Jag vill ha barn men inte sambo

Tibra

Trådstartare
Jag spricker. Längtan efter barn är hemskt stor. Jag blir tokig. Det är mitt största mål och dröm i livet. Jag vill inget annat, just nu iaf. Känner heller inte att jag måste göra saker innan.. jag känner mig mogen, redo och har nått min punkt att skaffa ett litet knytte.

Men min sambo vill inte, han känner sig inte redo.

Jag känner mig så fruktansvärt ledsen och hjälplös, gör inget annat än tänket på min framtida bebis och inte vill jag vänta.

Fler som är i samma situation?
 
Sv: Jag vill ha barn men inte sambo

hur gamla är ni? har han sagt att han inte vill ha barn nu eller inte alls? inom vilken tidsram?

jag har faktiskt gjort slut med killar som aldrig kunnat tänka sig skaffa barn.. just för jag skulle bli bitter om jag inte fick barn( nu e jag bara 23 och har inga barn än.. men jag ville inte riskera att stå där 30 år och fortfarande ha en kille som inte vill ha barn..)

har ni pratat om varför han inte är redo?
 
Sv: Jag vill ha barn men inte sambo

Har en väninna som gjorde slut under liknande förhållanden men hon var 34/35 tror jag. Hon har en dotter nu med sin nya :)
 
Sv: Jag vill ha barn men inte sambo

Det låter som att din sambo vill ha barn i framtiden? Vad vill han göra innan, hur länge vill han vänta? Kan det bli lättare med en plan om när ni ska skaffa barn?

Jag längtar efter barn men det finns många anledningar att vänta... (för vår del alltså).
 
Sv: Jag vill ha barn men inte sambo

Jag längtar men känner ingen panik än. Men sambo vill vänta bra mycket längre än jag vill.
Jag känner ändå att det går framåt, han bli lite lite mer positivt inställd för varje gång vi pratar om saken.
Men nu håller vi till och med på att möblera om i huset för att göra rum för kommande barnkammare, det tar sig :p
Jag hoppas att han om något år eller två kommer känna sig redo att börja tillverka ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 979
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 719
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 023
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 608
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp