Jag trivs inte med att vara mamma

Sv: Jag trivs inte med att vara mamma

Tänk så här istället, försök se det positiva inte det jobbiga. Tänk att du har ett högintilligent barn! SE det i hans ögon och njut! Se till att sova ordentligt själv....

Min son älskar att vara med mormor. Hon berättade stolt igår för mig att min son vet precis vad alla växter/grönsaker/bär heter i hennes lott och var de växer, shit tänkte jag!

I lördags var vi på kaninutställning och aldrig har det varit så kul innan! Nu har han en egen uppfattning, egna älsklingsfärger och tänka sig han skulle kunna bli domare när han helt plötsligt utbrister att den finaste holländska japantecknade kaninen var den med ett orange och ett svart öra! Precis som de ska ha! Sedan var han helt tokig i att se hur d ehandklippte angorakaniner, gjorde garn, stickade och så de färdiga produkterna! Han är så UNDERBAR nu och minns ALLT!

Tänk om jag hade varit en sådan där överbeskyddande mamma nu vad jag hade hämmat honom i hans utveckling nu. Han VILL ta ansvar, VILL vara duktig och är jätteansvarsfull. Ja i allt utom att ta hand om lillebror i vissa sammahnag men för sjutton han är 5½. Från att ha börjat prata 3 ordsmeningar vid 2½ och svenska först vid 3½ så har han gått till att tala väldigt rent ( utom R och K ) och har ett enormt ordförråd av fina, svåra ord på 2 språk!

Nä kram på dig och var glad du har en och att han kom först om du ska ha fler. NJUT! Kan tänka mig att han charmar alla som ser han?


MEN försök fixa avlastning! Träffa barn men framförallt för sjutton ut och träffa vänner oxå du behöver ladda batterierna med positiva människor omkring dig!
 
Sv: Jag trivs inte med att vara mamma



På jobb kanske? För det mesta är bara EN förälder föräldraledig åt gången. Varför tar du för givet att pappan inte tar ansvar? Och vaddå SKA lägga ner lika mycket tid? Man kan inte mäta millimeterrättvisa med tiden, dygnet har bara 24 timmar och om pappan är på jobb utanför hemmet 40 h/vecka, så kan han inte få ihop exakt lika mycket tid med barnet. Men man kan ta lika mycket ansvar för det. Att ta ansvar handlar inte bara om tid.
Om man nu utgår ifrån de 13 timmarna som verkade rimligt att det fanns på ett vaket dygn och pappan jobbar 8 h eller säg 10h med allt från att ta sig till jobbet, lunch, åka hem mm.
Så borde det väl gå att få lite avlastning för mamman när han kommer hem?
Det harmonerar lite konstigt med ursprungs inlägget"...att vara fångvaktare hela dagarna"
Det kanske behövs så lite som att när han kommer hem så kan hon åka och handla, fixa med tvätten, laga mat, tvätta bilen, klippa gräset, läsa en bok i 1h.
Enkelt miljöombyte kanske löser lite av problemet.



 
Om man nu utgår ifrån de 13 timmarna som verkade rimligt att det fanns på ett vaket dygn och pappan jobbar 8 h eller säg 10h med allt från att ta sig till jobbet, lunch, åka hem mm.
Så borde det väl gå att få lite avlastning för mamman när han kommer hem?
Det harmonerar lite konstigt med ursprungs inlägget"...att vara fångvaktare hela dagarna"
Det kanske behövs så lite som att när han kommer hem så kan hon åka och handla, fixa med tvätten, laga mat, tvätta bilen, klippa gräset, läsa en bok i 1h.
Enkelt miljöombyte kanske löser lite av problemet.

Tråden du svarar i är 10 år gammal.
 
Jag har två döttrar, 1,5 år och 3 år gamla. Det är TUFFT! Men det blir enklare, de blir mer självständig med takt att de åldras.
Vår 3 åring har tack och lov en väldig fantasi, hon kan självständigt leka med sina leksaker. Hon försöker även att få med lillasyster, dock med tillsyn av oss då lillasyster är en riktig vilde.
Vår 1,5 åring kan inte leka självständigt alls, hon kräver uppmärksamhet hela sin vakna tid, vi försöker introducera appar på mobil och babblarna på tvn. Men, hon är enligt läkare ett hög intensivt barn och har myror i brallan.

Stora tjejen har alltid vart väldigt lugn men lilla, hon är verkligen en huligan! ;) Skäms ofta över vilka blåmärken hon själv orsakar, hon har ingen riskbedömning och det är omöjligt att hänga med i hennes tempo ibland..

Men jag är övertygad om att tempot hos oss kommer plana ut, bara hon blir äldre!

Ta all hjälp du kan få, berätta hur du känner och ta tillvara på de stunderna du har tid att pausa!
 
F
Jag har två döttrar, 1,5 år och 3 år gamla. Det är TUFFT! Men det blir enklare, de blir mer självständig med takt att de åldras.
Vår 3 åring har tack och lov en väldig fantasi, hon kan självständigt leka med sina leksaker. Hon försöker även att få med lillasyster, dock med tillsyn av oss då lillasyster är en riktig vilde.
Vår 1,5 åring kan inte leka självständigt alls, hon kräver uppmärksamhet hela sin vakna tid, vi försöker introducera appar på mobil och babblarna på tvn. Men, hon är enligt läkare ett hög intensivt barn och har myror i brallan.

Stora tjejen har alltid vart väldigt lugn men lilla, hon är verkligen en huligan! ;) Skäms ofta över vilka blåmärken hon själv orsakar, hon har ingen riskbedömning och det är omöjligt att hänga med i hennes tempo ibland..

Men jag är övertygad om att tempot hos oss kommer plana ut, bara hon blir äldre!

Ta all hjälp du kan få, berätta hur du känner och ta tillvara på de stunderna du har tid att pausa!
Fortfarande 10 år gammal tråd.
 
Gissar att vi kan tacka "Rekommenderas av Google" som reklamplats för olika 'heta' trådar på forumet, för att trådar som denna då och då flyter upp till ytan.

Utav de trådar mellan reklamen jag kan se just nu (som ändrar sig från gång till gång), skulle jag t.ex kunna svara på (och därmed ge nytt liv till en tråd från juni 2006) "Jag trivs inte med att vara mamma".

Det är en extremt efterbliven funktion, det där.
@Gunnar, kalibrera nånting.
 
Alltså jag hör dig så himla mycket. Har en på snart 3 år och än så länge är "rita på väggarna och springa rakt ut i gatan"-fasen långt ifrån över tyvärr. Men du är inte ensam om att känna som du gör, tror vi är ganska många. On the bright side så blir dom äldre och "problemen" av en annan karaktär så småningom. Utmanande, ja, men man kommer i alla fall ifrån den här ständiga bevakningen som självklart är väldigt mentalt påfrestande. Stay strong!
 
Alltså jag hör dig så himla mycket. Har en på snart 3 år och än så länge är "rita på väggarna och springa rakt ut i gatan"-fasen långt ifrån över tyvärr. Men du är inte ensam om att känna som du gör, tror vi är ganska många. On the bright side så blir dom äldre och "problemen" av en annan karaktär så småningom. Utmanande, ja, men man kommer i alla fall ifrån den här ständiga bevakningen som självklart är väldigt mentalt påfrestande. Stay strong!

TS barn är typ 12 nu.
 
Gissar att vi kan tacka "Rekommenderas av Google" som reklamplats för olika 'heta' trådar på forumet, för att trådar som denna då och då flyter upp till ytan.

Utav de trådar mellan reklamen jag kan se just nu (som ändrar sig från gång till gång), skulle jag t.ex kunna svara på (och därmed ge nytt liv till en tråd från juni 2006) "Jag trivs inte med att vara mamma".

Det är en extremt efterbliven funktion, det där.
@Gunnar, kalibrera nånting.
Vad jag vet är det inte möjligt att utesluta trådar som är äldre än ett specifikt datum. Egentligen finns det nästan inga dokumenterade inställningar alls för denna rekommenderat-funktion.

Ibland kan dessa äldre trådar innehålla en ganska generell diskussion som kan fortgå även om trådstarten skedde för väldigt länge sedan och ibland kanske TS finns kvar och det kan ge en intressant fortsättning på tråden.

Jag skulle kunna ta bort funktionen helt, men jag tror att den ibland faktiskt är till nytta för en del användare, så jag tycker nog att den kan finnas kvar trots de brister som den nu har.
 
Vad jag vet är det inte möjligt att utesluta trådar som är äldre än ett specifikt datum. Egentligen finns det nästan inga dokumenterade inställningar alls för denna rekommenderat-funktion.

Ibland kan dessa äldre trådar innehålla en ganska generell diskussion som kan fortgå även om trådstarten skedde för väldigt länge sedan och ibland kanske TS finns kvar och det kan ge en intressant fortsättning på tråden.

Jag skulle kunna ta bort funktionen helt, men jag tror att den ibland faktiskt är till nytta för en del användare, så jag tycker nog att den kan finnas kvar trots de brister som den nu har.
Jag upplever funktionen som om den inte har någon koll över huvud taget, och är sjukligt fixerad vid tio år gamla trådar med jämförelsevis måttliga mängder svar ur Barn-forumet, (gärna med någon clickbait-knorr i trådrubriken), typ
1,5-åring som slåss och skriker på nätterna (illustrerad med en hästbild)
Är detta normalt för en 5 åring? (illustrerad med en hästbild)
Lågbegåvade barn (illustrerad med en hästbild)
Uppfostran och svärföräldrar (illustrerad med en hästbild)
Mormor som gör skillnad på barnen (illustrerad med en hästbild)



Google är dessutom övertygad om att den träffar mitt i prick med sin annonsering till mig.
Jag kollade fem laddningar någorlunda efter varandra, och eftersom jag blir rekommenderad tre annonser vid sidan av fem 'hotta' trådar blev detta min reklam:

Vad är min bil värd?, Annons, vikoperdinbil.se
Sömntabletter 2017 - Dokumenterad Effekt, Annons, minhalsoberattelse.com
Taxichaufförer sökes, Annons, Pay Salary
Vad är min bil värd?, Annons, vikoperdinbil.se
Klasskort från din årgång, Annons, StayFriends
Taxichaufförer sökes, Annons, Pay Salary
Ledsmärta och artros, Annons, www.glukosamin.me
Fönster, Made by Småland, Annons, www.kronfonster.se
Klasskort, Annons, StayFriends
Sista-minuten semester, Annons, citiesbreak.com
Handla din mat på nätet, Annons, ICA Supermarket Sjöstaden
Klasskort, Annons, StayFriends
Vad är värdet på min bil?, Annons, www.vikoperdinbil.se
Sista-minuten semester, Annons, citiesbreak.com
Taxichaufförer sökes, Annons, Pay Salary


Nej. Jag tänker inte bli taxichaufför, värdera min bil eller återfinna bortglömda klassfoton.
Min hund hade ledsmärta men är död sen år tillbaka, och om jag skulle välja ICA Supermarket Sjöstaden för att näthandla skulle de vägra leverera hem till mig.

Det är dock helt okey om du har kvar eländet.
Nu har jag fått skriva av mig om hur jag upplever Google Rekommenderar, och det känns genast bättre.
 
Ssshhhh .... men jag har inga annonser pa Buke pa datorn, bara pa mobilen. Darfor (och pa grund av min overnitiska autocorrect som letar efter stavning pa Engelska) anvander jag aldrig mobilen till att kolla Buke.:p
 
Vad jag vet är det inte möjligt att utesluta trådar som är äldre än ett specifikt datum. Egentligen finns det nästan inga dokumenterade inställningar alls för denna rekommenderat-funktion.

Ibland kan dessa äldre trådar innehålla en ganska generell diskussion som kan fortgå även om trådstarten skedde för väldigt länge sedan och ibland kanske TS finns kvar och det kan ge en intressant fortsättning på tråden.

Jag skulle kunna ta bort funktionen helt, men jag tror att den ibland faktiskt är till nytta för en del användare, så jag tycker nog att den kan finnas kvar trots de brister som den nu har.

Tycker inte att du ska utesluta trådar!!! Jag har många gånger Googlat frågor om häst och det kommer upp Buketrådar, väldigt mycket matnyttigt även om trådarna är gamla. Allt från vårdfrågor till rekommendationer om utrustning.

Folk får väl kolla själva hur gammal tråden är.
 
Tycker inte att du ska utesluta trådar!!! Jag har många gånger Googlat frågor om häst och det kommer upp Buketrådar, väldigt mycket matnyttigt även om trådarna är gamla. Allt från vårdfrågor till rekommendationer om utrustning.

Folk får väl kolla själva hur gammal tråden är.

Jag tycker dock gott att tillräckligt gamla trådar kunde låsas, jag kan inte låta bli att tycka att det lätt blir lite olustigt när det kommer svar på jättegamla inlägg och det är orimligt att tro att 1) TS fortfarande är aktiv som användare och 2) även om hen är det, har något intresse av att diskutera vidare i frågan.
 
Tycker inte att du ska utesluta trådar!!! Jag har många gånger Googlat frågor om häst och det kommer upp Buketrådar, väldigt mycket matnyttigt även om trådarna är gamla. Allt från vårdfrågor till rekommendationer om utrustning.

Folk får väl kolla själva hur gammal tråden är.
Du pratar om att du själv googlar upp saker.
Det är inte samma sak som du ser nederst på varje sida på den här siten, det som "Rekommenderas av Google"

På den här sidan jag skriver just nu, blir jag upplyst om dessa trådars existens;
Lågbegåvade barn (illustrerad med en hästbild)
Övr. barn - Mormor som gör skillnad på barnen (illustrerad med en hästbild)
Alltid barn före hund? (illustrerad med en hästbild)
Att bli "extra-mamma" (illustrerad med en hästbild)
Övr. barn - Är det möjligt att bli avlastningshem åt släktings barn? (illustrerad med en hästbild)


Om funktionen bara kunde låta bli att illustrera lågbegåvade barn med en dåligt beskuren hästbild...
 
Jag tycker dock gott att tillräckligt gamla trådar kunde låsas, jag kan inte låta bli att tycka att det lätt blir lite olustigt när det kommer svar på jättegamla inlägg och det är orimligt att tro att 1) TS fortfarande är aktiv som användare och 2) även om hen är det, har något intresse av att diskutera vidare i frågan.

Tycker inte dom ska låsas....enda som händer då är att man skapar en ny tråd ang t ex vilken som är bästa fårskinnspadden i st f att fortsätta på en befintlig.

Man behöver inte skriva i trådar som man finner olustiga.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 770
Senast: gulakatten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 109
Senast: Ramona
·
Äldre Är det någon där, som också ogillar de nya kedjebreven? De man ser på facebook, det står en intressant, bra text och så avslutas den med...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 267
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp