Bukefalos 28 år!

Kallt på jobbet. Hur klä sig?

Jag behöver mitt jobb just nu, har inte några jobb att välja mellan för tillfället. Har utan resultat pressat på om att det är kallt i tre år, men det händer absolut ingenting. Drar jag in facket så är det jag som får dra :)
 
Jag har just gått över på behovsanställning istället för fast jobb, så det är väldigt lätt att inte ge mig jobb. :)

Hade jag varit fast anställd fortfarande så kanske jag hade tagit striden ju äldre och klokare jag blir, men förmodligen inte.
 
Jösses, jag blir helt paff av att läsa tråden. Vilka ruttna chefer vissa har. Jag har ärligt talat noll förståelse för att man måste hålla sig väl med chefen i såna lägen. Jag hade hellre gått utan arbete en tid än att försöka hålla sig väl med sånadär.
Jag också. Det finns idioter, och så finns det idioter, frågan är bara varför såna ska hantera personal öht? Är chefen en jubelidiot så skiter man i denne helt, vilket dom snart inser och slutar kommentera, huvudsaken är att man gör sitt jobb.

Jag har en gång ställt ultimatum "antingen en ny vinterjacka som jag själv väljer ut NU annars får du göra jobbet själv"!

Stå på ett blåsigt tak i 15- och serva fläkthus med bara en tunn jacka får vem som helst göra men det gjorde inte jag och brist på jobb saknas inte, har aldrig saknats, men brist på vettiga chefer saknas konstant.
 
Jösses, jag blir helt paff av att läsa tråden. Vilka ruttna chefer vissa har. Jag har ärligt talat noll förståelse för att man måste hålla sig väl med chefen i såna lägen. Jag hade hellre gått utan arbete en tid än att försöka hålla sig väl med sånadär.

Visst jag tänker likadant men samtidigt har man kanske inte ekonomi att säga upp sig. Så då får man söka nya jobb och säga upp sig när man fått nytt.
 
Nu har jag inte jobbat i kyla i butik utan i livsmedelsindustrin och i stall och kör efter lager på lager. Underst - underkläder i material som andas, dvs inte bomull som blir blött. Underställ i något material du gillar, "lager 2"- tröja och ett par löpartights (kolla sportbutikerna om du inte har), kanske komplettera med en tunnare väst och sedan ytterst det du måste ha för att se tillräckligt proper ut, gärna en fleecejacka. Det ger tre lager på underkroppen och tre - fyra på överkroppen. Och jag håller med dem som tipsat om långa strumpor, gärna två lager.

I livsmedelsindustrin hade vi något som hette värmejacka, vet inte om det går att få tag i. Var som en tunn täckjacka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommartoffel
  • Melatonin
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp