Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Boop

Trådstartare
Spinnoff på trådarna "Kalla Fakta granskar travet" och "Straff för vidrigt beteende".
Lek med tanken att det skulle göras en (seriös) granskning av hoppsporten. Vad tycker du ska uppmärksammas? För självklart finns det ju saker som behöver förbättras...
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

* Böter o avstängning för missbruk av pisk både före o under tävling.
* Hjälm tvång
* Hårdare lagar på godkända bett
* Livstids avstängning för barriering (alltså medvetet felbyggda hinger som hästen garanterat river)
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Håller med om det du skrivit.
Lägger till hårdare straff för doping.
Jag skulle också gärna se mer stillhoppning i lägre klasser för att få bort flängridandet.
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Barrering i alla dess former!
(hinder, skydd och liniment tex)
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Tror det är svårt att göra en seriös bedömning när ett TV-program gör det. Har de tillräckligt kunnande i djurs välmåga? Djurs behov? Hur de fungerar? Osv, osv. Eller vill de bara få så många tittare som möjligt genom att sända skandal-TV?
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Troligen skandal-TV. Dom lever ju på det. Kanske hittar dom nån som är villig att med förvrängd röst och Jimmy Carter mask på huvudet som talar om hur det går till i hoppstallen .....

Men generellt är hårdare tag oavsett diciplin helt på sin plats, så länge som man straffar de som straffas bör.
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Ett seriöst program välkomnar i alla fall jag. Tycker de borde granska hela ridsporten i så fall, för myglare utan känsla för djuren finns överallt. Sånt ska komma fram i ljuset. Det är alldeles för mycket "locket på"
Bara de pratar med personer med stor kunskap behöver de inte ha världens största kunskap själva. Det kanske till och med kan vara en fördel om de som gör ett sådant program inte själva är insatta i ridsporten. Det är svårt att vara objektiv när det gäller sånt man är delaktig i själv.
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Håller med biggan, hela ridsporten vore intressant att granska. Ämnen at ta upp kan vara, barrering, doping, utevistelse, svartjobb inom hästnäringen! :cool:
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

ja, absolut allt svartjobb. Det rör sig ju om enorma summor!
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Men problemet är ju hur programskaparna ska veta att de har anlitat hästexperter?

Jag skulle utan problem kunna föreslå ett knippe människor jag anser vara både hästkunniga och 100% sätter hästens bästa i första rummet. Men frågar du ngn annan så kanske de inte alls anser att mina experter är experter?

Ngn nämnde svartjobb i hästnäringen. Det är ju lättare att fokusera på, då drabbas ju arbetstagarna, och de kan ju prata själva, det kan ju inte hästarna!

Minns bara hur det klipptes och donades när Insider gjorde sitt program om hästpratare! Hualien!
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Det finns ju kända namn med stor kunskap. Bättre att använda sig av de kända duktiga än de okända. (även om de okända kan vara precis lika duktiga)
Veterinärer, banchefer, hästskötare mm har säkert också mycket att berätta.
 
Sv: Kalla Fakta granskar hoppsporten??

Granska svartjobben i hästnäringen. Gärna i de kända toppstallen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 216
Senast: MJLee
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: hamilton1
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 556
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp