Bukefalos 28 år!

Kärlek, sex och jag

Vilsen

Trådstartare
Anonymt nick och så vidare. Visste varken vad jag skulle ha för rubrik eller om den platsade i Relationer eller Kropp och själ men lade den här i alla fall. Hoppas att detta inte är för rättframt för Buke...
Saken är den att jag är en medelålders tjej/kvinna, har aldrig haft något långvarigt förhållande och inte mer än ett par korta när jag var i 20-årsåldern.
Jag var otroligt förälskad i en kille när jag var 18, det blev dock inget mer än lite hångel och strul vilket väl är relativt normalt i den åldern.
Var tillsammans med en kille när jag var drygt 20, hade lite sex och så rann det ut i sanden. Såhär efteråt tänker jag att det nog mest var en sommarflirt och att jag, tja, ville veta hur det var att ligga med någon för att tala klarspråk. Det var inte himlastormande men sexet var väl ok. Inget speciellt med det men det hände heller inget hemskt.
Efter det, vilket är 20 år sedan, så har jag inte blivit förälskad överhuvudtaget, knappt attraherad. Jag är heller inte attraherad av kvinnor utan om jag ens bryr mig och tittar till lite extra så är det killar/män som gäller. Känner mig mest... asexuell. Kan man ens vara det?
Har ingen direkt sexlust utan känner mig mest äcklad av tanken och faktum är att jag är rätt äcklad av snoppar vilket faktiskt blivit värre med åren. Om jag skulle se en porrfilm eller liknande så blir jag också mest äcklad, skulle definitivt inte bli upphetsad.
Är även relativt äcklad av mig själv och om jag någon gång skulle känna mig upphetsad så får jag äckelkänslor av det med.
Är det verkligen normalt att vara sådan? Är det något jag borde söka hjälp för? Eftersom jag inte lever i ett förhållande så är det egentligen inte ett problem men det känns lite...knäppt.
Vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, antagligen få reda på graden av knäpphet och hur vanligt det är att känna såhär.
Jag har inte varit utsatt för övergrepp eller liknande vilket kanske legat nära till hands att tro.
 
Det jag först reagerar på är att du kan vara äcklad av dig själv. Har du alltid varit det eller vet du vad det kommer ifrån. För det är det som jag mest Tänker att du borde jobba på.
När det handlar om den sexuella biten så kan det ju vara så att du är asexuell och det är ju inget fel. Man måste ju inte vilja ha sex och vara kåt om man inte trivs med det. Men jag tänker också att det kan höra ihop med att du inte trivs med dig själv och känner dig äcklad. Sen tror jag också att sexualitet är ngt som kan gå i vågor dvs det är ju möjligt att du om ett tag kommer vara sugen på det och att upptäcka vad du gillar.

och jag tror det kan vara nyttigt att prata med någon. Inte bara för den sexuella biten utan för att reda ut varför du känner som du gör kring dig själv.

Och du... tänk inte att du är knäpp eller att det är fel på dig...
Vi är alla lite knäppa till mans... och det är okej..;)
Kram
 
Har ingen direkt sexlust utan känner mig mest äcklad av tanken och faktum är att jag är rätt äcklad av snoppar vilket faktiskt blivit värre med åren. Om jag skulle se en porrfilm eller liknande så blir jag också mest äcklad, skulle definitivt inte bli upphetsad.
Är även relativt äcklad av mig själv och om jag någon gång skulle känna mig upphetsad så får jag äckelkänslor av det med.
Är det verkligen normalt att vara sådan? Är det något jag borde söka hjälp för? Eftersom jag inte lever i ett förhållande så är det egentligen inte ett problem men det känns lite...knäppt.
.
Alltså - jag tror att sexliv och sexlust är som en muskel som förtvinar om den inte hålls igår.

jag lever inte med någon och har ingen kk heller. Jag har bestämt mig för att stänga av sexbiten - och numera har jag extremt svårt att bli upphetsad och jag har ingen längtan efter sex över huvud taget.
Det förvånar mig en del eftersom jag varit en oerhört sexuell varelse förr. Jag hade glatt kunna ha sex varje dag och mannen jag levde med klagade över min stora lust.

Men nu är det över. Jag har testat och jag kan inte få orgasm heller längre. Vilket var väldigt enkelt förr.

Kort sagt så tror jag att din sexualitet ligger i dvala. Man behöver inte ha sexlust om man inte känner att man vill det. Kan det vara så att äcklet är en sorts förlängning av att du levt utan sex så länge? Det som i mitt fall blivit totalt ointresse och oförmåga har hos dig blivit till äckel?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 413
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 227
Senast: Nahar
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 002
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp