Bukefalos 28 år!

Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Begreppet rasism begränsas inte till sin ursprungliga betydelse om idén kring olika raser. Begreppet innebär, som jag har försökt att påpeka, mer än så.

Jag vet att det finns strömningar som vill utnyttja begreppet för att göra politiska poäng. Det är dock inget att ta hänsyn till. Då kan det ju vara rasism att ogilla vilken grupp som helst: sossar, synthare, nudister eller vad det nu må vara.
 
Ok så du påstår inte att hata sympatisörer av ett parti som är rasistiskt? För det har jag aldrig påstått.

Och det är inte heller rasistiskt att ogilla muslimer.

Oavsett så är det samma tröttsamma och trångsynta vi och dom tänk. De som inbillar sig att de är toleranta när de tror både det ena och det andra om folk bara för att de röstar på ett parti, eller för den delen om de har en viss religion, har noll självkännedom.
 
Och det är inte heller rasistiskt att ogilla muslimer.
Det är det jag frågar, vad är skillnaden?
Ett hat mot araber, vad är skillnaden om du har samma hat för muslimer? Oavsett om du vill blanda in ras, ethnisk grupp osv så är det ju samma "hat".
 
Det är det jag frågar, vad är skillnaden?
Ett hat mot araber, vad är skillnaden om du har samma hat för muslimer? Oavsett om du vill blanda in ras, ethnisk grupp osv så är det ju samma "hat".

Fast det är ju inte samma hat. Däremot må hataren vara så obildad att han blandar ihop begreppen eller tror att alla araber är muslimer och därmed hatar båda grupperna.
 
Det är ju olika grupper. Däremot är det svårt att skilja på vilket hat som är vilket av de orsaker jag just nämnde.
Olika grupper ja och vad är då skillnaden i hatet?

Om du har en person som hatar araber och en annan som hatar muslimer hur skiljer sig hatet? Kan du säga det?
 
Jag vet att det finns strömningar som vill utnyttja begreppet för att göra politiska poäng. Det är dock inget att ta hänsyn till. Då kan det ju vara rasism att ogilla vilken grupp som helst: sossar, synthare, nudister eller vad det nu må vara.

"Strömningar"? Din ignorans och faktaresistens förbluffar mig, ärligt talar.
 
Olika grupper ja och vad är då skillnaden i hatet?

Om du har en person som hatar araber och en annan som hatar muslimer hur skiljer sig hatet? Kan du säga det?

Du menar hatet i sig. Det är lika tröttsamt och trångsynt oavsett vilken grupp det gäller, så även sverigedemokrater.

Det blir ju rätt komiskt om man påstår sig ogilla hat och sedan väljer ut grupper som det är ok att hata. Vilket ju är så hataren själv gör.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp