Bukefalos 28 år!

Juridikkunnig?

Vaggan

Trådstartare
Hejsan, jag skulle behove lite hjälp med att tolka följande mening:

" Vid betalningstillfället gällande mervärdessktt tillkommer".

Meningen är väldigt konstigt formulerad och känns som att den är
helt malplacerad i sitt sammanhang och jag förstår inte vad den innebär och behöver lite hjälp här från Buke :)
 
Det betyder, om jag fattar det rätt, att den aktuella mervärdesskatten som gäller vid den tid då betalningen görs är den som gäller (och ska betalas).
 
Att priset som finns på vad det nu är för något är utan moms. Moms enligt de regler som gäller när man betalar ska alltså läggas till på priset. Är det något vanligt som en sak, bil eller häst är det 25% som tillkommer, men det finns ju andra lägre satser också.
Meningen är kanske konstig men det är en gardering för säljare och köpare att det blir rätt momssats som används även om det skulle bli någon ändring innan varan/tjänsten är betald.
 

Liknande trådar

Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
485
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 839
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 782
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 031
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp