Bukefalos 28 år!

Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Neeeeej, det är ju ljudet som är det allra goaste med marsvin :love:

Aww, nu kurrar de :love:

Håller med! :bow:

Inte kan man bli sur ens om man väcks kl 7 av ett POOOOIIIII, POOOIIII. :D

Söta herrar du fått tag i! Tror helt klart de kommer att falla för dina mat-mutor! :banana:
Själv kan jag inte ha sådana sötnosar, är lite för allergisk. :crazy:
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Så söta :love:
Älskar marsvin. Även om jag brukar beskriva dom som limpor med ben för dom som inte vet hur marsvin ser ut :D
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Lite skygga är de, såldes för att dottern i familjen tröttnat så de har inte blivit så ompysslade. Men det ska vi råda bot på för jag har minsann laddat upp med massa god gurka, morot, sallad, babyspenat... Vilket marsvin faller inte för det liksom :D

Alla mina 3 flickor är omplaceringar som varit skygga när jag fick dom. Iris den nyaste var värst, nu en dryg månad senare är hon den keligaste och tuffaste av dom. :)
Och jag ger dom daglig uppmärksamhet, pratar med dom konstant, ger dom gott att äta och bara finns i närheten!
Jag har dock varit mindre social sen Iris kom men det bara för dom fått större bur, men knäppa är att dom blivit mer sociala nu så det tar jag som att dom trivs. :)

Vill du inte ha för mycket pälsvård på den långa rekommenderar jag att klippa hans päls så fort den når marken, särskilt vid rumpan annars kissar han på det och blir blöt och smutsig. :)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Ja klippning blir det nog :) Är beredd på att det blir en del pälsvård men de ska inte ställas ut så lite klippning lär inte skada ändå :p

Båda är långhår för övrigt, en sheltie och en peruan ;)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Dom långhåriga raserna har jag noll koll på vad dom heter, så klandra mig inte! ;) Är inte intresserad av långhår. :p

Min långhår klipper jag rätt mycket på det gånger jag väl klipper. Skönast för henne med. :)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Borlänges befolkning består av typ 40.000 pers så lycka till när du väl är framme :p
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Men det kan ju inte finnas så många zebror som är gula där? :p
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Jaha, färgen var smuts och inte.. färg :D

Då blir det förstås marigare..
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Precis :D
Fast även om jag är gul - har du verkligen tänkt knacka dörr i hela Borlänge för att hitta rätt lägenhet? Räkna in alla du får gå till flera gånger dessutom för att ingen är hemma :angel: :devil: :D
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Jag får fråga barnen i Borlänge! :idea:

De måste ju veta vart "hon med en massa råttor och andra konstiga djur" bor :D
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Tyvärr, jag har flyttat och ungarna vet inte var jag bor nu :D
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Men hade inte du bara flyttat "över vägen"? eller minns jag fel från din flytttråd? :D
 

Liknande trådar

Däggdjur Efter velat köpa mig två honor på väldigt länge men aldrig kommit till saken. Så hittade jag en lite 2årig grabb på blocket! Dottern...
2
Svar
23
· Visningar
3 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp