Bukefalos 28 år!

Juridikkunnig?

Vaggan

Trådstartare
Hejsan, jag skulle behove lite hjälp med att tolka följande mening:

" Vid betalningstillfället gällande mervärdessktt tillkommer".

Meningen är väldigt konstigt formulerad och känns som att den är
helt malplacerad i sitt sammanhang och jag förstår inte vad den innebär och behöver lite hjälp här från Buke :)
 
Det betyder, om jag fattar det rätt, att den aktuella mervärdesskatten som gäller vid den tid då betalningen görs är den som gäller (och ska betalas).
 
Att priset som finns på vad det nu är för något är utan moms. Moms enligt de regler som gäller när man betalar ska alltså läggas till på priset. Är det något vanligt som en sak, bil eller häst är det 25% som tillkommer, men det finns ju andra lägre satser också.
Meningen är kanske konstig men det är en gardering för säljare och köpare att det blir rätt momssats som används även om det skulle bli någon ändring innan varan/tjänsten är betald.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 834
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: valy
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: tanten
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 644
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HUND MAGKATARR...
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Linjeavel PRE
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp