Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

G

GaurdianAngel

:mad: :mad:

Vad ska jag hitta på med hundarna??

De behöver verkligen lite aktivering idag, men vädret är ju för trist och jag är inte sugen på någon aktivering alls. :smirk: Idag är hundarna billiga. ;) :angel: Inomhusaktivitet är inte aktuellt då de behöver få jobba ordentligt med både kropp och hjärna.

Suck! Går och äter lite frukostlunch och samlar ork så länge.

Vad ska Ni göra med Era djur idag?
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Jag har nån slags pervesion att jag alltid blir sugen på att apportera när det regnar. :angel: Kanske för att jag själv då kan stå still och slipper svettas i regnstället och hundarna får kuta arslet av sig :bump:
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Jag tror att jag tar bilen till skogen och går en skogspromenad med gossarna idag. Skogspromenader passar bra när det ösregnar! Man tänker inte på att det regnar i skogen, inte ens om man är en whippet :). Dessutom brukar man få vara ganska så själv i skogen när det är pissigt väder.

Annars brukar jag passa på att spåra när det regnar. Jag vet inte riktigt varför, för man blir ju SÅ blöt då... Men det är kul och ansträngande och man tänker inte så mycket på vattnet då heller. Inte ens när man är whippet ;). Ja, åtminstone inte förrän man är klar och genomvåt, lerig och trött. Fast då är det och andra sidan bra skönt att krypa in i bilen och fara hem till soffan igen.

Ha det så skoj i regnet!

19maj3.JPG
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Har redan varit ute på morgonpromenaden med vovvarna. Lagotton träffade sin bästa kompis (2 veckor yngre keeshond) - de lekte och for och halkade dessvärre runt i gräset så hon sträckte sig.... :o Fast det gick över efter några steg, så nu blir det till att ta det lugnt idag, för säkerhets skull.

Kommer nog träna mer inne än ute idag, kanske leta lite godis :d (hundarna alltså, inte jag).
Fast just nu har det slutat regna!
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Ja, jag brukar faktiskt gilla att vara ute i regnet, men idag känns det bara trist . :crazy:

Vill inte gärna träna hundarna heller när man känner sig allmänt omotiverad, men lite apportering i skogen kan jag nog köra och så blir det nog till att damma av cykeln (ah! behövs inte när det regnar. :D ) så får de springa med en sträcka också. Tänkte vila mitt onda knä idag. Så jag vill inte så gärna knata i skogen heller.

Allt är bara lite fel idag, känns det som. Äsch, det blir nog bra när man väl kommer ut.
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Whippet!? Går de ens ut när det regnar?? :eek: :D :angel:
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

här skiner solen och det är 18 grader varmt, men jag känner mig inte heller sådär jättemotiverad att gå ut och träna. annars när det regnar är uppletande en bra aktivering. då kan jag stå med kapuschongen (hur tusan stavas det??) över huvudet och så sköter hundarna resten.
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Jag var tydligen inte så pervers ändå. Det var nästan mer perverst att gilla att SPÅRA i blötan ;)
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

kan inte annat än hålla med. gå genom snår och blött gräs och... dör att inte tala om barr som fastnar i hundarnas päls. nejtacksnälla.
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

*fniss* Ja, jag vet... Det är någon slags sjukdom jag fick när jag ägde brukshund tror jag. Men man slipper myggen i alla fall :D

Nä, alla whippets går inte ut när det regnar (i alla fall inte mer än nödvändigt) men mina gör det. De båda yngre är väldigt välpälsade runt om så att säga, så de blir inte blöta ända in på skinnet särskilt lätt. Då är det lätt att fara ute i kyla och väta, även när man är whippet. Här på bilden verkligen ösregnar (det är därför den är så suddig) det men de är glada ändå.

19maj4.JPG


Äldsta whippeten (11 år) har en helt annan typ av päls. Kortkort och fin och väldigt tunn på hela nedre delen av hunden. Han blir genomblöt ganska lätt och får ha täcke på sig om det är riktigt eländigt. Då går det bra!

Fast, ingen av dem protesterar och andra sidan heller om vi kör en innedag när det regnar. Det är rätt praktiskt med whippets måste jag säga :)
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Phu, hemma igen! Det blev ju sol och 21 grader. :p

Körde uppletande och så tog vi en cykeltur på 1½ h, så nu är de ganska nöjda. Klarade oss undan regnet förutom precis i början, då det kom ett par droppar.

Nu är jag destomer motiverad. Träffade på en kompis och vi pratade hund och tävling. Hm....undrar om man får köra ut hundarna igen och träna mera. :D :angel: :angel:

Ska låta dem vila en stund nu, så kanske jag vågar fråga sedan.
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Jag vill göra nått skoj idag :( Men jag har precis sätt fästingmedel på hundarna så jag tror att de ska få vara inne bara. Låter inte det vettigt om man nyss förgiftat dem? Alltså att de inte ska anstränga sig. Varför satt jag det inte innan natten istället?

blajj blajj blajj

Fy vilka slöa dagar jag har haft *morr* Bara setat här och gjort hemsidor. Får iofs lite betalt för det men...
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Det där medlet fungerar ypperligt på en hund som ligger på rygg 90% av dynget *suck* Nu gnider hon väl av sig det också...
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Har även jag precis "förgiftat" mina hundar. Satt och kliade hanen bakom örat och visst satt det en liten jäkel där. :mad: Nu åkte scaliborhalsbanden på. Tyckte de genast såg lite tröttare ut. :crazy: :smirk: Giftet sprider sig i kroppen på dem. Hua!
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Idag har vi inte gjort så mycket, tagit småpromenader i skogen. Men snart ska vi iväg och träna lydnad tillsammans med några kompisars hundar, en amstaff och en staff.

Måste gå och ta fram köttbullar ur frysen nu, packa bollar och ballonger, och mina specialbeställda halsband från England som jag ska skryta med. :p
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Själv är jag "sök-freak" och har man trummat ihop hela gänget ett visst datum så ställer man ju inte in för att det regnar....

Jättemysigt att vara alltigenom plaskblöt och veta att man har X antal timmar kvar att ligga nedkrupen i fantasifulla legor... :D

Det värsta sök jag varit med om var en gång när vi körde från 8.30 på morgonen till 17.00 och det vräkte ner precis hela dagen. Vi hade satt upp en presenning som vi satt inunder när vi fikade och där vi förvarade ryggsäckarna och det var som Niagarafallet rann längs med kanterna på den..... Då är man glad att man har ett badkar hemma - gud vad skönt det är att ta ett varmt bad efteråt....
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Jag är ganska glad över att mina hundar inte gillar sök. Det är så jobbigt att behöva vara beroende av en massa andra när man vill träna. Sedan tar det ju som sagt heeela dagen. Man hinner inget annat.

Men det är nog skoj, med alla både två- och fyrbenta kompisar man får träffa och snacka med regelnundet.
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Man blir definitivt beroende av andra, men det är det värt! Det är ju mycket det sociala som gör det så kul. Fast jag tycker det är mindre roligt att vara beroende av andra när det gäller lydnad - det kan vara riktigt irriterande faktiskt. Men det är väl för att jag i grunden tycker att lydnad ska man kunna träna var som helst när andan faller på.... Givetvis tycker jag följdaktligen att eliklassen är kopiöst tråkig eftersom man är beroende av så mycket material..... :(
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

Åh vad jag skulle vilja komma med i ett sökgäng... Mina hundar älskar ju allt vad jag än hittar på åt dem. Så jag kan alltid göra det jag vill mest... (Utom jaktprov eftersom att hon är en het potatis, men träna kan man alltid...)

Mmm kan till viss del hålla med om att det blir en hel del saker. Det jag är mest irriterad på är att jag inte har nått hinder. Det måste man alltid ut och träna. Så jag brukar strunta i det för det mesta :crazy:
 
Sv: Jaha, en ledig dag och så vräker regnet ned

ja, fast det värsta momentet är nästan framåtsändandet. Ett hinder kan man ju bygga av slanor i skogen om det skulle knipa. Själv har jag ett gammalt brukshinder hemma som jag brukar slänga in i bilen tillsammans med alla 711 apporter och koner och allt vad det nu är... Det är värre med framåtsändandet - jag kan ju inte stoppa in 4 pers i bilen och ta med till lydnadsträningen bara för att jag vill det....*suck* Och då är man ju riktigt beroende av att åka på "öppna träningar" osv för att det ska finnas folk som kan ställa upp. På landet hos mina föräldrar ställde jag ut 4 stolar och satte jackor på dem (de har en gräsmatta som en fotbollsplan), men stolarna tar sådan ruggig plats i bilen så det funkar inget bra "till vardags".... Hinkar ser hon som koner och vill springa till dem i stället för emellan dem, så de tycker jag inte är så bra att använda - vill ju inte förvirra för henne. Usch vad lydnad kan vara bökigt, ibland!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
2 842
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp