Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Innebär det alltså att goda kan avsluta leken genom att få bort alla onda, men att de onda ändå vinner ifall ringen var hos dem när den sista lynchades? :confused: Eller hoppar ringen direkt när den sista personen lynchas i det läget?

Känns som att den här leken kan bli minst lika rolig för min stackars hjärna som den förra var... :cautious: :D

Bra fråga! @Paddington ?
 
:bump: Spännande! Först fattade jag nada av min notis... Vadå glömmerallt var ju på listan och niyamas namn såg rätt ut men så hade @LenaH varit före mig! :D Det här kommer att bli kul! :banana:
 
Mm med lite otur verkar det kunna bli så men det är väl bara om ringbäraren dör samtidigt som leken tar slut det riskerar att bli så?

@Lobelia ?
Jag har gjort ett misstag här. Jag återkommer med en vattentät formulering.

Tanken är att det är helt vanliga vinstvillkor för onda och goda men att Gollum och ringen ställer till det lite. trodde jag fått till formuleringen men självklart kan inte goda vinna när de svarta ryttarna är fler även om de har ringen.
 
Jag har gjort ett misstag här. Jag återkommer med en vattentät formulering.

Tanken är att det är helt vanliga vinstvillkor för onda och goda men att Gollum och ringen ställer till det lite. trodde jag fått till formuleringen men självklart kan inte goda vinna när de svarta ryttarna är fler även om de har ringen.

Synd - för det tycker jag hade varit en skön variant!
 
@Lobelia eller @Paddington
Jag har en fråga rörande ringens gåvor...

Man kan välja att stoppa en lynch, men det står att den har NattDL, betyder det att man måste förutse ifall man kommer att behöva använda lynchstoppningen natten före?
Eller får man använda den, men får inget nytt kommande natt?
(eller blandar jag ihop DLen nu?? visst är natten då ulvarna käkar?)
 
Hittat hit. Och för att svara på frågan när jag kommer ihåg det.

Gollum är innerst inne god. Ringen må ha förstärkt hans onda egenskaper, men längst in är han fortfarande god.
 
Skulle man svara på den frågan?

Jag vet faktiskt inte riktigt, frågorna brukar inte komma förrän efter att man fått sin roll? Till första DL brukar man ibland använda svaren på frågan att bygga sina teorier på och det är ju lite svårt att dra några slutsatser om någons svar om den inte fått sin roll än, tänker jag :p
 
Jag vet faktiskt inte riktigt, frågorna brukar inte komma förrän efter att man fått sin roll? Till första DL brukar man ibland använda svaren på frågan att bygga sina teorier på och det är ju lite svårt att dra några slutsatser om någons svar om den inte fått sin roll än, tänker jag :p
Men å andra sidan så skulle det kunna vara smart att svara på den nu innan man har fått sin roll och därför kan undvika att de andra använder det svaret som en anledning att lyncha ut en först! :D *springer genast iväg och svarar på frågan* ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp