Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Du menar hatet i sig. Det är lika tröttsamt och trångsynt oavsett vilken grupp det gäller, så även sverigedemokrater.
Vad är då skillnaden? Jag har ställt frågan många gånger nu, varför kan du inte svara?
Berätta varför det inte är rasism.

Att ogilla sympatisörer av ett parti är inte rasism, du har sagt det många gånger nu.

Varför skulle deras åsikter vara korkade?
Vänta nu. Du tycker nazister, rasistiska åsikter är helt ok?
 
Vad är då skillnaden? Jag har ställt frågan många gånger nu, varför kan du inte svara?
Berätta varför det inte är rasism.

Att ogilla sympatisörer av ett parti är inte rasism, du har sagt det många gånger nu.


Vänta nu. Du tycker nazister, rasistiska åsikter är helt ok?
Eeeeh? Så det man inte tycker är ok är korkat?

Jag har redan svarat på första frågan.
 
Du är nog ganska ensam om att tycka att nazism och rasism är något som man ska tycka bra om. Är du nazist?

Eeeh? Vad pratar du om? Bara för att något inte är korkat så gillar man det menar du? Du har väldigt märklig logik i din argumentation.
 
Du sitter och försvarar rasism och nazism, det är bara nazister och rasister som gör det. Vad är det som är bra med nazism och rasism enligt dig?

Nej, det har jag inte. Du hade fått samma svar om ISare och kommunister. Så med ovanstående logik är jag då både nazist, rasist, kommunist och IS-anhängare. Trevlig kombination. Håll isär åsikter, känslor och fakta.

Om vi ska fortsätta diskussionen får jag be dig att sluta prata så fördomsfullt. Vi måste väl kunna föra en saklig diskussion utan att man ska bli beskylld både det ena och det andra.
 
Senast ändrad:
Nej, det har jag inte. Du hade fått samma svar om ISare och kommunister. Så med ovanstående logik är jag då både nazist, rasist, kommunist och IS-anhängare. Trevlig kombination. Håll isär åsikter, känslor och fakta.

Om vi ska fortsätta diskussionen får jag be dig att sluta prata så fördomsfullt. Vi måste väl kunna föra en saklig diskussion utan att man ska bli beskylld både det ena och det andra.

Varför är inte nazism något negativt? En ideologi som gör skillnad på folk och skapade förintelsen på miljoner människor? Varför försvarar du nazism genom att påstå att de inte skulle vara korkat ideologi?
 
Varför är inte nazism något negativt? En ideologi som gör skillnad på folk och skapade förintelsen på miljoner människor? Varför försvarar du nazism genom att påstå att de inte skulle vara korkat ideologi?
1) Jag tycker att nazism är negativt. Men det är ju min åsikt.
2) Ja, det stämmer
3) Det var inget försvar. Jag vill ha ett samhälle som drivs av kunskap och rationalitet. Om någon kommer med ett felaktigt påstående så rättar jag oavsett om det kan få någon att tro att jag fiskar i grumliga vatten.
 
Jag vill ha ett samhälle som drivs av kunskap och rationalitet.
Då så tycker jag att du skall börja med dig själv.
Visa kunskap och uppträd rationellt.
Så skall du se att med litet tur så kommer omvärlden att spegla sig i dig.
Så länge som du speglar din omvärld så ser du lika irrationell och ostrukturerad ut som världen faktiskt är.

Men den enda som man kan ändra på är sig själv.
 
Då så tycker jag att du skall börja med dig själv.
Visa kunskap och uppträd rationellt.
Så skall du se att med litet tur så kommer omvärlden att spegla sig i dig.
Så länge som du speglar din omvärld så ser du lika irrationell och ostrukturerad ut som världen faktiskt är.

Men den enda som man kan ändra på är sig själv.

Du menar att i diskussionen här ovan så är det jag som agerar irrationellt? I så fall är du för fast i rådande norm för att kunna göra en objektiv bedömning.
 
I så fall är du för fast i rådande norm för att kunna göra en objektiv bedömning.
Jag står fast i min egen åsikt.
Det måste man göra om saker och ting skall kunna röra sig åt det håll som man önskar.
Men jag följer på intet vis normen.

Du däremot ägnar dig åt spegling och då så blir bilden av dig oerhört förvirrad.
Det finns ingen substans i vad du skriver utan det blir bara en textmassa av typen Snömos.
 
Jag står fast i min egen åsikt.
Det måste man göra om saker och ting skall kunna röra sig åt det håll som man önskar.
Men jag följer på intet vis normen.

Du däremot ägnar dig åt spegling och då så blir bilden av dig oerhört förvirrad.
Det finns ingen substans i vad du skriver utan det blir bara en textmassa av typen Snömos.
Du är normativ i denna fråga onekligen.

Det där med spegling är något du missuppfattat (säkert medvetet) men det är väl en del i din kampanj och då blir ju fakta irrelevant.

Får man fråga om du diskuterar ärligt med någon? Eller är det påverkan som gäller även i relationen med nära vänner?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp