Bukefalos 28 år!

”jag tänker inte på mig själv som rasist” (svenskarnas parti)

Ja det är jättehemskt, ibland önskar jag att jag var närmare vän till henne så jag kunde diskutera det med henne. Helst innan hon flyttade dit...

Hon har inte ens sådana sympatier, så jag kan inte för mitt liv förstå hur det gick till. Vad pratar de om vid middagsbordet liksom?
Nåja, hennes sambo har i alla fall såhär skojig humor:

Rickard Pekkarinen ger ett spändare intryck. Han har en intensiv, lite flackande blick och sitter mestadels med händerna i fickorna. Då och då fäller han in drastiska sarkasmer. Han kallar Soran Ismail för ”babbe” och Adolf Hitler för ”gamle Adde”. På hans överarm korsas en yxa med ett svärd och en spikklubba intill texten ”si vis pacem, para bellum” (om du önskar fred, rusta dig för krig). När vi frågar vad tatueringen betyder svarar han:

– Visa fittan så får du popcorn.

Han fattar inte ens att han inte borde säga det till en journalist :banghead:
 
Ja det är jättehemskt, ibland önskar jag att jag var närmare vän till henne så jag kunde diskutera det med henne. Helst innan hon flyttade dit...

Hon har inte ens sådana sympatier, så jag kan inte för mitt liv förstå hur det gick till. Vad pratar de om vid middagsbordet liksom?

Ja det kan man ju verkligen undra! Hur ser man på sig själv och andra om man flyttar ihop med en sådan karl... Jag gick in på deras sida för att försöka hitta lite om deras kvinnosyn, men jag mår på allvar för dåligt för att palla läsa mer. Läste om deras nollvision för aborter och hur ett helsvenskt Sverige skulle få slut på våldtäkterna, så det verkar inte finnas några överaskningar i alla fall... :wtf:

Jättemärkligt. Men det är ju hela grejen för mig, jag fattar verkligen inte...
 
Nåja, hennes sambo har i alla fall såhär skojig humor:

Rickard Pekkarinen ger ett spändare intryck. Han har en intensiv, lite flackande blick och sitter mestadels med händerna i fickorna. Då och då fäller han in drastiska sarkasmer. Han kallar Soran Ismail för ”babbe” och Adolf Hitler för ”gamle Adde”. På hans överarm korsas en yxa med ett svärd och en spikklubba intill texten ”si vis pacem, para bellum” (om du önskar fred, rusta dig för krig). När vi frågar vad tatueringen betyder svarar han:

– Visa fittan så får du popcorn.

Han fattar inte ens att han inte borde säga det till en journalist :banghead:
Både rolig och smart! :up:
 
"Sverige har enorma naturresurser men dessa utnyttjas inte av Sverige och kommer inte svenskarna till godo. Istället låter man företag från hela världen utvinna metaller och olja liksom utnyttja skog och sjöar."

... :confused:

Vill de invadera Norge?
 
Ja det kan man ju verkligen undra! Hur ser man på sig själv och andra om man flyttar ihop med en sådan karl... Jag gick in på deras sida för att försöka hitta lite om deras kvinnosyn, men jag mår på allvar för dåligt för att palla läsa mer. Läste om deras nollvision för aborter och hur ett helsvenskt Sverige skulle få slut på våldtäkterna, så det verkar inte finnas några överaskningar i alla fall... :wtf:

Jättemärkligt. Men det är ju hela grejen för mig, jag fattar verkligen inte...
Jag har inte ens orkat gå in och läsa, även om det här har diskuterats flitigt med andra bekanta/vänner. Jag blir bara förbannad och ledsen, att det faktiskt finns folk som tänker såhär. Det slutade plötsligt kännas sådär avlägset så jag kunde dra täcket över huvudet och vara nöjd med mina fördomsfria och kloka vänner.
 
En fascinerande grej med rassepartister är att de alltid orerar om invandrare och brott. 19 av nazistpartiets 48 riksdagskandidater är själva dömda för brott. Ööh..?

Och för några år sedan ställde en Sverigedemokrat (har för mig det var i Borås) upp med sin familj i partiets reklam som en sån där rågblond mönsterfamilj, de skulle visa hur fint det blir när svenskar får barn med svenskar.

Han var dömd för misshandel av en kvinna han haft en relation med. Det kan till och med varit kvinnan på reklambilden men det vågar jag inte svära på.

Fast det är väl ungefär vad de strävar efter också? Hederliga, gammeldags, väl beprövade familjekonstellationer: fadern som despot, modern som ägodel. Uppför hon sig bara så får hon ju inte stryk! :idea:
(Våldtäkt inom äktenskapet, vad är det?)

:arghh:
 
Fast det är väl ungefär vad de strävar efter också? Hederliga, gammeldags, väl beprövade familjekonstellationer: fadern som despot, modern som ägodel. Uppför hon sig bara så får hon ju inte stryk! :idea:
(Våldtäkt inom äktenskapet, vad är det?)

:arghh:
Våldtäkt inom äktenskap kommer ju såklart att försvinna tillsammans med övriga våldtäkter bara alla invandrare försvinner. Så det är ju ett ickeproblem, sett till deras resonemang... :banghead:
 
Våldtäkt inom äktenskap kommer ju såklart att försvinna tillsammans med övriga våldtäkter bara alla invandrare försvinner. Så det är ju ett ickeproblem, sett till deras resonemang... :banghead:

Tja, det existerar väl knappast idag heller - vad är äktenskapet till för, liksom? :meh:

Å andra sidan kanske just invandrare kan våldta även inom äktenskapet. De gör det ju jämt, de där "babbarna"... :wtf:
 
Men hur gör dom med dom invandrarna som är SD'are då :D ...ska dom också ut ;)

De gillar ju inte SD? :confused:

Och eftersom de går på "västerländskt genetiskt arv" (:wtf:) så är det väl kört för alla invandrare (som kom in efter -75 O_o), om de så skulle rösta på svenskarnas parti...
 
Tanke! :sneaky:

De är ju inget jättestort parti än (tackolovtackolovtackolovtackolovtackolov) - kanske vi skulle massinvandra dem och driva motsatt politik!? :idea::laugh:
 
De gillar ju inte SD? :confused:

Och eftersom de går på "västerländskt genetiskt arv" (:wtf:) så är det väl kört för alla invandrare (som kom in efter -75 O_o), om de så skulle rösta på svenskarnas parti...

Joho du , inte ens där är dom säkra SD'arna :) -- Jag vet åtm 2 st invandrare som röstar på SD
(alltså från mellanöstern)
 
Jag blir faktiskt förskräckt över hur stor andel av landets röstberättigade befolkning som väljer att lägga sin röst på "främlingsfientliga" partier, typ SD.

I min bekantskapskrets fanns (Bekantskapen uppsagd från min sida.) ett par väldigt välutbildade akademiker, som visade sig ha sympatier med SD. Den ena av dem satsar även på en kommunalpolitisk karriär som representant för det partiet och jag har väldigt svårt att förstå detta. Personen har, i mina ögon under de tjugo år vi umgåtts, alltid framstått som väldigt intelligent, trevlig, vänlig och sympatisk.

Apropå inlägget om att ha människor med rasistiska sympatier i sin närhet... (@Monstermom ?)
 
Jag blir faktiskt förskräckt över hur stor andel av landets röstberättigade befolkning som väljer att lägga sin röst på "främlingsfientliga" partier, typ SD.

I min bekantskapskrets fanns (Bekantskapen uppsagd från min sida.) ett par väldigt välutbildade akademiker, som visade sig ha sympatier med SD. Den ena av dem satsar även på en kommunalpolitisk karriär som representant för det partiet och jag har väldigt svårt att förstå detta. Personen har, i mina ögon under de tjugo år vi umgåtts, alltid framstått som väldigt intelligent, trevlig, vänlig och sympatisk.

Apropå inlägget om att ha människor med rasistiska sympatier i sin närhet... (@Monstermom ?)

Ja, det är skrämmande! Obegripligt, skrämmande, deprimerande...

Se till att komma iväg och rösta i september, ALLIHOP!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp