Bukefalos 28 år!

Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Jag hade ett marsvin för inte så länge sedan, dock dog hon på långfredagen.. Nu får jag ta hand om min brors marsvin istället, men saknar inte min Snuttan mindre för det..:cry: Önskar jag la ner mer tid med henne, för det är först nu som jag förstår hur mycket jag tyckte om henne. Jag vet att jag inte kommer få något marsvin igen, då jag tappade intresset för att byta åt deras bur, vilket jag ångrar att jag gjorde.
Men dina var riktigt söta, lätt avund! ;)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

grattis
om dem bara vore lite tystare


Näää..åhhh, marsvins uuiieeet och kurrandet och burrandet är bara för härligt:)

Ts:

Vilka vackra små herrar:)Marsvin är oxå väldigt personligaoch coola djur. Lycka till med mutandet:p
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Jag vet att jag inte kommer få något marsvin igen, då jag tappade intresset för att byta åt deras bur, vilket jag ångrar att jag gjorde.

Kolla över andra underlag som kanske är mer lättstädade. :)
Jag använde fleecetyg med två toaletter i min enplansbur jag hade innan :) Det bytte man 1-2 ggr i veckan och gick snabbt och smidigt. :)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Min lägenhet håller på tas över av marsvin! :angel:
De första två vägrade ju gå ihop med den tredje grabben... Så idag har jag skaffat nya polare till den ensamma. Två stycken, för säkerhets skull :angel: :D
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Här har vi Kurt, self albino enligt pappren, vad fan kallas det på marsvinsspråk? Jag vill säga s-pew men det är ju råttspråk :angel:

kurt.jpg


kurt1.jpg


Och så blev det en crested buff vid namn Julio, men han kan ju glömma att jag tänker kalla honom det. Han blir en Snigel! :D

snigel.jpg


snigel1.jpg


Kurt och Snigel
kurtochsnigel.jpg
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Self är att det är släthårigt marsvin utan virvel. Albino är ju färgen. :)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Ja self vet jag, men färgen däremot... Verkligen säker på att det heter albino? Kom på att på marsvinsspelet heter det ju rödögd vit också :D

Börjar iofs fundera på om han inte är en sjukt dålig himalayan... Svarta öron, mörka tassar, och så har han en mörkare fläck på nosen. Syns inte på bilderna dock, får försöka fixa en bild på det. Om det nu inte bara är smuts, man vet aldrig :D Får kolla nogrannare imorrn när jag har dagsljus :)

Edit: Jofan, man ser ju fläcken på sista bilden ju! :D
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Hur sjutton tänker ni nu? :crazy: Albino = Pigmentslös dvs kolla bara på öronen o.O Besides, marsvin kan inte vara albino för den genen/mutationen finns inte på marsvin helt enkelt.
Himalaya är det, dock vilken färg av himmis det är är lite svårt att se på de där bilderna (vinkla ner öronen eller ta en bild uppifrån) men antagligen svart eller choklad himmis.

Vad den andra beträffar så är det en english crested buff
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Jag går bara på vad som stod på pappret jag fick med, vilket jag som sagt inte litar på ;)

Om han är chokladhimalayan, ska öronen vara typ åt det chokladiga hållet då? Isf är han svart iaf :D
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Bufflar, himlajanne eller albin som inte finns (Vad är en PEW genetiskt då?) - fina var de i alla fall!

/MarsvItchie som hämtar sitt livs första marsvin ikväll (om inget oförutsett inträffar, man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken eller sälja skinnet innan björnen är såld eller smöret förrän kon är mjölkad heller för den delen).

Förbereden eder på bildbombning :angel:.

PS. Det är två teddykillar, silveragouti (Tror jag, har inte sett dem irl än, ni får väl hjälpa till med klassificeringen - ägaren kallar dem "silvercoated").
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

I marsvinsvärlden har jag ingen aning :D I råttvärlden däremot så brukar s-pew helt enkelt ha en grundfärg egentligen, en rödögd sådan (champagne, silver fawn osv) men den är så övertecknad att hela råttan blir vit istället.
Finns s-bew också vilket är samma sak fast svarta ögon. Kan tex vara en svart råtta som är så övertecknad att den blir helt vit med svarta ögon :)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

(Vad är en PEW genetiskt då?)
Self pe white (renavlad :p) har följande "-- bb ch ch ee"
Hur de får röda ögon har jag ingen koll på xD antar att det är ch ch som styr det för self de white har
cr cr istället för ch ch. Övriga rödögda marsvin har pp som ger röda ögon. Det kan nog en till synes pe white också ha men då är det någon som har vart och avlat in något annat kul i den :p
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

PS. Det är två teddykillar, silveragouti (Tror jag, har inte sett dem irl än, ni får väl hjälpa till med klassificeringen - ägaren kallar dem "silvercoated").

Jag vill inte se dom!!!!

(och nej jag är inte alls avundsjuk :angel: )
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Aha :idea:. Ska bli spännande att lära sig mer om marsvinsgenetik även om jag inte tänker avla - är ju färggenetiksnörd när det gäller hästar :angel:.

Här kommer de första (dåliga) bilderna på Charlie och Sixten, sex månader och bröder (det blir mer modellande när vi lärt känna varandra bättre):

19568996.jpg


19568998.jpg


19569000.jpg


19569001.jpg


(Röda ögonen blev innan jag glömde ställa om blixten :o )
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Du har inte lust att låna ut nån av dom till avel om jag skaffar en sån där hona så småningom (läs om ett par år) :angel:

Men dom bor väl inte i den lådan? :crazy:
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Men, kunde du inte låta bli ;).

Jo, de har haft plastbacken som "hem", men mest varit fria på större ytor. Här håller vi som bäst på och klurar på att ordna ett större samt hundsäkert marsvinsboende. Hoppas det blir en fin sommar så de kan vara ute mycket sedan, åtminstone dagtid.

Förresten blev t o m min man kär i de små sötnosarna och satt och klappade dem länge igår :love:. Tidigare har det varit annat ljud i skällan, men nu får man nog - kryss i taket -frivillig hjälp med burbygge :D.

Glömde:
Jodå, killarna kan säkert ställa upp vid ev behov även om det dröjer ett tag!
 
Senast ändrad:
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Kolla blocket eller liknande så kanske finns gallerburar till salu. Folk säger det räcker med 80-90x40-50 till två marsvin men helst ska dom ha större men ska ni bygga så krävs inte mycket mer.

Välkommen till "gris-träsket"! :D
Man fastnar här väldigt lätt, jag började med 2 marsvin i mitten av december och på lördag hämtar jag mitt fjärde. ;)
 
Sv: Jag har skaffat marsvin! *bilder*

Jodå, gallerburar har jag redan, 2 st 95x50 cm (har ju haft kaniner, vetja!), men jag är orolig för att vår eländiga odåga till (läs: lekfulla, energiska, påhittiga :p) hund ska ta sig in i dem och göra onämnbara saker med svinen, eller helt enkelt bara skrämma dem från vettet genom att bära iväg med dem (som hon gjort med en av grannens hönor :eek: - den klarade sig dock utan en enda skråma, duktig apportör mao, även om man inte ska apportera om inte husse gett kommando, och då förhoppningsvis redan döda djur :devil:).

Ergo: Om någon känner att det luktar bränt i Skåne, så är det bara Itchie som grubblar på svinens stabila bostadslösning!
 

Liknande trådar

Däggdjur Efter velat köpa mig två honor på väldigt länge men aldrig kommit till saken. Så hittade jag en lite 2årig grabb på blocket! Dottern...
2
Svar
23
· Visningar
3 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp