Bukefalos 28 år!

Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Ring nu tjejen! Förklara läget och gör ett avtal om att betala vissa summor vid vissa tillfällen så hon vet vad som gäller. Tänk om hon nu "vet" att hon ska få pengar från dig och gör av med dom? Då blir ni två som sitter på pottan.

Det finns inget mer irriterande än att vänta på pengar som inte kommer. Vet man om det, gör det inte alls lika mycket.

Du är så stark och har gjort så mycket redan så se till att få det här ur världen också så får du ännu mera kraft att lösa dina problem.

Lycka till!
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

känner att jag bara måste få skriva av mig nånstans, har ingen att diskutera detta med.
Sålde mitt sto för ett år sen ungefär pga pengabehov. Nya Köparen var inte nöjd med henne och om jag inte tog tillbaks hästen omgående så skulle jag typ få knäna inslagna av hell angels. Polisanmälde detta som olaga hot men det las ju ner. (polisen har tydligen FÖR mycket att göra)
Nåväl, det slutade med att jag tar tillbaks hästen i alla fall men ska betala henne då jag får loss pengarna, dvs när jag lyckas sälja hästen. Pratade med jurist och enligt vårt avtal så äger jag hästen men hon som jag sålde till ska ha pengar av mig, jag har alltså en skuld till henne.

Jag fick hem en häst i mycket sämre skick kan jag säga, tunn o med hovar som såg förjävliga ut. Jag tog ut en tjej som hade hand om hästen, vi kom överens om att hon skulle få 20% av summan hästen såldes för. Jag trodde jag skulle kunna sälja hästen mycket dyrare då det är en kanonfin häst.



Nu var det inte så lätt att sälja hästar i dagens läge så det slutade med att jag säljer hästen och har 13 000 kr mindre än vad jag är "skyldig".

nåja, jag mitt ljushuvud tänker att jag kan ju spela på trav för några tusen, då mååste jag ju vinna så jag har alla pengarna, slutar med att jag förlorar ytterligare 5 000 kr. Nu fattas 18 000 kr. Jag bestämmer mig för att försöka öka pengarna på andra sätt men det går inte så bra :( Dessutom tog jag av pengarna till att betala en elräkning på 11000 kr, annars hade elen stängts av . skitdumt, jag VET !!!! Nu står jag alltså med o kr kvar, har gett henne 10000 kr av 65000 kr o vet inte vad jag ska göra :cry::cry::cry:
hon vet inte att hästen är såld, han är visserligen ute på öppet köp en månad till.
Eftersom dom är labila så är jag skiträdd för att berätta det här. har inte vågat berätta ens för min sambo, han skulle dö om han fick veta.

Har provat ta lån på typ 30 ställen i hans namn men det går inte, jag själv får inga lån då jag har anmärkningar hos fogden. Jag har ingenting att sälja heller som ger några pengar. Några gamla hinder men det är typ 3000 kr, räcker inte på långa vägar.

jag har inte ens orkat gå till jobbet på flera dar, mår skitdåligt av detta.


När jag läste ditt inlägg blev jag bara ledsen att du satt dig i en sådan knipa, det kan ju gå riktigt illa.
Förstår att du mår dåligt och att du vill dela med dig av detta.

För det första måste du prata med din sambo så ni kan ta er igenom detta tillsammans , så han kan stötta dig, om någon kan hjälpa dig så är det ju han du lever med inte sant?
Menar kanske inte pening mässigt utan så att du mår bättre psykiskt.
Vad är det som fått dej att stänga ute honom i detta, du skulle pratat med honom redan när hotelserna började.

Om man har köpt en häst kan man ju inte bara lämna tillbaka den om man inte kommit överens om detta, öppet köp???? katastrof??:eek:

Tycker synd om din häst, det är han som får ta dom största smällarna!!:mad:

Man ska inte lita på någon när det gäller hästköp.

Lite nyfiken vad är det för häst??

Lycka till kanske inte hjälper så mycket men hoppas att det reder ut sig
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

När jag läste ditt inlägg blev jag bara ledsen att du satt dig i en sådan knipa, det kan ju gå riktigt illa.
Förstår att du mår dåligt och att du vill dela med dig av detta.

För det första måste du prata med din sambo så ni kan ta er igenom detta tillsammans , så han kan stötta dig, om någon kan hjälpa dig så är det ju han du lever med inte sant?
Menar kanske inte pening mässigt utan så att du mår bättre psykiskt.
Vad är det som fått dej att stänga ute honom i detta, du skulle pratat med honom redan när hotelserna började.

Om man har köpt en häst kan man ju inte bara lämna tillbaka den om man inte kommit överens om detta, öppet köp???? katastrof??:eek:

Tycker synd om din häst, det är han som får ta dom största smällarna!!:mad:

Man ska inte lita på någon när det gäller hästköp.

Lite nyfiken vad är det för häst??

Lycka till kanske inte hjälper så mycket men hoppas att det reder ut sig


det var en hopphäst jag sålde, ett 9 årigt sto med bra resultat i 1,40 klasser. såldes ALLDELES för billigt.
Nu är det ju egentligen mitt problem att jag tog tillbaks hästen för att sälja henne, jag hade ju kunnat sagt nej men nu tog jag beslutet att ta hem henne o sälja och då betala tillbaks pengarna till köparen. Så det kan jag inte skylla på köparen....

Mitt dilemma är nu dessa jä-la pengar, hur jag ska få fram dom. Är lite rädd för att bli polisanmäld för att hon inte fått pengarna. Men i avtalet vi skrev så står det att jag har återtagit hästen o bär fullt ansvar för henne o att köparen ska ha pengarna inom 1 månad annars tickar ränta på..
Jag tolkar detta som att jag har återköpt hästen o skyldig pengar. Alltså sålt min häst men inte betalat tillbaks köparen dennes pengar..
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Har läst hela tråden nu med gapande mun kan jag säga.
Tycker du ska ringa Lyxfällan för de skulle kunna hjälpa er framåt o få er i balans samt att du skulle få den stöttning ni behöver o en stabil grund att stå på.
Be dom läsa tråden helt enkelt det räcker jag lovar.
O det var dumt att ta tillbaka hästen o inkomst förlusten av att de förstört hästen ska väl ändå hon hellsangels jag krossar knäna på dej tjejen stå för.

Hon ska inte ha ett öre mer än det du fått ut minus 7 månaders hyra samt minus dina omkostnader för att sälja hästen igen.
Där skulle också lyxfällan kunna backa upp dej samt att du kan få juridisk hjälp.
Så kom igen nu ring dom.
Du kommer må bättre.
Stor Kram o Lycka till
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Har läst hela tråden nu med gapande mun kan jag säga.
Tycker du ska ringa Lyxfällan för de skulle kunna hjälpa er framåt o få er i balans samt att du skulle få den stöttning ni behöver o en stabil grund att stå på.
Be dom läsa tråden helt enkelt det räcker jag lovar.
O det var dumt att ta tillbaka hästen o inkomst förlusten av att de förstört hästen ska väl ändå hon hellsangels jag krossar knäna på dej tjejen stå för.

Hon ska inte ha ett öre mer än det du fått ut minus 7 månaders hyra samt minus dina omkostnader för att sälja hästen igen.
Där skulle också lyxfällan kunna backa upp dej samt att du kan få juridisk hjälp.
Så kom igen nu ring dom.
Du kommer må bättre.
Stor Kram o Lycka till


Jo det vore ju en ide med lyxfällan men gud vad hemskt att vara med i tv :( Stora skräcken ju.
Jag har ju gjort fel som sålde hästen och inte gav henne pengarna...Men egentligen borde jag ju dra av hyra för den tiden hon haft hästen, hyra på i alla fall 2000 kr/månad + att jag drar av det som det kostat mig att ha hästen här med foder, hovslagare, beridare m,m. Blir ju en rejäl slant. Ska kolla med jurist om hur jag ska göra.

Tack för ert stöd alla, det hjälper faktisk:bow:
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Jo det vore ju en ide med lyxfällan men gud vad hemskt att vara med i tv :( Stora skräcken ju.
Jag har ju gjort fel som sålde hästen och inte gav henne pengarna...Men egentligen borde jag ju dra av hyra för den tiden hon haft hästen, hyra på i alla fall 2000 kr/månad + att jag drar av det som det kostat mig att ha hästen här med foder, hovslagare, beridare m,m. Blir ju en rejäl slant. Ska kolla med jurist om hur jag ska göra.

Tack för ert stöd alla, det hjälper faktisk:bow:

Ring jurist på måndag! Du måste få det ur världen - det måste vara gräsligt jobbigt att ha det hängande över sig.

Lycka till!
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Förstår att det skulle vara jobbigt men det tror jag alla som varit med har tyckt o de skull hjälpa er med er ekonomi o få er framåt o bara för den lilla saken skulle jag tycka det var helt okey att skämmas lite;)
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Hur har det gått för dej?
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

På någotvis ska ju deras verksamhet finansieras. Indrivning av skulder är ett sätt.
Betalar man inte blir man bestraffad.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Han vet att jag är skyldig pengarna o att jag gjort slut på lite men inte hur hela situationen är. vi har gemensam ekonomi och ingen av oss har mer än den andra så att säga ....jag kan alltså inte låna av han för han har inget

Hur ska du då kunna betala 5000 i månaden om ni ingenting har?

Förstår att det är en jobbig situation men nu har du klantat dig och måste stå för det, berätta hela sanningen för din sambo. Det är inte rätt varken mot dig själv eller mot honom att hålla på och smussla med pengar. Har ni dessutom delad ekonomi är det ännu en anledning till att berätta.

Det finns banker som lånar ut pengar till folk som har betalningsanmärkningar, t ex blue*tep

Det är dessutom lättare att få lån om ni ansöker tillsammans.

Lögner leder bara till tråkigheter, berätta sanningen och våga stå för vad som hänt så tror jag att du kommer mår bättre!
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

häst, värd 6-7000 kr, ett gammalt sto på 17 år som heller inte FÅR säljas enl kontrakt då jag köpte henne.

Känns just nu som att enda utvägen är att jobba som hora eller nåt !


Men hallå!! Lämna ut hästen på foder och sälj transporten. Är det inte viktigare med mat på bordet än en häst som kostar pengar och en transport att köra prylar i?

Om du föredrar att prostituera dig framför att sälja transporten så har du verkligen problem. Var är din självrespekt nånstans?
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Till TS: Det kan visst hända alla att man hamnar i kris någon gång i livet medvetet eller omedvetet. Alla har vi gjort misstag, inte bara du och det är inte upp till oss andra att döma anser jag och de som gör det kan man stänga öronen inför. Huvudsaken är att man alltid är ärlig mot sig själv i alla situationer. :)

Nu pratar du om kris och det är ett otroligt brett begrepp. Kris kan vara allt från a till ö och ja alla kan hamna i en kris. Alla är vi tyvärr med om att människor dör, många får erfara arbetslöshet. Det är kriser. Att låna pengar, handla upp dem, låna lite till och sedan spela bort pengarna och låta dem rinna genom fingrarna till höger och vänster är inte en kris! Man kan ALDRIG räkna med att få behålla jobbet och skuldsätta sig till max. Har man eget hus behöver man dessutom alltid spara till oförutsedda utgifter. Vad händer om ett träd blåser ner på taket, varmvattenberedaren går sönder eller värmesystemet brakar ihop? Jag bor själv i hus och vet hur dyrt det är.

Måhända är TS i en kris nu, men det beror som tidigare sagt på "aktiva val". Jag tror inte att alla kan hamna i en sådan usel ekonomisk situation. Lever man över sina tillgångar får man ta konsekvenserna.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Antingen har dina föräldrar ett hus som läcker värme som ett såll, ett mycket ofördelaktigt elavtal, något som drar ström i onödan eller så har de väldigt hög värme på? Ett litet hus på två rum och kök tycker jag låter otroligt dyrt med en strömförbrukning på 2500 kr/månaden. :crazy:

Mitt hus på 125 kvm kostar 2500:-/månad när vi hade runt -18 i flera veckor. Vi har vattenburen elvärme (elpatron) en luftvärmepump som typ bara värmer övervåningen och hallen nedanför trappen där den sitter och dessutom eldade vi när vi var hemma i en vedspis i köket.

Kan tillägga att vi betalar exakt 1:- per kw till våran hyresvärd och att huset är tunnt isolerat byggt 1936 med englasfönster+innanfönster (ska bytas ut ;))
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Lånar knapp...

Ett till litet energispartips. Kontrollera att du inte har en massa elprylar med transformatorer på, dvs en klump längst ner på sladden. Mobilladdare är utrustade med såna och även en del lampor. Se till att DRA UR sladden ur uttaget när mobilen inte laddas eller när lampan inte är på.

Transformatorerna drar nämligen ström fastän lampan inte är på/mobilen inte laddas. Kollade igenom vårt hus och bara i sonens rum hade vi tre såna som tillsammans skulle kostat ca 4-500 kr per år. Och många bäckar små...

//Doccan

Haha, direkt när jag läste det här gick jag runt i hela huset och drog ut transformatorer, här ska det minsann sparas el:devil:

Får också ångest av denna tråd och går igenom mina besparingar i huvudet.
Usch som det kan gå.:cry:

TS: Hoppas att det löser sig för dig och bara att du nu orkar ta tag och lösa det här är ett stort steg på vägen du ska vara stolt över.

Din sambo tycker jag inte är så snäll dock. Den extravaganta bilen han har ska säljas i mitt tycke.:devil: Han hjälpte säkert till med att bränna pengarna du sålde hästen för första gången.. plus att är det bara du som står på alla dessa smålån,com hem, internet osv? Är det det är det ju fruktansvärt av din sambo att lämna ut dig på det viset:eek: då ni i högsta grad har en gemensam ekonomi. Är det inte så är borde han verkligen vilja sälja sin bil för att lätta på kostnader.
Det är bara mina funderingar men är verkligen ingen expert:grin:

MAYS/
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Kanske gammal elmätare...

Nu kanske jag är blåögd men nu förstår jag ingenting:confused: Hur märker och ser jag om min elmätare är för gammal?eller inte fungerar optimalt? Jag har ju rimliga el kostnader men ni menar alltså att om min elmätare visar sig vara för gammal och fungera dåligt, så finns det en möjlighet att jag kan sänka el kostnaderna om det byts till en ny?

Mays/ Nyinflyttad lands bo med en pojkvän som vänligt får förklara de mest "enkla":cool: "bonde"problemen för mig:angel:

Som till exempel att läsa av en elmätare:rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

Om du har en gammal elmätare är det troligare att den går för sakta än för fort.
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

*kl*

tråden är två månader gammal. '

köpare nr två hade en månads prövotid. har hon bestämt sig?
har du pratat med köpare nr ett?
 
Sv: Jag måste vara dum i huvudet * låång tråd*

*KL*

Det är bra att du tagit tag i allt, men jag förstår inte varför du inte kontaktar köpare nummer 1?? Du skriver att du skulle få hells angels på dig etc, då borde du vara rätt rädd, och verkligen tala ut med henne:confused:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 952
Senast: Gnist
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 448
Ekonomi & Juridik Har ett litet dilemma. Köpte i höstas en häst för inga pengar alls. Säljaren var en tonårig tjej som uppgav att hästen stått ett halvår...
Svar
10
· Visningar
2 680
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 588
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp