Bukefalos 28 år!

Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

B

Bellastar

känner att jag bara måste få skriva av mig nånstans, har ingen att diskutera detta med.
Sålde mitt sto för ett år sen ungefär pga pengabehov. Nya Köparen var inte nöjd med henne och om jag inte tog tillbaks hästen omgående så skulle jag typ få knäna inslagna av hell angels. Polisanmälde detta som olaga hot men det las ju ner. (polisen har tydligen FÖR mycket att göra)
Nåväl, det slutade med att jag tar tillbaks hästen i alla fall men ska betala henne då jag får loss pengarna, dvs när jag lyckas sälja hästen. Pratade med jurist och enligt vårt avtal så äger jag hästen men hon som jag sålde till ska ha pengar av mig, jag har alltså en skuld till henne.

Jag fick hem en häst i mycket sämre skick kan jag säga, tunn o med hovar som såg förjävliga ut. Jag tog ut en tjej som hade hand om hästen, vi kom överens om att hon skulle få 20% av summan hästen såldes för. Jag trodde jag skulle kunna sälja hästen mycket dyrare då det är en kanonfin häst.

Nu var det inte så lätt att sälja hästar i dagens läge så det slutade med att jag säljer hästen och har 13 000 kr mindre än vad jag är "skyldig".

nåja, jag mitt ljushuvud tänker att jag kan ju spela på trav för några tusen, då mååste jag ju vinna så jag har alla pengarna, slutar med att jag förlorar ytterligare 5 000 kr. Nu fattas 18 000 kr. Jag bestämmer mig för att försöka öka pengarna på andra sätt men det går inte så bra :( Dessutom tog jag av pengarna till att betala en elräkning på 11000 kr, annars hade elen stängts av . skitdumt, jag VET !!!! Nu står jag alltså med o kr kvar, har gett henne 10000 kr av 65000 kr o vet inte vad jag ska göra :cry::cry::cry:
hon vet inte att hästen är såld, han är visserligen ute på öppet köp en månad till.
Eftersom dom är labila så är jag skiträdd för att berätta det här. har inte vågat berätta ens för min sambo, han skulle dö om han fick veta.

Har provat ta lån på typ 30 ställen i hans namn men det går inte, jag själv får inga lån då jag har anmärkningar hos fogden. Jag har ingenting att sälja heller som ger några pengar. Några gamla hinder men det är typ 3000 kr, räcker inte på långa vägar.

jag har inte ens orkat gå till jobbet på flera dar, mår skitdåligt av detta.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Du får ursäkta mig eftersom jag inte känner dig och vilka problem du har utöver detta.
Men som man bäddar får man ligga.

Att skippa jobbet lär inte göra saken bättre. Skaffa hellre ett extra jobb så du får skrapat ihop lite pengar och berätta för din sambo!
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Du får ursäkta mig eftersom jag inte känner dig och vilka problem du har utöver detta.
Men som man bäddar får man ligga.

Att skippa jobbet lär inte göra saken bättre. Skaffa hellre ett extra jobb så du får skrapat ihop lite pengar och berätta för din sambo!

Ja absolut, jag har ingen annan än mig själv att skylla. Måste fan vara riktigt jävla blåst. jo, jag ska jobba så mycket det går, hjälper inte att sitta hemma o deppa. Känns som att extrajobb inte hjälper heller för alla pengarna måste fram inom en månad.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

hon vet inte att hästen är såld, han är visserligen ute på öppet köp en månad till.
.

Och du hade tänkt lösa det hur om de under det öppna köpet ändrar sig och inte vill ha hästen ? Då har du två stycken som vill ha samma summa av dig. Otroligt korkat gjort det hela.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Och du hade tänkt lösa det hur om de under det öppna köpet ändrar sig och inte vill ha hästen ? Då har du två stycken som vill ha samma summa av dig. Otroligt korkat gjort det hela.

Nja, en som vill ha summan. OM hästen kommer tillbaks kan jag ju säga till den första att han inte är såld o därför inte har pengarna...

Men jag håller med om att det är jävligt dumt gjort. Det är jag medveten om. Nån som vet nån lösning??? Att jag är blåst det vet jag redan. Hur skulle ni gjort om ni var den jag var skyldig pengarna ??

Har haft stora penga problem en tid och tänkte väl att jag skulle kunna öka pengarna...
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Jag hade antingen frågat sambon eller bett mina föräldrar att få ta ett lån genom dom.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Hur länge hann den första tjejen ha hästen?
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Vad säger sambon om dina försök att ta lån i hans namn då? Vid en låneansökan görs ju kreditupplysningar och av dessa skickas alltid en kopia hem till gäldenären.

Hur du skall lösa detta har jag faktiskt ingen aning om, du har verkligen lyckats gräva en rejäl grop till dig själv. MEN, en bra start kan ju vara att nyttja lite hederlig ärlighet. Att fortsätta med nya lögner gräver dig bara än djupare ned i dyngan...
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Den första hann ha hästen i 7 månader.
Min sambo kan inte fixa pengarna, jag vet för det var kris med pengar för ett tag sen o då lånade han av sina föräldrar o han är skyldig dom typ 100 000 nu o dom är skitgriniga för att han inte kunnat betala tillbaks så där är det kört. Jag har ingen kontakt med mina föräldrar, tyvärr....

Känns hopplöst det här.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Vad säger sambon om dina försök att ta lån i hans namn då? Vid en låneansökan görs ju kreditupplysningar och av dessa skickas alltid en kopia hem till gäldenären.

Hur du skall lösa detta har jag faktiskt ingen aning om, du har verkligen lyckats gräva en rejäl grop till dig själv. MEN, en bra start kan ju vara att nyttja lite hederlig ärlighet. Att fortsätta med nya lögner gräver dig bara än djupare ned i dyngan...

Min sambo säger inget om lånförsöken, jag har sagt att vi måste försöka ta lån till hans föräldrar. Jo det bästa är att vara ärlig jag vet. Jag är bara så jävla FEG, jag vågar inte. Skulle nog kunna betala av 5000 kr/månad i alla fall men undrar om det är tillräckligt. Min sambo har ett par bilar som han fixar till o ska sälja, småpengar bara men det är väl nåt i alla fall.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Tålmodig & förstående karl måste jag säga, håll hårt i honom :)

Att betala av 5K/mån är ju rätt saftigt, varför inte lägga det som förslag isf? Det måste ju vara mkt skönare att få till en avbetalningsplan istället för att våndas med mer & mer lögner..
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Tålmodig & förstående karl måste jag säga, håll hårt i honom :)

Att betala av 5K/mån är ju rätt saftigt, varför inte lägga det som förslag isf? Det måste ju vara mkt skönare att få till en avbetalningsplan istället för att våndas med mer & mer lögner..

Jo, han är guld värd. Står ut med det mesta av mina idiotiska grejer. Men nu får det vara slut med det. Måste försöka rensa upp bland mina skulder o så o få detta ur världen så man kan vara lugn sen. mår inte alls bra av detta

jag vet inte hur jag ska berätta för henne som jag tog tillbaks hästen från heller. Hon ser det säkert som att jag sålt hästen o tagit hennes pengar. det var ju uppgjort att hon skulle få pengarna då hon var såld.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

jag vet inte hur jag ska berätta för henne som jag tog tillbaks hästen från heller. Hon ser det säkert som att jag sålt hästen o tagit hennes pengar. det var ju uppgjort att hon skulle få pengarna då hon var såld.

Bit ihop och säg som det är, du har klantat till det så det är bara att ta konsekvenserna. Självklart kommer hon bli arg, kan du klandra henne för det?

Näe, bara att ta tjuren vid hornen tycker jag.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Bit ihop och säg som det är, du har klantat till det så det är bara att ta konsekvenserna. Självklart kommer hon bli arg, kan du klandra henne för det?

Näe, bara att ta tjuren vid hornen tycker jag.

jag hade också blivit arg, helt klart. MEN saken är den att hon har hotat mig innan och jag tycker det är obehagligt om hon skulle skicka hit nån att inkassera pengarna. Jag har ju inte mer pengar för att jag blir hotat el nåt sånt.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Varför ta tillbaka en häst efter 7 mån? Det kan hända mycket på 7 månader. Där ligger problemet från början.

Sedan får du panik och klantar till det rejält! Gör en avbetalningsplan, sälj något som du kan få pengar för. Dom måste ju undra vart sina pengar tar vägen?
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Varför ta tillbaka en häst efter 7 mån? Det kan hända mycket på 7 månader. Där ligger problemet från början.

Sedan får du panik och klantar till det rejält! Gör en avbetalningsplan, sälj något som du kan få pengar för. Dom måste ju undra vart sina pengar tar vägen?

jo, jag borde skitit i att ta tillbaks hästen men gjort är gjort. Jo, dom undrar nog vart jag gjort av pengarna....vet jag knappt själv mer än att dom är borta.:confused:

får väl försöka med avbetalningsplan. hade man haft snygg kropp hade man kunnat jobba som hora o tjänat ihop det på nolltid. Lätt jag hade gjort det för att slippa våndas så här.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Alla horor är nog inte så snygga:D

Hoppas det löser sig för dig iaf!
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Är det nån som jag hade pratat med först av allt så är det min sambo. För det första lever man ihop och detta kan påverka även honom, samtidigt hade jag behövt hans stöd. Min sambo hade hellre sett att han fått veta detta, tror jag, och hjälpt till att bli av med skulderna, för att sen betalas tillbaka av mig när ekonomin tillät. Jag har hellre en skuld till min sambo som bryr sig om mig och vet hur min livssituation ser ut. Handlade det om stora pengar skulle jag dock ändå skriva kontrakt, om förhållandet skulle brytas senare, innan alla skulder var återbetalda. Så att han har en säkerhet.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 952
Senast: Gnist
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 448
Ekonomi & Juridik Har ett litet dilemma. Köpte i höstas en häst för inga pengar alls. Säljaren var en tonårig tjej som uppgav att hästen stått ett halvår...
Svar
10
· Visningar
2 680
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 588
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp