Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag är blind men står det något om när onda vinner? Alltså om den utanför lyan räknas in eller ej? @Lobelia

Det står här. :)

"Leken är slut om de goda dödat alla onda, de Svarta ryttarna är fler än de goda eller det är en god + en ond och eventuellt Gollum kvar.

Vinnare är den sida som när leken är slut har ringen. Gollum räknas här som en egen sida."
 
Det står här. :)

"Leken är slut om de goda dödat alla onda, de Svarta ryttarna är fler än de goda eller det är en god + en ond och eventuellt Gollum kvar.

Vinnare är den sida som när leken är slut har ringen. Gollum räknas här som en egen sida."

Jag fattar inte :o räknas den onda utanför lyan in då eller inte?
 
"goda dödat alla onda" = även ond utanför lyan räknas, men inte Gollum (egen sida)?
"Svarta ryttarna är fler än de goda" = bara lyan räknas in bland svarta ryttare?

Obs frågetecken, men så tolkar jag det :p
 
Jag fattar inte :o räknas den onda utanför lyan in då eller inte?

Det verkar variera, blev det tydligare med färgkodningen?

"Leken är slut om de goda dödat alla onda, de Svarta ryttarna är fler än de goda eller det är en god + en ond och eventuellt Gollum kvar.

Vinnare är den sida som när leken är slut har ringen. Gollum räknas här som en egen sida."
 
Det står ju "leken är slut när de svarta ryttarna är fler än de goda"

Så om det är tre svarta ryttare och två goda kvar och en av de goda har ringen så vinner goda fast det finns fler onda?

Men ringen skulle väl lottas ut, så i så fall avgörs segern helt slumpmässigt?
 
Det verkar variera, blev det tydligare med färgkodningen?

"Leken är slut om de goda dödat alla onda, de Svarta ryttarna är fler än de goda eller det är en god + en ond och eventuellt Gollum kvar.

Vinnare är den sida som när leken är slut har ringen. Gollum räknas här som en egen sida."

Blev lite förvirrad av alla namn.
 
Men ringen skulle väl lottas ut, så i så fall avgörs segern helt slumpmässigt?
Ringen lever lite grann sitt eget liv. I början på leken är Frodo ringbäraren, om denne lynchas el käkas så kommer ringen lottas ut bland de som varit inblandade i Frodos frånfälle.
Ex om han käkas, lottas det mellan lyans medlemmar. Om han lynchas så mellan alla som röstade på honom.
Om ny ringbärare lynchas/käkas så händer samma sak igen..

Blev det tydligare?
 
Men ringen skulle väl lottas ut, så i så fall avgörs segern helt slumpmässigt?

Fast nu tänkte jag på om den som har ringen har haft den ett tag, inte att ringen byter ägare precis när leken tar slut. Men blir det så så kan det väl bli lottning. Dock om det är käk så är det ju bara någon i lyan som kan få ringen = de vinner. Är både onda och goda med och lynchar ut den som har ringen så kan ringen hamna på vilken sida som.
 
Ringen lever lite grann sitt eget liv. I början på leken är Frodo ringbäraren, om denne lynchas el käkas så kommer ringen lottas ut bland de som varit inblandade i Frodos frånfälle.
Ex om han käkas, lottas det mellan lyans medlemmar. Om han lynchas så mellan alla som röstade på honom.
Om ny ringbärare lynchas/käkas så händer samma sak igen..

Blev det tydligare?
Har @Lobelia gått in i väggen redan? :angel:
 
Innebär det alltså att goda kan avsluta leken genom att få bort alla onda, men att de onda ändå vinner ifall ringen var hos dem när den sista lynchades? :confused: Eller hoppar ringen direkt när den sista personen lynchas i det läget?

Känns som att den här leken kan bli minst lika rolig för min stackars hjärna som den förra var... :cautious: :D
 
Det är väldigt ovanlig och kul abrovinkel. Det ena är att leken tar slut, men det är inte självklart vilken sida som vunnit, det vet vi alltså inte förrän man vet vem som har ringen. (om jag har förstått det hela rätt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp