Bukefalos 28 år!

Kampen tuffar vidare...

Sv: Kampen tuffar vidare...

Det handlar inte om att sitta på kåken, det handlar om att varit dömd för och avtjänat straff för småbrott. Likväl får du inte rösta.

Vilket jag har förståelse för. Den som bryter mot samhällets regler får inte vara med i spelet ett tag. Helt ok för mig!
 
Sv: Kampen tuffar vidare...

Nej det handlar inte alls förbudet om. Förbudet handlar om att kringgå federal lag och högsta domstolens besut (dvs i jämförelsen Italien EU att Italien skulle bryta EU-fördraget och gå emot beslut från EG-domstolen).

Det sker i en flera repubilkanska delstater. Tekniken är lie olika från att göra tillståndsförfarandet omöjligt att komma igenom, obligatoriska vaginala ultraljud till munkavle. Dvs att sjukvårdspersonal får inte upplysa en våldtagen om rätten till abort.

Vi pratar om ett land där kandidater till federala ämbeten kan säga saker som att "om en kvinna blir utsatt för en olaglig våldtäkt (dvs det finns lagliga våldtäkter) så har den kvinliga kroppen ett sätt att hantera det så att hon inte blir gravid.

Kort sagt blev du våldtagen och gravid, var det inte en våltäkt i lagens mening.

Du hittar säkert kandidater till politiska poster här i Sverige som framför liknande eller andra tokiga yttranden.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
646
Hästhantering Från galoppsporten - men väldigt relevant även för ryttare inom övriga discipliner! Hur små hjälper som behövs för att inverka. "For...
Svar
1
· Visningar
716
Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Tonto
·
Relationer Jag läste denna sida. Och det som Dan Bacon säger är precis det som jag har hört hundratals gånger om här på buke. Mer eller mindre...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 880
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp