Bukefalos 28 år!

Jaha, så hade man då ansökt om

Glamoroza ox

Trådstartare
barnomsorg till sin lille bebis:cry: Redan !:(

Att man ska behöva tänka på sådant "tråkigt" redan, han kom ju nyss ut, min lille buddha :love:
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Vi sitter oxå och funderar, det svåra är att vi dessutom planerar att försöka köpa hus. Hur gör man då? Om man får plats i byn vi bor nu och sen flyttar 1½ mil norrut till en annan by i en annan kommun!
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Oj. Det var tidigt. Måste ju vara jätte jobbigt att planera in sådant så långt innan. Vi ringde bara veckan innan vi började. Tänk vad olika det kan vara.
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Hos oss är det tidigast 8 månader före och senast 4 månader före man önskar en plats, och man ska välja 4 ställen, gör man inte de kan barnet hamna var som hellst!
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Och här i Stockholm bör man börja fundera på att sätta barnet i bostadskö innan de har börjat skolan, det känns ganska sick. I vårt fall är han bara 5 år men kommer placeras i kö ganska snart tror jag.
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Vi kan ställa oss i kö 9 månader innan. Jag funderar redan på det :( Usch jag vill inte lämna bort honom trots att jag själv jobbar som förskollärare och vet att de har det bra... Jag skulle vilja ha honom på mitt gamla jobb eftersom att det är så fin personal på småbarnsavdelningen. Jag jobbar själv bara några kvarter bort. Men det är ju bökigt om pappan ska lämna honom då är det väldigt långt att åka. Tyvärr. Förskolan närmast oss har väldigt stora avdelningar, men vår brorsdotter har gått där i 5 år och hon har haft det bra så...
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Och här i Stockholm bör man börja fundera på att sätta barnet i bostadskö innan de har börjat skolan, det känns ganska sick. I vårt fall är han bara 5 år men kommer placeras i kö ganska snart tror jag.

Var ställer man barnet i kö då?

TS: Vi pratade om det igår, fast det känns som evigheter bort. Idag läste jag att man här inte får börja köa förrän barnet är 6 månader så vi har ett tag på oss att fundera. Fast vi redan nu är intresserade av ett särskilt dagis. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Skickade just in ansökan innan jag klickade mig vidare på datorn till Buke. Smidigt med webansökan!
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

1Var ställer man barnet i kö då?

TS: Vi pratade om det igår, fast det känns som evigheter bort. Idag läste jag att man här inte får börja köa förrän barnet är 6 månader så vi har ett tag på oss att fundera. Fast vi redan nu är intresserade av ett särskilt dagis. :)

1. Jag gick in på våran kommuns hemsida & grejade det där.

Tänkte inte på hur det var med hur gammal barnet ska vara när man söker plats igår, men nu när jag gick in på hemsidan igen så kan jag inte hitta någonstans där det står om när/var/hur man ska söka.
Det var min kompis som sa till mig för ett tag sen att det nog var dax att söka plats snart, så nu gjorde jag slag i saken.
Hoppas att det funkar för om jag inte har fattat fel så är det lite platsbrist hos förskolorna i vårt område just nu:crazy:
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Ja visst är det smidigt :)
Tycker det är så jobbigt med alla dessa :devil: papper som man ska fylla i & skicka in överallt (bl.a FK, "dagis" osv...)
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Var ställer man barnet i kö då?

Jag har bara bott här i ett år och har inte så bra koll men i något av de stora hyresbolagens köer, typ Stockholmshem antar jag. Som vanligt alltså för vuxna. Men man får ju knappast det man vill ha på mindre än 10 år, typ 1:a inom ett visst område med normal hyra. Det kostar väl ca 300:- per år att stå i kön.
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Vi ansökte privat barnomsorg till Alvin när han var två månader. Fast vi var ute ett år i förväg, ville inte ha förrän hösten därpå. Men det är enormt lång kö till det populära dagiset vi vill ha, då lönar det sig att vara ute i god tid.

Och förra veckan fick vi besked om att vi fått platser till hösten :love:
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Hos oss är det tidigast 8 månader före och senast 4 månader före man önskar en plats, och man ska välja 4 ställen, gör man inte de kan barnet hamna var som hellst!

Jösses. Så var det verkligen inte då vi sökte. Vi ringde typ på onsdagen och skolade in på måndagen efter. Syskon var det bara att säga till att hon börjar det datumet på dagis så löste det sig. Tänk vad orättvist det kan vara.
 
Sv: Jaha, så hade man då ansökt om

Vi ansökte privat barnomsorg till Alvin när han var två månader. Fast vi var ute ett år i förväg, ville inte ha förrän hösten därpå. Men det är enormt lång kö till det populära dagiset vi vill ha, då lönar det sig att vara ute i god tid.

Och förra veckan fick vi besked om att vi fått platser till hösten :love:

Du bor i samma stad som jag flyttar till (vill minnas) får man nyfiket fråga vilket dagis du pratar om? Du kan ju skicka PM.

Själv har jag inte börjat tänka så långt. Mamma kommer ställa upp som "Nanny" om jag måste börja jobba tidigare pga separationen mellan mig och Lis pappa.
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 695
Senast: JohannaB
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 044
Senast: Enya
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 694
Senast: Cambrie
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp