Bukefalos 28 år!

JJ Bar King

Sv: JJ Bar King

Nu vet jag inte hur gammal dne här tråden är, men jag har en avkomma av JJ Bar King, korsning.
Supersnäll valack, MEN....ganska bestämd och lat, och det har han inte ärvt av sin mor. Men han är lugn och trevlig att jobba med så länge han har fötterna på jorden. Men lite för högt självförtroende för sitt eget bästa - det har han.
Dock har jag hellre en orädd och envis häst, än en häst som är rädd för allt och huvudet uppe i det blå. Så jag är nöjd, lata hästar är min grej ^^

Men han är frisk och kry och bra byggd osv, inga klagomål. på min hemsida finns bilder på honom, han heter Ringo Bar. www.gutebring.se
Kolla där om du vill, han är 2,5 år nu.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: JJ Bar King

Tråden är från Juli förra året men det gör väl inget. Lite roligt att höra att din häst är trygg och lat. Min kompis häst efter JJ Bar King är precis likadan. Lite dominant i beteendet men en stor personlighet med humor.
 
Sv: JJ Bar King

Bara en nyfiken fråga; hur är han i boxen? Stökgris eller prydlig?

väldigt prydlig, stökar knappt ner något alls. Tidigare har han gått på lösdrift, har bara stått i box nu de senaste två veckorna, jättelugn, däremot tycker han inte om när han får vänta på maten, då blir han otålig, men om man hojtar till så slutar han, så...

Jättesnäll i hanteringen, inga problem med uppbindning, väldigt trygg häst. Det enda han kan kärva med är hovarna för att det är asnträngande, då kan han visa sitt missnöja (vadå stå på tre ben) men som sagt, om man står på sig blir det inget problem.

han är bestämd, sån är han.
 
Sv: JJ Bar King

Tråden är från Juli förra året men det gör väl inget. Lite roligt att höra att din häst är trygg och lat. Min kompis häst efter JJ Bar King är precis likadan. Lite dominant i beteendet men en stor personlighet med humor.

Ja absolut, för humor har han! ett riktigt charmtroll, men samtidigt vääääldigt bekväm av sig.....jag skall låta min hovslagare rida in honom, för han överlistar Ringo (som hästen heter) hela tiden, och det är så kul när Ringo försöker överlista honom tillbaka, man verkligen ser hur han står och funderar ...hm...hur ska jag ta mig ur det här på bekvämaste sätt...?.....helt klart en av de roligare hästarna jag jobbat med i mitt liv.
 
Sv: JJ Bar King

Hej,
Nyficken bara. Jag har ett sto nyss inköpt efeter JJ bar king hon är 3 år döpt till DotCom. Stämmer bra in på din beskrivning. Ja vet att de som ägde JJ bar king betäkte allt o lite till skulle vara kul att se ett syskon alt halvsyskon till mitt sto. Har du möjlighet skicka gärna lite bilder.
MVh Johanna
 
Sv: JJ Bar King

Jag har mött ett sto efter honom, ett skäcksto med korsningsmamma, maxad d ponny.
Ful och riktigt riktigt kasst temperament. Högg efter allt som kom nära och var grinig och bockade/sparkade ofta. (det kan ju givetvis komma från mödernet!)
Den funkade inte till tävling som det var tänkt så fick flytta och bli sällskapshäst och för lite lättare ridning.
 
Sv: JJ Bar King

Mitt sto är efter JJ Barred King, alltså halvsyster till JJ Bar King och... ja vad blir det till din häst? :confused::D Halvkusin?? :rofl:

jaja, såhär ser hon ut iaf:
21828531.jpg
 
Sv: JJ Bar King

hej!
såg att ditt användarnamn är tyradotcom-heter hästen tyra också?

Mitt paintsto är efter JJ bar king och är född 06. När jag var och tittade på henne i mars 07 gick det ett ett år äldre skäcksto efter JJ bar king i samma hage som kallades Tyra.
Hon såg ut såhär:
DSCF2059.jpg

DSCF2065.jpg

till höger här
DSCF2057.jpg

Om det är hon så har jag en hel del till bilder på henne :)
har även en hel del andra bilder på halvsyskon till våra. Sedan har malumbub här på forumet Chilis helsyster Lotta :)
 
Sv: JJ Bar King

Mitt sto Chili är ju som sagt född 06 och hon blir ju ett halvsyskon till din då :)
Hon är verkligen världens trevligaste och goaste häst! Helt otroligt personlig och samarbetsvillig!
Vi har precis påbörjat inridningen ordentligt och det går som en dans :)
ErikaochChiliPaintchampionatet.jpg

Chiliuppsuttetaugust.jpg

September4.jpg
 
Sv: JJ Bar King

Jag kan inte låta bli att slänga in bilder på Chilis helsyster. :D

Lillasyster Lotta är född 2007 och är en mycket klok tjej. Bestämd och envis, men lugn för det mesta. Hon ska köras in i vinter och hittills har alla förberedelser funkat väldigt bra och Lotta är väldigt lättlärd och snabblärd.

24302446.jpg


Från 1-årsdagen:
20698523.jpg

20698682.jpg


Nethril; jag tar mig friheten att lägga in en bild på oss alla 4. :D
2008-10-04-045-0000_18490342.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp