Bukefalos 28 år!

Julkalendern Selmas Saga 2016

Vi älskar den fortfarande och jag börjar redan fundera på om man inte kan få önska sig en fortsättning. Nog måste det finnas fler saker för Trippelhatt att upptäcka?
 
Åh, vad jag blev glad över SVTs ställningstagande till Cirkus.
Kanske var det medvetet, kanske var det omedvetet men ändå:

"Ingen förtjänas att visas upp på Cirkus!" :bow:
Men om man förstör för andra så får man faktiskt skylla sig själv :mad:
 
Jag tokgillar årets julkalender! Senaste gångerna jag sett alla avsnitt utan undantag var Allram (2004) och Kapernaum (1995) så jag är rätt svårtflirtad :angel:

Visst, allt är inte perfekt men det hade jag inte märkt om jag varit barn :D
 
Jag tycker om årets julkalender.
Barnskådespelarna är väl sådär, men annars är storyn bra, fina färger och intressant nu mot slutet.
 
Jag tycker om årets julkalender.
Barnskådespelarna är väl sådär, men annars är storyn bra, fina färger och intressant nu mot slutet.
Är det Kettil Felterus som är Tomten :eek:. Det här verkar lite spooky. Googlade Felterus och det visade sig att han var lantmätare i flera län på 1650 talet och ritade massor av kartor
 
Är det Kettil Felterus som är Tomten :eek:. Det här verkar lite spooky. Googlade Felterus och det visade sig att han var lantmätare i flera län på 1650 talet och ritade massor av kartor
Ja, man kan ju undra, men jag tror inte det. Jag tror att tomtetronen är tom för att tomten har dött och att herr Trippelhatt är blivande tomtefar :Å
 
Ja, man kan ju undra, men jag tror inte det. Jag tror att tomtetronen är tom för att tomten har dött och att herr Trippelhatt är blivande tomtefar :Å
Kettil hade varit tomte men låg ju på tomtekyrkogården. Men är det verkligen så att trippelhatten nu ÄR tomte. Det är ju 2 avsnitt kvar. Kanske är det bara en dröm för att dom har förfrusit sig i kylan och ligger avsvimmade. Å allt guld, ska inte tomten rädda detta o var är tomteverkstan där man gör alla leksaker? Är det fabrikören som har tomteverkstan O_o
 
Kettil hade varit tomte men låg ju på tomtekyrkogården. Men är det verkligen så att trippelhatten nu ÄR tomte. Det är ju 2 avsnitt kvar. Kanske är det bara en dröm för att dom har förfrusit sig i kylan och ligger avsvimmade. Å allt guld, ska inte tomten rädda detta o var är tomteverkstan där man gör alla leksaker? Är det fabrikören som har tomteverkstan O_o
Både du och jag hade rätt, Kettil var tomten, men han var död och Efraim blev tomte.
Jag undrar vad pojken önskade sig. Kärlek från sin far, kanske?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 604
Senast: nejlica
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 684
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 073
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp