Just nu del VI

Just nu är jag lite trött på pojkvännen som inte alls verkar förstå att jag är trött och ska upp och jobba imorgon.
 
@Asko Det blir två helt vanliga huskatter. Två randiga flickor. En med vita tassar och en med brungrå tassar. De är (såklart!) bedårande söta :love:
Jag är ledig på onsdag och torsdag så ska hämta kattungarna på tisdag kväll. Längtar massor! :banana:
 
Just nu tittar jag på en intervju om branden på aftonbladet.
Kan visst ligga latent och glöda i marken enda fram till i vår :crazy:
 
Just nu tittar jag på en intervju om branden på aftonbladet.
Kan visst ligga latent och glöda i marken enda fram till i vår :crazy:
Jag tycker att de har pratat om att det kan ta upp till ett år innan faran är helt över, eller mer. :crazy: Och det arbetet ligger på varje enskild markägare. :crazy:
 
Jag tycker att de har pratat om att det kan ta upp till ett år innan faran är helt över, eller mer. :crazy: Och det arbetet ligger på varje enskild markägare. :crazy:
Fy tusan :/
Det kan tydligen ligga och glöda i väggar väldigt länge också, det enda som behövs för att det ska blossa upp till brand igen är rätt mängd syre.
 
@Mirre Men det är helt sjukt att varje markägare själva måste bekosta eftersläckningsarbetet. För vissa kommer ju det bli ett heltids jobb att bra samordna det. Vet du hur det går för dem? Tycker rapporteringen där ifrån har blivit sämre. :down:
 
@Mirre Men det är helt sjukt att varje markägare själva måste bekosta eftersläckningsarbetet. För vissa kommer ju det bli ett heltids jobb att bra samordna det. Vet du hur det går för dem? Tycker rapporteringen där ifrån har blivit sämre. :down:
Ja det känns helt fel, de har ju förlorat nog ändå, det kostar väl dem tillräckligt att deras mark har brunnit upp.
Inte sett mer än det jag skrev ovan och att det finns risk att elden sprider sig om vinden vänder och ökar idag. Fanns visst risk för det :(
 

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 259
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
505
Senast: tott
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
457
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
886
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp