Jagad av hundar?!

Som russinbulle säger så är hundarna tränad att gå på ryggsäcken och de som springer har någon typ av skydds jacka MEN va sjukt jävla farligt. Även om hundarna normala fall är drypsäker så i stridens hetta ( när fem hundar jagar samma byte) är det ju lång i fn omöjligt att någon hund blir för het och råkar bita någon annanstans.
Nu tränar jag ändå skydd på elitnivå men jag skulle då inte lita på att de håller sig till ryggsäcken.

Näh återigen sjukt dåligt program även utan hundarna. Som att gå in på en halloween fest mitt i skogen,

Lite så tänker jag med. Saker och ting kan ju gå fel.
 
Saker och ting går fel ibland, fråga vilken skyddsfigge som helst. Och de har en hund åt gången, hunderfarenhet, vet vad de gör och har annat hundvant folk kring sig.
 
Som russinbulle säger så är hundarna tränad att gå på ryggsäcken och de som springer har någon typ av skydds jacka MEN va sjukt jävla farligt. Även om hundarna normala fall är drypsäker så i stridens hetta ( när fem hundar jagar samma byte) är det ju lång i fn omöjligt att någon hund blir för het och råkar bita någon annanstans.
Nu tränar jag ändå skydd på elitnivå men jag skulle då inte lita på att de håller sig till ryggsäcken.

Näh återigen sjukt dåligt program även utan hundarna. Som att gå in på en halloween fest mitt i skogen,
Jag tyckte att det var dåligt klipp i hundarna. Det var 2 som klapp ryggsäcken, dom andra bara fjollade sig och sprang runt. Det måste ju varit redigerat rätt ordentligt också. Hundarna var ju snabbt ikapp men ingen tog ju killarna förens i sista loppet.
En riktigt taggad hund hade ju klättrat efter upp på stegen ;)
 
Jag tyckte att det var dåligt klipp i hundarna. Det var 2 som klapp ryggsäcken, dom andra bara fjollade sig och sprang runt. Det måste ju varit redigerat rätt ordentligt också. Hundarna var ju snabbt ikapp men ingen tog ju killarna förens i sista loppet.
En riktigt taggad hund hade ju klättrat efter upp på stegen ;)
har bara sett lite men ja, måste vara långsamma hundar ;) Min hund hade utan tvekan kommit ikapp en normalsnabb människa på det avståndet.
Och ja, lite dåligt tryck i dem om bara två tog ryggsäcken. (särskilt nu efter att ha sett IPO vm live ;) )
 
Jag tyckte att det var dåligt klipp i hundarna. Det var 2 som klapp ryggsäcken, dom andra bara fjollade sig och sprang runt. Det måste ju varit redigerat rätt ordentligt också. Hundarna var ju snabbt ikapp men ingen tog ju killarna förens i sista loppet.
En riktigt taggad hund hade ju klättrat efter upp på stegen ;)
Precis mina tankar, Reagerade också på det att hundarna såg ut att vara ikapp dom flera gånger? Och Kan det vara så att bara två är tränad för att gå på och de andra bara springer?
 
Precis mina tankar, Reagerade också på det att hundarna såg ut att vara ikapp dom flera gånger? Och Kan det vara så att bara två är tränad för att gå på och de andra bara springer?

Jag tror bara det var filmat på så sätt att dom såg ut att vara mycket närmare än vad dom egentligen var :) Allt för att inge så mycket "skräck" och spänning som möjligt för publiken.....
 
Jag tyckte att det var dåligt klipp i hundarna. Det var 2 som klapp ryggsäcken, dom andra bara fjollade sig och sprang runt. Det måste ju varit redigerat rätt ordentligt också. Hundarna var ju snabbt ikapp men ingen tog ju killarna förens i sista loppet.
En riktigt taggad hund hade ju klättrat efter upp på stegen ;)
Dåligt klipp i hundarna kan man ju lugnt säga!
Har själv tränat lite skydd och IPO med mina hundar för väldigt länge sedan, och alla som gjort detta vet hur snabbt en hund springer ikapp en människa på flykt!
Att de sen måste klippa i filmen hela tiden så att man inte kan få en uppfattning om hur snabba hundarna är jämfört mot personerna som springer gör ju bara saken löjlig!
Vill man sen räkna lite på avstånden och hastigheterna så är det ju inte så svårt... Kan säga att jag stängde av TVn rätt snabbt efter det. :down:
 
Hela programmet är helt sjukt.
Tyckte redan i reklamen att det verkade vansinnigt och har nu sett programmet som är ren dynga.
Har skrivit på namninsamlingen.
 
Jag har tittat på halva programmet nu och är så förbannad att jag inte vet vad jag ska säga. Jag hoppas verkligen att de får lägga ner programmet omgående!

Självklart har jag också skrivit under och lagt ut det på fb där jag hoppas att de flesta av mina vänner följer mitt exempel och skriver under de också.
 
Jag har tittat på halva programmet nu och är så förbannad att jag inte vet vad jag ska säga. Jag hoppas verkligen att de får lägga ner programmet omgående!

Självklart har jag också skrivit under och lagt ut det på fb där jag hoppas att de flesta av mina vänner följer mitt exempel och skriver under de också.
Hmmm... Vet inte hur jag ska ställa mig till det.
Själv tyckte jag programmet var riktigt dåligt på många vis, men samtidigt så är där inget som får mig att tycka att personer som tycker programmet är bra inte skulle få se på det. (Man kan ju byta kanal och se något annat istället)
Personerna som är med i programmet har själv valt att vara med i ett program som går ut på att skrämma deltagarna. (Okej, rätt korkat men det är ju självvalt)
Jag ser inget djurplågeri i att de låter hundarna jaga en ryggsäck. (För det är ju just ryggsäcken som hundarna jagar i detta fallet)
Jag ser inte det som att personerna utsätts för någon stor fara eller risk i själva jakten. (Jag förmodar att de har rätt bra skydd under sina läderjackor)
Eftersom programmet sänds på TV3 så är det väl reklamfinansierat och skulle tittarsiffrorna vara låga så läggs programmet snart ner... (Inte mina skattepengar som finansierar ett dåligt TV program)
Vad är det som gör att ni inte tycker att de ska sända programmet?:confused:
 
Håller med dig... Min moster är hundrädd och jag kan garantera att hon inte tittar. Hon är inte heller så urbota dum att hon tror att alla hundar är aggro och farliga bara för att det visas på TV. Kan man ens lite om hundar så ser man dessutom att allt bara är lek för dom. Dom skäller för att dom är uppspelta och för att det har gett vinst.

Dock kan jag hålla med om att det kan ge negativ PR. Fast å andra sidan så ligger det ungefär en halv miljon klipp på Youtube med skyddsinspiration. Så vill gettokidsen så hittar dom massor där.

Idag när jag var ute så funderade jag på om det kanske är så att 1 av 5 hundar som släpps är tränade att bita, resten bara springer med.
Jag tänker mer att inte en käft vet vad IPO/svenskskydd är så det är inte så stor chans att balla grabbarna googlar det,m en att de kanske får upp ögonen för "bitträning" när de ser denna typen av program.
 
Jag tänker mer att inte en käft vet vad IPO/svenskskydd är så det är inte så stor chans att balla grabbarna googlar det,m en att de kanske får upp ögonen för "bitträning" när de ser denna typen av program.
Du kan söka på något så odramatiskt som "babyface" och till slut hamna på hundar som slåss eller liknande på tuben. Ibland får jag upp dom mest absurda klippen.

På bruks SM hade jag och killen med oss våra mallar. När vi rastade dom i närheten av ett lägenhetsområde så var det några utländska grabbar som tyckte att hundarna var läckra som fan. En frågade om det var såna där "belgiska hundar". Det bevisar ju såklart inte att dom suttit på tuben och kollad på skyddsklipp, men det är som sagt lätt hänt att snubbla in på på nätet numera.
 
Du kan söka på något så odramatiskt som "babyface" och till slut hamna på hundar som slåss eller liknande på tuben. Ibland får jag upp dom mest absurda klippen.

På bruks SM hade jag och killen med oss våra mallar. När vi rastade dom i närheten av ett lägenhetsområde så var det några utländska grabbar som tyckte att hundarna var läckra som fan. En frågade om det var såna där "belgiska hundar". Det bevisar ju såklart inte att dom suttit på tuben och kollad på skyddsklipp, men det är som sagt lätt hänt att snubbla in på på nätet numera.
Den dagen kidsen som vill ha imponerande hundar börjar skaffa mallar så lär vi få farliga hundar i landet, Mallar är inte lika förlåtande som Schäfrar o muskelhundar är.
 
Som Rottweiler agare har jag ett mycket stort problem med den har typen av program. Det ar sa oerhort manga som tror att rottisar, shafer, mallar, och i synnerhet alla svarta hundar ar farliga, argsinta och i storsta almanhet borde forbjudas. Nu kan jag inte se programmet i fraga, med av vad jag sett pa natet ar det det definitivt inget jag sorjer.

Har ar en paragraph fran petetitionen ... om det har stammer ar det tillrackligt for att hundagare, aven om man inte haller pa med IPO sjalv, borde protestera mot att hundar visas upp pa det har sattet.

* Hundarna som deltar i programmet sägs vara utbildade inom IPO och specialtränade för programmet. Dock kunde i första avsnittet observeras inte bara fokusering på en uppgift utan ren stress med flera överslagshandlingar: utfall mot bredvidstående hund, försök att krypa ur halsbandet samt en hund som vände mot sin egen förare. Detta ser Mycket illa ut och är en oerhört dålig reklam för IPO-sporten överlag, och de seriösa utövarna av sporten kämpar redan mot fördomar och dåligt rykte. Vi menar att hundarna inte alls är så vältränade som TV 3 vill göra sken av.*
 
I dag när jag hämtade sonen i skolan så hade jag med våran lilla Dvärgschnauzer. Står med Frasse i koppel en bit bort från skolbyggnaden när barnen kommer ut. En kille i sonens klass ( åk 3) tjuter rakt ut när han ser Frasse på många meters avstånd...."Hjäääälp!"
Grabben ser riktigt rädd ut sen ropar han till mig "Hundar är skitfarliga. Det såg jag på tvn. De jagar människor och bits"

Tack så jäkla mycket tv 3:mad:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn har stora problem med råttor. De är i kattstorlek. Skolan har provat både gift och fällor, inget...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 598
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp