Bukefalos 28 år!

Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Jag skulle inte rekommendera dig att hyra ut.
Läs uthyrningstrådarna.

Du behöver inte sådana problem uppe på resten.

Lämna ut hästarna på foder istället? Vet iofs inte vad det är för hästar?
Men vara utan dem ett tag lättar ju på arbetsbördan även om man bor kvar.
 
Sv: Jag kvävs

Fast även om han skaffat annat boende så tycker jag att han har ett ekonomiskt ansvar för huset fram tills de bestämt hur det ska bli med det?
 
Sv: Jag kvävs

Tycker jag med.

Men man kan som vanligt aldrig lita på någon annan. Man får försöka se till att man har det så torrt om fötterna man bara kan. Dvs se till att man kan klara sig själv utan annans hjälp ang sånt.
 
Sv: Jag kvävs

Usch jag lider med dig att du mår så dåligt :(
Men det blir bra, det kommer att bli så mkt bättre utan det där kräket till karl!
Ta hjälp av alla dina nära och kära så ska du se att allting löser sig och du kommer att kunna börja njuta av livet tillsammans med dina barn :)

Massor av pepp och styrkekramar! Du grejar det här!
Å värdelös är du verkligen INTE! Det får du ALDRIG tro!
 
Sv: Jag kvävs

Man kan ju tycka att han kunde ha förvarnat, sagt att blir det inte bättre vill jag separera...

Well, det har han sagt varenda gång vi har bråkat/varje gång han tycker att nått är ett problem genom hela vårt förhållande (8 år snart), så det är lite svårt att ta det på allvar. Särskilt som han precis innan och precis efter alltid diskuterar och planerar runt gemensamma projekt.
 
Sv: Jag kvävs

Såvitt jag har förstått så är 3 år någon form av gräns för när varannanveckas boende rekommenderas, så det stora barnet skulle ju teoretiskt sett kunna bo varannan vecka. Men jag kan inte riktigt se vitsen med att separera syskonen på det där sättet.
Här kan man hitta en del opartiskt om detta http://www.socfamratt.se/vardnad/boende/824-vaexelvis-boende-i

Hoppas ni hittar en bra lösning på detta!

Tack, jag ska läsa länken ordentligt.
 
Sv: Jag kvävs

ts, vad är det för praktiskt som gör att du inte kan bo kvar i huset?

Senhöst och vinter är en massa jobb med ved och snöskottning. Sen är det avståndet till förskola och jobb som gör att det skulle bli för långa dagar för barnen. Dessutom skulle jag behöva en extrabil ifall bilen jag har inte startar. Inga andra sätt att ta sig fram här kollektivt.

Ovanpå det så är det ekonomin. Jag har en bra lön, så jag blir inte satt i skiten, men efter räkningar, bensin och CSN är betalt skulle jag ha runt 5000 kvar till mat, kläder och övrigt. Det skulle kunna gå (för nån del av barnbidrag bör väl tillkomma på det), men det finns inga marginaler. Räkna då med när bebisen börjar på förskola att det blir många VAB-dagar som drar ner inkomsten och att jag kanske har barnen mer än halvtid (det vet vi ju inte än), då blir det tajt. Jag vill dessutom kunna låta barnen äta bra och att vi ska kunna hitta på något i semestertider - även om det inte blir resor jorden runt varje år.

Den kalkylen är en drömkalkyl.
För sen kostar det med maskiner som gräsklippare, röjsåg, kan skippa traktorn, men då måste jag betala någon granne för snöröjning osv. Det är dumt att tro att det skulle gå runt och då är jag inte bara ensamstående utan ensamstående med höga skulder och kanske betalningsanmärkningar och det ger ingen trygg tillvaro för barnen.

Jag glömde - det kräver också att jag jobbar heltid och det ger mig dåliga möjligheter att få tid till barnen. Kalkylen tillåter dessutom inga hästar, så ni hör ju hur dumt det är.
 
Sv: Jag kvävs

Jag däckade vid 21 igår och sov (med lite barn och bebispassning under natten) till halv 7. Behövde nog det.

Nä, det kanske är bra att vara utan honom och jag kanske mest är förbannad på mig själv om jag ska krypa till korset. Dåliga val för mig och mina barn och krossad dröm om ett stabilt familjeliv och uppväxt på landet. Huset och hästarna är min dröm, inte barnens. Jag får nog bara skärpa mig på den punkten och inse att jag får ta upp sånt när barnen är utflugna.

Hästarna är två bebisar, egna uppfödningar. Svårt att lämna ut unghästar på foder, så jag får nog prisdumpa och hoppas att de blir sålda. Har en till som är utlånad till sin uppfödare och där tror jag hon får stanna tills hon dör om det skulle vara så. Fina hästar finns alltid att få tag på och det föds nya varje år, men visst är det något speciellt med de man ändå har och de man sett födas och växa upp.

Jag har mycket stöd från min familj, men just nu känns det som de är mer ledsna än mig. Min bubbla spricker nog till slut. Det är bara när tankarna rullar in på barnens framtid som panikångesten börjar göra sig påmind och kvävningskänslorna kommer. Inte lika mycket mitt förhållande - det verkar mest ha varit en lögn ändå och jag kanske också kommer vara glad att det är slut och undra varför jag inte gick tidigare själv.
 
Sv: Jag kvävs

Klandra inte dig själv för de val du gjort. Det var så du såg det då - ibland blandas verklighet och drömmar ihop och det är svårt att se klart. Man vill så gärna att det ska vara bra, så det känns som att det är det.

Däremot ska du nyttja din nuvarande klarsynthet och göra klokare val nu och framöver.
 
Sv: Jag kvävs

Klandra inte dig själv för de val du gjort. Det var så du såg det då - ibland blandas verklighet och drömmar ihop och det är svårt att se klart. Man vill så gärna att det ska vara bra, så det känns som att det är det.

Däremot ska du nyttja din nuvarande klarsynthet och göra klokare val nu och framöver.

:bow: Kloka ord.
 
Sv: Jag kvävs

Huset är inte stort nog för att ta en inneboende i stället då?
Någon som vill bo nära sina hästar.

Om du själv bor kvar så har du en bättre kontroll än om du flyttar och hyr ut.
 
Sv: Jag kvävs

Du kanske skall försöka få enskild vårdnad och hela boendet?
Då så kommer du att få barnbidrag med över 2200:-/månad och underhåll med minst 2500:-/månad.
Det blir då 9700:-/månad att leva på.
Det borde gå bra.
 
Sv: Jag kvävs

Det är bara när tankarna rullar in på barnens framtid som panikångesten börjar göra sig påmind och kvävningskänslorna kommer. Inte lika mycket mitt förhållande - det verkar mest ha varit en lögn ändå och jag kanske också kommer vara glad att det är slut och undra varför jag inte gick tidigare själv.

Jag tror att du ser allting mer nattsvart än det egentligen är, dina barn har alla möjligheter att få en strålande framtid. Jag hittar ingen anledning alls till att de inte skulle kunna få det, faktiskt inte en enda.
 
Sv: Jag kvävs

Liten uppdatering - om någon fortfarande minns min trådstart för ett par veckor sen.

Bergochdalbana är bara förnamnet. Går mellan ledsen, superfokuserad, förvirrad och skitförbannad. Massor har hänt och när jag har ork över någon dag ska jag skriva om det - kanske mest för att bena ut lite för mig själv och för att ha något att titta tillbaka på när förrvirring och beslutsångest sätter in.

Jag har sen sist klippt av mig minst en halvmeter hår (vilken befrielse - dels fö att jag hatade håret och dels för att det blev en markering för mig själv att jag är en ny jag nu).

Jag har bokat in mig själv på familjerådgivning nästa vecka.

Jag har varit på en husvisning - men budgivningen skenade snabbt iväg, så jag var inte redo att hoppa på.

Jag har bokat en tid på banken för att titta på min ekonomi, mina lån, lånelöfte etc - även det nästa vecka.

Däremellan försöker jag komma igång på jobbet och parera alla impulser att ställa mig och skrika svordomar, samt umgås så mkt jag bara kan med barnen.

Status - allt är kapitalt skitdåligt, men livet rullar vidare fast inte i samma form som förut.
 
Sv: Jag kvävs

Det borde inte vara en nyhet för dig heller.
Jag kände igen saker i din berättelse så jag tog och läste dina gamla inlägg från juni förra året.

Det borde du också göra.

Först: kramar om! Massa massa kramar och jag hoppas innerligt att det löser sig.

men sen blir jag allvarligt orolig över vilket minne vissa tycks ha...

Sitter lite i samma sits och går omkring med en stor klump i magen över att min man ska släppa samma bomb :arghh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 327
Senast: Jahaja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 203
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 933
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 283
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp