Bukefalos 28 år!

Jaha, då är det bara att börja om!

MittNyaJag

Trådstartare
Ultraljud idag. :)
Ett litet litet hjärta som pickade på med en rasande fart och en liten liten bebis som inte hade tid att vara stilla och sprattlade järnet runt i min mage. :love:
Allting satt där det skulle och med strax över 3 cm i skallmått och ungefär lika långt lårben tyder det på en bebis i v. 15+5 istället för de 17+6 enligt vad BM räknade ut på inskrivningen.
Min sista mens var ju en p-pillermens så det stämde väl inte riktigt.
Flyttad 15 dagar iallafall så nytt beräknat förlossningsdatum är den 13 februari mot tidigare 29 januari. Bara att "göra om" de senaste två veckorna då!
Men gud så underbart att se den röra sig och sprattla omkring och må bra. :love: Jag var jätteorolig hela dagen, tänk om man faktiskt inbillat sig och det inte finns någonting i magen? Men UL-BM han knappt sätta manicken mot magen innan vi såg bebis i profil. :love::banana:

Har bara "sådär" fotade bilder av UL-bilderna men tänkte jag skulle hem till mamma och låna scannern imorgon så då kan jag lägga ut bilder. :)
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Va skoj att ni har fått se ert lill* busfrö :laugh:

Ska bli kul att få se bilder om de kommer in:laugh:
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Härligt att se den lill*! Ja man vet ju inte riktigt om man bara inbillar sej, det där plusset kan ju vara fejk, sånt vet man aldrig ;)

Själv trodde jag inte på det förrän de slängde upp en bebis på mitt bröst! :eek: :D
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Gravidminne?
Oja... :angel:

Det fanns iallafall en liten en i min mage som vinkade åt oss;
Vinka.JPG


Alla%20-%2028%20augusti.JPG
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Jag dör så söt! Det var så roligt att göra det första UL!!!
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

:D

Ja, vilken känsla!! :love:

Brukar man göra fler UL under en graviditet?
Det kanske beror på vilket landsting man tillhör iof...
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Jag var på mitt första ultraljud i måndags (v.12), jag var väldigt orolig innan och var nästan helt inställd på att allt inte skulle vara bra. Lite synd för väl där blev jag mer lättad än glad när allt var ok. Pappan däremot blev så glad och har nästan inte pratat om annat än bebisen sen dess. Vår bebis var också en väldig fart på, for omkring där inne. Vi fick behålla samma beräknade födelsedatum som innan, 13 mars.

Här i Östergötland gör man ett ultaljud runt v.12 där man också kan göra ett Nupptest om man vill. Sen gör man ett till runt v. 18.

Jag ska se om jag kan få in en bild på min bebis, sist jag försökte ville inte kameran föra över bilderna till datorn.
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Kameran och datorn sammarbetade idag, här är min lilla Bäbis.
Ganska suddig eftersom jag fotat av bilden.

 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Vilka fina bilder! Vi kikade också på Rasmus tidigt, var i v.14 då eller nått.

Här gör man bara ett rutin UL kring v. 18
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Grejjen är att när bebisen blir lite större är det inte jättekul med ul för man ser ingenting. Typ "jaha, ett halvt lårben, vad intressant :D"

Just sådär tidigt i grav när man kan se hela bebisen, det är skithäftigt!
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Haha, nej, det är ju sant. Det är ju helhetsupplevelsen som är häftig. :)

Bilden nere i högra hörnet bland mina fyra är lite rolig. Det är en fot underifrån. :D

Turbofling; Så söt! :)

Pmm; Tack! :love:
 
Sv: Jaha, då är det bara att börja om!

Jag gjorde ett NUPP i vecka 12, sen det "vanliga" :)

Sen var det ju det första i hela livet! Det kan nog aldrig mer bli lika coolt! Nu vet man ju. Då trodde vi knappt ens på att det fanns något i min mage :)
 

Liknande trådar

J
Gravid - 1år Fortsätter med mitt anonyma nick ett tag till. Jag har ett tag trott att jag har varit gravid, men det verkar inte vara så. Jag bara...
Svar
19
· Visningar
16 083
Senast: jolly_jolly
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 187
Senast: paradiset
·
Övr. Barn Och här kommer några bilder (Den bästa bilden är skickad för kopiering samt förstoring för tjatande släkt :p ) Skallmått: 42.7 mm...
2
Svar
26
· Visningar
2 286
Senast: jerseyko
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 514
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp