Bukefalos 28 år!

Julkalendern Selmas Saga 2016

Gammeln

Trådstartare
Vad tror ni om den? Det utlovas ett magiskt äventyr med von Trippelhatt. Barnen har inte råd att bo kvar i huset och då ska dom vräkas. Så är ju lagen. Å då ska man resa till tomten och han ska fixa så dom får bo kvar. Hur ska det gå till O_o. Ska tomten ge dom pengar, dessutom finns ju inte tomten :grin:
 
Nä han finns inte. Det var nog en annan tomte som du sett :D. Å skulle han verkligen finnas så är han en HAN o ingen HEN o ingen HON o ingen DET eller vad nu moderniteten vill kalla tomten
Då vill jag ha en källa på att tomten inte finns. Annars är det din subjektiva åsikt :mad:
Först säger du att han inte finns och sen att det är en han. Låter konstigt :mad:
 
Vad tror ni om den? Det utlovas ett magiskt äventyr med von Trippelhatt. Barnen har inte råd att bo kvar i huset och då ska dom vräkas. Så är ju lagen. Å då ska man resa till tomten och han ska fixa så dom får bo kvar. Hur ska det gå till O_o. Ska tomten ge dom pengar, dessutom finns ju inte tomten :grin:
Jag tycker den verkar supermysig! Det är väl inte helt realistiskt men det ska det inte vara heller tycker jag. En julkalender ska ha mystik, fantasi, julmys och en bra story :D Den här verkar ha allt.

Tycker miljön påminner om Pelle Svanslös och Tjuvarnas jul
 
Jag tycker den verkar supermysig! Det är väl inte helt realistiskt men det ska det inte vara heller tycker jag. En julkalender ska ha mystik, fantasi, julmys och en bra story :D Den här verkar ha allt.

Tycker miljön påminner om Pelle Svanslös och Tjuvarnas jul
Det är väl samma personer som ligger bakom Tjuvarnas jul som har gjort Selmas saga, har jag iaf för mig :D


Den gick hem hos 5-åringen iaf! :) Ser fram emot att se historien utveklas.
 
En bra början.

Men så irriterande med barnet som i slutet säger "Jag har en önskan till han". Honom heter det!

Ja, jag vet...det är talspråk och ett barn som säger det osv. Men ändå irriterande.
Oh där sade du nåt.
Men kan nog blunda för det om kalendern är bra för övrigt :D
 
En bra början.

Men så irriterande med barnet som i slutet säger "Jag har en önskan till han". Honom heter det!

Ja, jag vet...det är talspråk och ett barn som säger det osv. Men ändå irriterande.

Skönt att det inte bara var jag som hakade upp mig på det :o:angel:

Åter till ämnet..
Jag tycker den påminner något om Kalle och Chokladfabriken såhär inledningsvis, på något märkligt sätt som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Inte jätteimponerad efter första avsnittet, men känner att den har potential att ändå bli en mysig och bra julkalender
 
Dottern gick efter 5 min, men jag tycker den verkar ha potential. Så vi får väl se hur den artar sig. Men definitivt rätt så samma början som i kalle och chokladfabriken.
 
Jag störde mig också på att hon sa han, men säger som ni kan nog blunda för det. Jag tycker kalendern verkar lovande! Visst skådespeleriet var väl kanske inte helt 110%, men klar potential! Ska lätt se imorgon också och har sett dagens två gånger :D.

//r
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
814
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 041
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 613
Senast: nejlica
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp