Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Du är normativ i denna fråga onekligen.
Nå så då kan ju du berätta för mig vad normativt i denna fråga är.
Ingen har tyckt just det om mig tidigare förutom du, att jag är normativ alltså.
Inte i den här frågan och inte i någon annan heller.
Det vanliga är att jag blir anklagad för att alltid vara avvikande i allt.
men det är väl en del i din kampanj
Vilken kampanj?
Får man fråga om du diskuterar ärligt med någon?
Jag är alltid ärlig och uppriktig.
Det är det som är att diskutera ärligt.
Eller är det påverkan som gäller även i relationen med nära vänner?
De behöver inte påverkas.
De har egna goda sidor för mig att njuta av.
 
Det kan bli lite svårt om vi ska diskutera och du tror att sanningen om betydelsen av olika ord endast finns sammanfattade i "Remmers Stora Ordbok" som utgavs 2016 men med tankevärlden kvar på 1800-talet.

Nu kan du ju gå till vilken ordbok du vill när du inte kan grundläggande svenska ord.
 
Alltså. Förlåt för att jag inte läst hela tråden, och råkar dyka in så här, men nu har jag läst ett par sidor och sitter bara och garvar:
Remmer slänger sig med fina ord, som om ingen här har en högskoleutbildning? Sorry alltså, men din tolkning av normativ är ju bara.... spännande.
Remmer undrar om det verkligen är samma sak att tycka OM något (eller, hålla med) som att INTE tycka det är korkat. Svar: Ja, i stor utsträckning. När det gäller t.ex rasism och nazism så jo, antingen är du med eller mot- man kan inte sitta och säga "Ja, alltså, jag håller ju inte med men jag tycker de har rätt till sina åsikter". Nej. Det har man inte. Inte ett dugg rätt. Dessa förbaskade rättigheter har gått för långt. Men det får man väl inte säga längre "i det här j*vla landet":
 
Sverigedemokrater hatar ju muslimer i sig, det är ju dom SD hatar inte muslimska länder i sig.

Källa på det tack. Jag hatar inte muslimer så då kan jag inte vara Sverigedemokrat alltså. Puhh skönt att få ett absolut bevis på detta från en auktorietet som dig. ( Känns tryggt att kunna hänvisa till att " Jens sa" i samma andetag som "Hans Blix sa" . :angel: )
 
Letar förtvivlat efter detta i partiprogrammet. Tyvärr, det verkar inte stämma.
Leta vidare.
Oj där behöver du inte leta, lite som att Nazisterna i Tyskland skulle skriva att de var massmördare i sitt partiprogram. Nej hade folk förstånd att se vad Nazismen handlade om. Man såg ju vad Nazisterna sa och gjorde. Samma för SD, man ser vad de säger och vad de gör.
 
Oj där behöver du inte leta, lite som att Nazisterna i Tyskland skulle skriva att de var massmördare i sitt partiprogram. Nej hade folk förstånd att se vad Nazismen handlade om. Man såg ju vad Nazisterna sa och gjorde. Samma för SD, man ser vad de säger och vad de gör.

Så vad gör vi då? Vad gör ett demokratiskt valt parti med 13% av folkets röster?
Vad vi inte gör är att olagligt demonstrera mot en lagligt utlyst demonstration som dina vänner här:

gör.
Jag ser inte heller att vi protesterar på 1:a maj mot arbetarrörelsen (helt enkelt för att 30% av LO röstar på oss) .

Leif GW Persson hade för övrigt följande att säga om kvinnan till höger, Irene Markowich, som förärades ett alldeles eget program av vår Vänsterälskande tv SVT :Irene beskriven med egna ögon och egna ord och när hon i slutscenen kliver in i fängelset för att avtjäna två månader för att hon skulle ha tårtat Jimmie Åkesson är det säkert åtskilliga tittare som redan tagit till lipen för hennes räkning.

Dock icke jag själv. Den Irene jag känner är nämligen en annan som inte har ett Pillekvitt gemensamt med hennes egen beskrivning. En notorisk kåkfarare som bara under de senaste dryga tjugo åren dömts till ett tiotal fängelsestraff på allt ifrån några år till någon månad och hos polisen finns noterad för hundratals brott; narkotika, våld mot tjänsteman, olaga vapeninnehav, rattfylleri, grova olovliga körningar och allt det där andra som följer naturligt av att man lever ett helt igenom kriminellt liv

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-en-fraga-om-trovardighet-1/

Och med detta har jag tröttnat på din fjortonåriga utstråling och belönar dig med en ignore :D .
Grattis.
 
Och med detta har jag tröttnat på din fjortonåriga utstråling och belönar dig med en ignore
Då så får väl jag ta över här.
SD skriver på sina egna sidor.
https://burlov.sd.se/islam-paverkar-vart-demokratiska-samhalle/
SD skriver i sitt Principprogram.
"
Islam och i synnerhet dess starka politiska och fundamentalistiska gren är
enligt Sverigedemokraternas uppfattning den religiösa åskådning som visat sig
ha svårast att harmoniskt samexistera med den svenska och västerländska
kulturen. Islamismens inflytande på det svenska samhället bör därför i största
möjliga utsträckning motverkas och invandringen från muslimska länder med
starka inslag av fundamentalism bör vara mycket starkt begränsad."
Källa https://sd.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet2014_webb.pdf

Är inte det tydligt nog?
 
Nja, du är en vanlig normativt tänkande människa. Då framstår en sån som jag som konstig.

Givetvis, eftersom när du antyder att rasism endast handlar om ras (ett ord som antropologer idag inte använder) och samtidigt använder begrepp som "etnicitet" blir du inte bara ignorant när du förnekar språkutveckling men också fruktansvärt inkonsekvent. Och inkonsekventa människor finner jag nog lite lätt lustiga.
 
Givetvis, eftersom när du antyder att rasism endast handlar om ras (ett ord som antropologer idag inte använder) och samtidigt använder begrepp som "etnicitet" blir du inte bara ignorant när du förnekar språkutveckling men också fruktansvärt inkonsekvent. Och inkonsekventa människor finner jag nog lite lätt lustiga.

Ras och etnicitet är i praktiken samma ord. Den utvidgning av rasism som du anser bör gälla finns det ingen konsensus om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp