Julklapp till hästägare?

Bonita4

Trådstartare
Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver lite ny inspo. Vad vill man verkligen ha som hästägare (javisst, nu generaliserar vi!) Har ni några bra tips?
 
Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver lite ny inspo. Vad vill man verkligen ha som hästägare (javisst, nu generaliserar vi!) Har ni några bra tips?
Vattentäta handskar var någonting jag alltid var tacksam över att få, dom slits ut så fort.
 
Något som alltid går åt är sårvårdsprylar, hästgodis/äpplen/morötter, chokladask till ägaren, handskar och märktags till täcken/grimmor/grimskaft. Alltid trevligt med bra hovkrats och ryktborstar.
Om hästen äter kraftfoder så är en säck med rätt sort alltid välkommen :up:
 
Kanske hovolja/hovbalsam till hästen och nagellack/handkräm till ägaren så får båda något liknande. Broddar till hästen, eller broddpluggar kanske kan vara användbart. Gosedjur som är lik hästen som kan bo i stallet eller hemma hos ägaren som maskot.
Nya matchande höpåsar tyckte jag också var en kul ide, kanske hinkar till om det används. Finns ju företag som gör personliga klistermärken till mathinkar man kan beställa från också. En stalldagbok till 2032. Presentkort på Granngården/Hööks elr liknande. Om de får stå för eget spån till hästen kan du ju slå in en spån/pelletsbal, blir om inte annat ett stooort paket. Eller en säck hästmat som tidigare nämnts. Beroende på budget så kanske presentkort på tavla av hästen, finns ju en del konstnärer som är väldigt bra på det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
677
Senast: Flixon
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
2
Svar
20
· Visningar
885
Senast: sthu
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
951
Senast: ii-ssa
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 023
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp