Bukefalos 28 år!

Kan man göra något åt obehaglig tiggare?

Jag rekommenderar alla som inte har läst "Därför kommer tiggarna", att göra det.
Se gärna videoklippen med.
Tiggarna ses av vissa i Rumänien som lågintellektuella. Hemskt!
Är man smart stjäl man. Runt 3000 per dag i snitt visst.
"– Vi åker dit vi hör att det är bra. Spanien, Tyskland, Österrike ... nu är Sverige bra. Svenskar är snälla, har pengar och det är låga straff. Och fängelserna är fina.
– Hur vet du det?
– Jag har suttit i fängelse i Sverige i fyra månader. Det var bra, bättre än att bo här." (Livezilor)

"– Du sa att svenskar är snälla, vad menade du med det?
– Om dom kommer på en när man har handen i deras väska så kan man prata med dom och förklara varför man stjäl och då förstår dom.
– Och varför bodde du på Mariatorget? (På hotell)
– Mariatorget är bra för att unga tjejer går dit på kvällarna och blir fulla och då är det enkelt att ta deras mobiler.
Den här gången ska han och George möta upp två bekanta till Marin som har "etablerat sig" där.
– Dom har en ATM-business. Dom ser när folk trycker in koden och sen stjäl dom korten.
– De som tigger i Stockholm då, vilka är det?
– Det är människor som inte är intellektuella, men dom är streetsmarta och dom får ihop sina pengar så. På att tigga eller tigga och stjäla."
 
Nja. Det jag läst och hört är att politikerna inte vågar satsa på romer för då blir de inte omvalda eftersom romer är rätt impopulära bland resten av befolkningen. De pengar som är öronmärkta för romer plockas inte ens ut från EU:s fonder.

Grejen är ju den att lokalbefolkningen i byar på landet, rumäner alltså, själva har så förbannat dåligt ställt att det ofta inte är stor skillnad mellan rom och fattig rumän. Svenskar skulle aldrig kunna se skillnad mellan deras hem då de ofta bor lika illa. Skulle politikerna börja lägga pengar på endast romer och inte fattiga rumäner (icke romer) så hade det blivit ramaskri. Rumänien hade behövt förbättra levnadsstandarden för hela befolkningen så hade romerna också gynnats och man slipper konflikt mellan grupper.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 641
Senast: Fruentimber
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 760
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp