma resa, pengarna som skulle varit för nytt husbygge fick omvandlas till att räcka för att leva av och att spara av en sjukpension till nytt husbygge, tja, går gör det, men förb. sakta. Nu har jag ju resurser utöver det vanliga att både skaffa billigt-gratis och tillverka det mesta men det hjälper ju inte när dagsformen måste bestämma takten. Gudskelov har jag körkortet kvar, jag vet i förväg vilka dagar jag inte ska ge mig ut på vägarna alls och vilka dagar jag är fit for fight i trafiken och att tumma på detta, nää aldrig i livet. Blir jag av med lappen så är det god bye med lantlivet, då kan jag lika gärna skjuta mig själv för i en lägenhet kommer jag aldrig att hamna.

Det tar ett tag att hitta formen för vardagen men det kommer och livet utan lönearbete går att göra meningsfullt iallafall.
 
Skenet bedrar, kråkslottet var mycket riktigt brasved på rot, kniven gick in i timmerstockarna som om de vore smör, för att inte tala om taket, men charmfaktorn var hög. Hade nog inte funderat på det ens om jag varit 20 o badat i pengar.
Röda stugan hade köket, älskade de gamla skåpen o luckorna samt vedspisen modell större. Nackdelarna var att tomten förmodligen bestod av skog o det fanns 3 bebodda hus inom hundra meter.

Hyresvärden till den ganska nybyggda stugan skulle göra kreditupplysning på mig så om det bara är det som det hänger på flyttar jag in pronto. Det är omöblerat så det lär bli någon tur till IKEA.
 
Skenet bedrar, kråkslottet var mycket riktigt brasved på rot, kniven gick in i timmerstockarna som om de vore smör, för att inte tala om taket, men charmfaktorn var hög. Hade nog inte funderat på det ens om jag varit 20 o badat i pengar.
Röda stugan hade köket, älskade de gamla skåpen o luckorna samt vedspisen modell större. Nackdelarna var att tomten förmodligen bestod av skog o det fanns 3 bebodda hus inom hundra meter.

Hyresvärden till den ganska nybyggda stugan skulle göra kreditupplysning på mig så om det bara är det som det hänger på flyttar jag in pronto. Det är omöblerat så det lär bli någon tur till IKEA.

Man får se det från den ljusa sidan: i bostadsjakt är inte en av tre dåligt resultat! :up:
 
Du har inte funderat att flytta ut till områden med lägre priser? Nu när du inte behöver hålla dig nära ett jobb, tänker jag.

800 000 för ett närmast fallfärdigt hus utan vatten och avlopp ger mig andnöd nämligen, och det andra ger mig rätt misstänksamma "hobbyrenoverare"-vibbar (och är även det rätt dyrt enligt mig)... Ger du dig ut i mer "obygder" (alltså bort från Stockholm :p) kan du ju få otroligt fina hus i mycket bättre skick (ibland perfekt) för under halvmiljonen.

Här har du något som ser ut att vara din stil, vedspis, bevarat, osv. Visserligen inget avlopp här heller (plus vattenskada!), men å andra sidan så mycket billigare att du kan lägga mycket på att fixa till istället. ;)

Här har du mera vad jag tänkte på, ett fullt användbart hus med trevligt läge (bortsett från avståndet till Stockholm då. ;)) för nästan inga pengar alls. (Att annonsen är på tyska också kan kanske betyda att det är överprisat till och med.)

Lite närmare "civilisationen" kanske? :p

Varmare breddgrader då? :cool:

Ett hus för under hundratusen...

Vackert läge!

Osv. Det finns ju massor av hus för nästan inga pengar alls, som vore mycket lättare att bo i! Vidga vyerna lite? :)
 
Ja jag fastnade ju framför Hemnet, jag... :o

Tyckte det här huset var enormt charmigt faktiskt:



Och som synes hyfsat nära till busshållplats. :p
195 000. :love:
 
Lite halvlåg standard, men det verkar ju inte avskräcka dig. Och priset är väl därefter. :D Det här huset har i alla fall vatten och avlopp - och ligger dessutom lite mer söderut, vilket tydligen kan vara viktigt för en del. ;)
 
Monstermom :-D.

Åh, vallhund, hoppas att det löser sig för er snart!
Nu har jag ju inte alls samma typ av sjukdom som du men vilken otrolig befrielse det var med sjukpension!

Hoppas du kan få tillbaka körkortet också men det viktigaste är förstås Leon :-) :heart.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp