♥Jazz♥

rostad

Trådstartare
Hej!
Jag undrar om någon vet något om hingsten Jazz?
Ger han bra avkommer och osv?
Vet bara att Anky tävlade han tom GP och hans avelsindexför dressyr är 175. Är det bra??

// Rostad
 
Sv: ♥Jazz♥

:confused:
rostad skrev:
Hej!
Jag undrar om någon vet något om hingsten Jazz?
Ger han bra avkommer och osv?
Vet bara att Anky tävlade han tom GP och hans avelsindexför dressyr är 175. Är det bra??

// Rostad
Jazz är en av de mest förvärvningssäkraste dressyr hingstarna dom har i Holland. Han lämnar dels bra gångarter och ofta väldigt bra fronter på hästarna. Temperamentsmässigt så är dom oftast heta.

Hur fick du in hjärta i rubriken ? :confused:

Helen
 
Sv: ♥Jazz♥

Klippte bara in dem! Visst blev det fint?
För jag har hittat ett sto som jag gärna vill köpta efter Jazz.
 
Sv: ♥Jazz♥

rostad skrev:
Klippte bara in dem! Visst blev det fint?
För jag har hittat ett sto som jag gärna vill köpta efter Jazz.
Vad är det för stam mer än Jazz ?

Helen
 
Sv: ♥Jazz♥

rostad skrev:
Pion. Vet inte vem det är..
och i treje led ? Pion var förresten en gammal hingst e. Fullblodshingsten Abgar xx. Jag har för mig att han har ett mkt starkt möderne men det ska jag låta vara osagt...

Helen
 
Sv: ♥Jazz♥

Hon rör sig som en gud!
En ganska lätt typad häst med kraftig gång. Ädelt huvud.
Mörkbrun och 165cm.
 
Sv: ♥Jazz♥

rostad skrev:
Hon rör sig som en gud!
En ganska lätt typad häst med kraftig gång. Ädelt huvud.
Mörkbrun och 165cm.
Hon låter jätte spännande. Vad ska du ha henne till och hur gammal är hon ? Vet du nåpgot mer om vad stolinjen har gjort i avel och sport ? Ta reda på mer om hennes mamma och moromor och deras avkommor annars ?

Helen
 
Sv: ♥Jazz♥

Ska ha henne som min första storhäst. Sen så ska jag avla med henne. Född -96. Men vi får se. Har några till som är fina.. ♥
 
Sv: ♥Jazz♥

rostad skrev:
Ska ha henne som min första storhäst. Sen så ska jag avla med henne. Född -96. Men vi får se. Har några till som är fina.. ♥
Lycka till !

Helen
 
Sv: ♥Jazz♥

känner till två avkommer efter jazz, båda mkt heta och känsliga hästar, har oftast problem med när du tex vill ta av jackan på ryggen o så då de inte klarar sådant, man måste vara extermt lätt på handen för ju mer du håller ju hetare blir dom, en bra sitts är en stor fördel när du ska ha en jazz avkomma..

Annars rör de sig trevligt med mkt holländskt i gången (mkt knä)

är det i sverige du har hittat den? *nyfiken*
 
Sv: ♥Jazz♥

Lancet skrev:
känner till två avkommer efter jazz, båda mkt heta och känsliga hästar, har oftast problem med när du tex vill ta av jackan på ryggen o så då de inte klarar sådant, man måste vara extermt lätt på handen för ju mer du håller ju hetare blir dom, en bra sitts är en stor fördel när du ska ha en jazz avkomma..

Annars rör de sig trevligt med mkt holländskt i gången (mkt knä)

är det i sverige du har hittat den? *nyfiken*
Dom brukar lugna sig något med åren :smirk: Däremot så kan dom vara rejält nerviga som föl...

Helen
 
Sv: ♥Jazz♥

clownen skrev:
Dom brukar lugna sig något med åren :smirk: Däremot så kan dom vara rejält nerviga som föl...

Helen
Det har jag också hört att de ska göra.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 709
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 128
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 064
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp